Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری سوگواره منطقه‌ای شعر «مشک تشنه» با حضور شاعران برتر هفت استان به میزبانی شهرستان چرام خبر داد.

محمدعلی پیرسبزی افزود: سوگواره منطقه‌ای شعر «مشک تشنه» همزمان به اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر با حضور استان‌های اصفهان، خوزستان، فارس، لرستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شعر آئینی و ادبیات عاشورایی همواره نقش موثری در ترویج فرهنگ عاشورا دارد، اظهارکرد: مهمترین گونه شعر آئینی، شعر عاشورایی بوده که به دلیل عشق و علاقه عموم مردم و پذیرش آن در جامعه گسترش یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری پنجمین دوره سوگواره منطقه‌ای شعر«مشک تشنه»در استان خاطرنشان کرد: اشعار این سوگواره در قالب‌های شعر کلاسیک، سپید و شعر گویشی است.

پیرسبزی با اشاره به شرایط ارسال آثار به دبیرخانه این سوگواره بیان کرد: هر شاعر می‌تواند حداکثر سه اثر به صورت تایپ شده به همراه مشخصات فردی خود طبق شرایط اعلام شده در فراخوان به دبیرخانه سوگواره در شهرستان چرام ارسال کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، وی مهلت ارسال آثار را تا ۱۸ مهر ۹۹ عنوان و بیان کرد: آئین اختتامیه این سوگواره با توجه به شرایط زمان برگزاری که متعاقباً اعلام می شود در ۲۴ مهرماه امسال در چرام برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری كهگيلويه و بويراحمد فرهنگ و ارشاد اسلامی سوگواره سوگواره منطقه ای شعر کهگیلویه و بویراحمد مشک تشنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۴۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین اختتامیه دوازدهمین دوره المپیاد دانش آموزان آماده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل هلال جمعییت احمر استان کهگیلویه وبویراحمد درحاشیه برگزاری این آیین با بیان اینکه این بازی‌ها از ۲۷ تا ۳۱ فروردین برگزار شد، گفت: ۸ گروه خواهران از ۸ شهرستان در این مسابقات شرکت کردند که تیم کهگیلویه اول و گچساران و چرام به ترتیب دوم وسوم شدند.

فلاحی دوست افزود: مسابقات این تیم‌ها در رده برادران نیز در ۸ شهرستان برگزار که شهرستان بویراحمد اول و کهگیلویه وچرام نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

وی با اشاره به اینکه طرح دادرس در ۱۰۰ مدرسه اجرا شد عنوان کرد: مربیان هلال احمر و آموزش و پرورش در این طرح دانش آموزان را با آموزش‌های لازم ازجمله ایمنی، مخاطرات طبیعی، خود امدادی، دیگرامدادی، احیای قلبی، اطفاء حریق و آتش سوزی آشنا کردند.

وی درپایان گفت:یک تیم ازخواهران ویک تیم ازبرادران به مسابقات منطقه‌ای اعزام و تیم منتخب نیز به مسابقات کشوری اعزام می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری شب شعر و شاهنامه در شهرستان چرام
  • آئین اختتامیه دوازدهمین دوره المپیاد دانش آموزان آماده
  • شب شعر و شاهنامه به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
  • بوستان باشت نگینی سبز در جنوب کشور
  • اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز ساخت ۵۰ فضای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد
  • تاثیر ۵۰ درصدی معدل در کنکور امسال
  • برگزاری نخستین یادواره ۲۸ شهید فرهنگ، هنر و رسانه کهگیلویه و بویراحمد
  • شهدای هنر و رسانه از تحریف وقایع جنگ جلوگیری کردند