Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@03:10:42 GMT

مرکل: سیاست مهاجرت سخت‌ترین مسئله در اتحادیه اروپا است

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۴۵۹۱

مرکل: سیاست مهاجرت سخت‌ترین مسئله در اتحادیه اروپا است

صدر اعظم آلمان با تاکید بر لزوم در پیش گرفتن یک رویکرد اروپایی برای حل بحران پناهندگان در اروپا، سیاست مهاجرت را سخت‌ترین مسئله در این اتحادیه ارزیابی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "آر ان دی" آلمان، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان توافق انجام گرفته با حزب سوسیال دموکرات برای پذیرش حدود 400 خانواده پناهندگان از جزایر یونان را تمجید کرده و آن را یک رویکرد انسانی و عاقلانه ارزیابی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکل روز گذشته در سخنانی در نشست فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی در پارلمان آلمان در عین حال تاکید کرد که نباید این توهم ایجاد شود که به این ترتیب مشکلات حل می شود.

وی همچنان بر لزوم یک رویکرد اروپایی برای حل مسئله پناهندگان در اروپا تاکید کرده و گفت: اما با توجه به شرایط در منطقه کمک هایی در ابعاد بزرگ ضرورت دارد.

مرکل همچنین از مشارکت آلمان برای ساخت یک مرکز جدید پذیرش پناهندگان اروپایی در جزیره لسبوس یونان خبر داده و گفت: این مرکز پذیرش پناهندگان جدید باید قبل از زمستان آماده شود. وی تاکید کرد که در این بار با وزیر کشور توافق کرده است. وی همچنین گفت که در هفته جاری در این باره با رئیس کمیسیون اروپایی صحبت خواهد کرد.

مرکل همچنین تاکید کرد که شرایط در جزیره لسبوس و در اردوگاه موریا نشان دهنده بدبختی کاملی در وضعیت انسانی است که ما نمی توانیم آن را تحمل کنیم.

صدر اعظم آلمان همچنین سیاست مهاجرت را به عنوان سخت ترین موضوع در اتحادیه اروپا عنوان کرده و گفت: اصل بازدارندگی به شرایط خوبی در جزیره لسبوس منجر نشد. وی در این باره ابراز خرسندی کرد که دولت یونان هم حالا بر راهکارهای اروپایی برای حل این مسئله تاکید دارد.

چندی پیش وقوع آتش سوزی مهیبی در اردوگاه پناهنگان موریا در جزیره لسبوس یونان شرایط بسیار فاجعه باری را برای پناهندگان ایجاد کرده است.

حالا رسانه ها گزارش داده‌اند که در جزیره ساموس یونان هم شب گذشته در نزدیکی اردوگاه پناهندگان یک آتش سوزی رخ داده است. به گفته مقامات منطقه‌ای این آتش سوزی در اطراف مرکز پذیرش پناهندگان رخ داده است.

چندین نفر در ارتباط با این حادثه دستگیر شده‌اند.

در اردوگاه پناهندگان در جزیره ساموس بر اساس اطلاعات وزارت مهاجرت یونان حدود 4600 پناهنده زندگی می کنند. این در حالی است که این اردوگاه تنها ظرفیت پذیرش حدود 650 پناهنده را دارد. روز سه شنبه هم رسانه ها از مثبت شدن تست کرونای دو نفر از پناهندگان در این اردوگاه خبر دادند.

تشدید مناقشات در دولت ائتلافی آلمان بر سر اردوگاه پناهندگان موریااردوگاه موریا؛ عامل بالا گرفتن مناقشات پناهندگی در اروپااردوگاه «موریا» جهنم ساخت بروکسل/ آتشی مهیب که رسوایی اروپا را شعله‌ور کردواکنش مرکل به فاجعه آتش سوزی مهیب در اردوگاه موریای یونان

بعد از وقوع آتش سوزی مهیب در اردوگاه پرازدحام موریا بار دیگر بحث ها درباره چگونگی رفتار با پناهندگان در اتحادیه اروپا و به ویژه در آلمان بالا گرفته است.

اردوگاه موریا بر اثر آتش سوزی مهیبی که اخیراً در آن اتفاق افتاده است کاملاً نابود شده است. مقامات یونانی بر این عقیده‌اند که مهاجران این آتش سوزی را ایجاد کرده‌اند. در این اردوگاه که ظرفیت پذیرش حدود 3 هزار پناهنده را دارد حدود 12 هزار پناهنده در شرایط بسیار بدی زندگی می کردند. اخیراً هم گزارش هایی مبنی بر شیوع کرونا در بین ساکنان این اردوگاه منتشر شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا جزیره لسبوس اردوگاه موریا آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۴۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری رویترز به نقل از بیانیه شورای اتحادیه اروپا نوشت که گروه نژادپرست یهودی "لحاوا" به همراه گروه "جوانان ستیغ" و دو تن از فعالان آن تحریم شده اند.

اسرائیل کرانه باختری را در جنگ ۱۹۶۷ به تصرف خود درآورد و از آن زمان تاکنون این منطقه تحت اشغال نظامی بوده و شهرک‌های صهیونیست نشین به طور مداوم گسترش یافته ‌اند. فلسطینی ها کرانه باختری را به همراه قدس شرقی و غزه جزئی از کشور مستقل خود می دانند.

کد خبر 845575 منبع: ایرنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه تحریم اتحادیه اروپا

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
  • آی‌اواس17.5 به افراد اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد که اپ‌ها را از وب‌سایت‌ها دانلود کنند
  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم های جدید علیه تهران
  • فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • مخالفت با تحریم‌های جدید علیه تهران  
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم‌های جدید علیه تهران
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد
  • صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه