Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@02:13:54 GMT

اختلالات روانی در بهبود یافتگان کرونا

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۴۳۵۳

اختلالات روانی در بهبود یافتگان کرونا

به گزارش افکارنیوز،

۹ ماه از همه گیری ویروس کرونا در جهان می‌گذرد. به دلیل آنکه این ویروس به تازگی کشف شده است، دانشمندان هر روز به ابعاد جدیدی از رفتار آن پی می‌برند. به تازگی دانشمندان در یک مطالعه به تاثیرات مخرب این ویروس در سلامت روانی افراد پی بردند.

بر این اساس، مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد کسانی که به ویروس کرونا آلوده شده اند، یک ماه پس از ابتلا مستعد مبتلا شدن به بیماری‌های روانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان اعلام کردند کسانی که از کرونا جان سالم به در می‌برند به طور قابل توجهی در خطر انواع اختلالات روانی از جمله جنون و زوال عقلی قرار دارند.

محققان تاکید کردند موارد بسیار زیادی از انواع اختلالات روانی و اختلالات اضطراب در بهبود یافتگان از کرونا دیده شده است. عوارض روانی دیگر بیماری کرونا در مبتلایان شامل افسردگی و بی خوابی می‌شود.

دانشمندان با بررسی بیش از ۶۲ هزار بیمار کرونایی پس از بهبودی مشاهده کردند «اختلال استرس پس از سانحه» و اختلالات ترس و هراس به صورت گسترده‌ای در میان آن‌ها دیده می‌شود همچنین یک نفر در هر ۱۶ نفر که پیش‌تر هیچ گونه سابقه بیماری روانی نداشته است پس از یک تا سه ماه از بهبودی امکان ابتلا به اختلالات روانی را دارد.

محققان تاکید دارند شواهد بررسی ۱۴ تا ۹۰ روزه پس از بهبودی افراد از کووید ۱۹ نشان می‌دهد نزدیک به ۶ درصد مبتلایان نخستین علائم اختلالات روانی را از خود نشان داده اند.

پیش تر نیز محققان انگلیسی در تحقیقات خود اعلام کردند بیمارانی که شرایط و خیمی داشته و در بیمارستان بستری شده اند نسبت به بیمارانی که علائم خفیف تری داشتند، بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات روانی قرار دارند. اختلالات مرتبط با اضطراب و نگرانی یکی از موارد شایع در میان بهبود یافتگان است. با این حال، افسردگی، بی خوابی، زوال عقل و جنون نیز در میان بهبود یافتگان مشاهد شده است.

این تحقیقات همچنین نشان داد کسانی که در گذشته سابقه بیماری روانی داشته اند به طور میانگین از انسان‌های معمولی بیشتر به ویروس کرونا مبتلا شده اند. محققان اعلام کردند بیماران مبتلا به کرونا اگر پس از بهبودی شاهد نگرانی و اضطراب، احساس ناخوشی، بی خوابی و یا کاهش قدرت حافظه شدند سریعاً به یک متخصص مراجعه کنند. متخصصان می‌توانند با روش‌هایی ساده جلوی تشدید حال بیمار را بگیرند.

تاکنون ۳۷۲ هزار تن در انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده و از این میان، ۴۲ هزار تن جان خود را از دست داده اند. دولت انگلیس برای توسعه یک واکسن موثر برای مقابله با کووید ۱۹ همکاری‌هایی با دانشگاه آکسفورد دارد و دولت این کشور امیدوار است بتواند برنامه واکسیناسیون سراسری در کشور را از اول ماه ژانویه آغاز کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سلامت روانی ویروس کرونا اختلالات روانی کرونا سلامت روانی ویروس کرونا کرونا اختلالات روانی بهبود یافتگان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۴۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران
  • بیش از ۷۰۰۰ هزار نظامی صهیونیست به اختلالات روانی مبتلا شدند
  • اینفوگرافیک | ۴۵سال جنایت عبری علیه ایران
  • ۲۱ عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران /چرا حمله سپاه «مشروع» بود؟
  • چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع است؟
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • رسانه اسرائیلی: نجات یافتگان از طوفان الاقصی خودکشی می‌کنند
  • هشدار اورژانس پیش بیمارستانی مشهد درباره مسمومیت با قارچ‌های سمی