Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی اوروجلو اظهار کرد: در راستای سبدگردانی بورسی برخی شرکت‌ها به صورت رسمی و برخی به صورت غیررسمی فعالیت می‌کنند که شرکت‌های رسمی در شهرستان‌ها به عنوان نمایندگی دفتر مرکزی فعالیت می‌کنند و با توجه به توافق موجود در قرارداد فی‌مابین شرکت و شخص، سبدگردانی را در بازه زمانی مشخص و با یک مبلغ پایه انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌بینی وضعیت بورس و بازار سهام در روز چهارشنبه ۲۶ شهریور شاخص کل هم‌وزن بالاخره سبز شد | تخت گاز بورس در روز رفع توقیف خودرو | چقدر پول وارد بازار سهام شد؟

وی افزود: بر اساس بندی که در قرارداد گنجانده شده، درصدی از سود حاصله متعلق به شرکت سبدگردان است که این قیمت‌ها در شرکت‌های مختلف یکسان نیست و طبق توافق دوطرفه انجام می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: کارگزاری‌هایی نیز در سطح شهر فعال هستند که سبدگردانی را با مجوز انجام می‌دهند.

اوروجلو با بیان اینکه افرادی نیز هستند که به صورت غیرقانونی و بدون مجوز، سبدگردانی را انجام می‌دهند، اضافه کرد: برخی از این افراد به صورت غیررسمی و غیرقانونی و بدون داشتن مجوز از سازمان بورس، سبدگردانی بورسی انجام می‌دهند که نمونه تبلیغات این افراد در آگهی‌های مختلف و همچنین سایت دیوار و شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مجوز سبدگردانی به شخص داده نمی‌شود و تنها به شرکت یا همان مجموعه دارای عنوان حقوقی ارائه می‌شود، ادامه داد: برخی افراد سودجو با انجام سبدگردانی به صورت غیرمجاز، تقاضای دریافت سود بالا نیز دارند و از طرفی با ترفندهای خاص گاهی یا خود را در ضرر احتمالی شریک نمی‌کنند یا درصد کمی از ضرر را تقبل می‌کنند. برخی اوقات نیز ممکن است قراردادهای دست‌نویس بین دو طرف منعقد شود که البته جنبه قانونی ندارد و مردم به سبب ناآگاهی در دام این افراد گرفتار می‌شوند.

این کارشناس بازار سرمایه، تصریح کرد: حفظ و صیانت از نام کاربری و رمز عبور هر شخص بر عهده خود اوست و نباید این اطلاعات در اختیار شخص ثالث قرار گیرد چراکه در اختیار قرار دادن این اطلاعات به غیر، قطعا عواقبی هم دارد.

اوروجلو ادامه داد: در مواردی متاسفانه اشخاص سرمایه خود را در اختیار این سودجوها قرار می‌دهند و سودجویان ماهیانه مبالغی به عنوان سود به سرمایه‌گذار می‌دهند که تمامی این اقدامات اشتباه و غیرقانونی است.

آشنایی با ۱۰ اصطلاح پرکاربرد بورس در روزهای رونق بازار سرمایه کد خبر 549704 برچسب‌ها بورس تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بورس تهران انجام می دهند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۴۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی

 رسالی احدی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی با اشاره به عملکرد ۵ ساله شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در مبارزه با استخراج غیرمجاز رمز ارز اظهار کرد: کارشناسان این شرکت با شیوه‌ها و بررسی‌های فنی و غیرفنی در شهرستان‌های حوزه فعالیت خود توانستند حدود ۶ هزار دستگاه تولید رمز ارز غیرمجاز را شناسایی، کشف و ضبط کنند.

وی افزود: تولید غیرمجاز رمز ارز در هر بخشی به ویژه در بخش صنعتی و خانگی به عنوان یک تهدید برای شبکه برق محسوب شده و ما برای مقابله با این تهدید نیاز به همکاری ارزشمند آحاد جامعه داریم تا در تامین مطمئن انرژی برق شهروندان عزیز کمک حال خادمان خود در صنعت برق و به ویژه شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی باشیم.

رسالی احدی با اشاره به رسیدگی ویژه و سریع مراجع قضایی استان و شهرستان‌ها به پرونده‌های این پدیده غیرقانونی و خدمات نیرو‌های انتظامی و امنیتی استان در کشف و مبارزه با استخراج رمز ارز غیرمجاز ادامه داد: این تعداد ماینر از ۵۳۰ نقطه استان شامل شهرها، روستا‌ها و واحد‌های خدماتی و تولیدی کشف شده و با تشکیل صد‌ها پرونده تحویل مقامات محترم قضایی استان در شهرستان‌های مختلف تحت پوشش شده است.

وی با اشاره به آخرین اقدام این شرکت در شناسایی دستگاه‌های غیرمجاز ماینر گفت: کارشناسان این شرکت در فروردین ماه امسال تعداد چهار دستگاه در روستای درویش بقال شهرستان شبستر، تعداد چهار دستگاه در بخش کشکسرای مرند و تعداد ۲ دستگاه در شهرستان مراغه را کشف و ضبط کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اتوکلاو پسماندهای پزشکی به صورت مرتب در حال انجام است/ بالاترین استاندارهای جهانی را داریم
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • شناسایی و پلمپ کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • «زیرخاکی» پدیده‌ای فراگیر در اصفهان/ قانون بازدارنده نیست!
  • مهلت هفت روزه به کارفرمایان برای معرفی اتباع غیرمجاز
  • برخورد با مراکز غیرمجاز سقط جنین به‌صورت جدی دنبال می‌شود
  • درخواست سبدگردانی برای چه افرادی مناسب است؟
  • کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • اصلاحیه‌ای به کام بازار