Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه گروه‌های مقاومت فلسطینی با عملیات دیشب قصد داشتند توافقنامه‌های سازش امارات و بحرین را خنثی کنند، تهدید کرد به هر کسی که به اسرائیل آسیب بزند، حمله می‌کند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) مدعی شد فلسطینی‌ها نمی‌توانند سازش با امارات و بحرین را خنثی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نتانیاهو در گفت‌وگو با خبرنگاران پیش از ترک واشنگتن به سمت فلسطین اشغالی، گفت: «ما در حال پایان دادن به سفری تاریخی به واشنگتن هستیم، جایی که اسنادی را برای برقراری دو توافق صلح با دو کشوری عربی امضا کردیم».

وی با ادعای اینکه صهیونیست‌ها به زودی از عواید این دو توافق سازش بهره‌مند می‌شوند، ادعا کرد: «اما ثمرات آن تا نسل‌ها باقی می‌ماند. هرکسی که در این مراسم بود، فهمید که به تغییر استراتژیکی در منافع اسرائیل و منافع صلح رسیده‌ایم».

به نوشته سخنگوی نخست‌وزیری اسرائیل، نتانیاهو درباره دستورکار خود بعد از بازگشت به فلسطین اشغالی اظهار داشت: «اولین چیز، مبارزه با ویروس کرونا است. دوم، مبارزه با تروریسم و سوم، توسعه دایره صلح است».

وی ضمن اشاره به تبادل آتش شامگاه گذشته بین ارتش رژیم صهیونیستی و نوار غزه، افزود: «من تعجب نمی‌کنم که تروریست‌های فلسطینی، همزمان با مراسم تاریخی [امضای توافق‌های سازش] به سمت اسرائیل شلیک کردند. آنها می‌خواهند صلح را خنثی کنند اما موفق نخواهند شد»

نتانیاهو همچنین تهدید کرد: «ما به کسانی که می‌خواهند به ما صدمه بزنند، حمله می‌کنیم و به صلح می‌رسیم».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین بامداد امروز (به وقت محلی) با «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرده و گفت: «من عمیقا از تلاش‌های رئیس‌جمهور [آمریکا] و تلاش‌های شما و دولت‌تان برای آرمان صلح قدردانی می‌کنم. این جهان ما را تغییر می‌دهد».

وی همچنین اضافه کرد: «برای ۲۶ سال هیچ اتفاقی نیافتاد تا اینکه این رئیس‌جمهور (دونالد ترامپ) و این دولت، شما و همکارانتان روی کار آمدید و قوانین را تغییر دادید».

شامگاه گذشته بود که نتانیاهو طی مراسمی در کاخ سفید با حضور رئیس‌جمهور آمریکا و وزرای خارجه بحرین و امارات توافق عادی‌سازی روابط با این دو کشور خاورمیانه را امضا کرد.

«یائیر لاپید» رئیس فراکسیون احزاب اپوزیسیون در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) می‌گوید برخلاف توافقات بحرین و امارات عربی متحده برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل، اما کابینه کنونی تل‌آویو قصدی برای مذاکره با فلسطینی‌ها جهت سازش ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نتانیاهو اسرائیل فلسطین ترامپ رژیم صهیونیستی خنثی کنند رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۴۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی تحمل تا ابد جنگیدن را ندارد

دویست روز از جنگ غزه گذشت، نبرد ادامه دارد و هنوز افق روشنی برای پایان آن دیده نمی شود. رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح مصمم شده و آن را حتمی می داند و ظاهرا آمریکا را نیز همراه کرده است. البته در اینجا این پرسش مهم نیز مطرح می شود که در حمله به مناطق دیگر نوار غزه چه چیزی عاید اسرائیل شد؟ آیا اسرا آزاد شدند؟ آیا توان نظامی حماس از بین رفت؟ آیا رهبران حماس نابود شدند؟

پاسخ همه پرسش ها خیر است. حتی دیروز شهرهای عسقلان و سدیروت هدف راکت های حماس قرار گرفتند تا همگان متوجه شوند که ادعای نتانیاهو تا چه میزان با واقعیت مغایرت دارد. از سوی دیگر اسرائیل درگیر نبرد با حزب الله در شمال است و مقاومت لبنان کیفیت حملات خود را به نحو محسوسی ارتقا داده و شهرهای عمقی تر را مورد اصابت قرار می دهد.

حال پرسش مهم اینجاست که این جنگ تا کی ادامه دارد ؟

با توجه به شرایط درونی اسرائیل نتانیاهو به استمرار بحران نیاز دارد و حتی پس از حمله به رفح نیز دور از ذهن می نماید که او دست از تنش بکشد. اما در این میان امکان وقوع اتفاقاتی وجود دارد که معادلات را عوض ‌کند؛ تنش با حزب الله هر لحظه می تواند به یک جنگ تمام عیار منتهی شود و یا فشارهای آمریکا پس از پایان عملیات در رفح شاید نتانیاهو را کنترل کند.

در این میان جبهه درونی اسرائیل بیشترین فشار را متحمل می شود و بخش قابل توجهی از صهیونیست ها خواهان اتمام جنگ هستند. نتانیاهو ممکن است پس از جنگ در رفح دست به قمار خطرناکی بزند و به بهانه تامین امنیت شمال و لزوم عقب راندن حزب الله از مرز، جنگی گسترده را با لبنان آغاز کند.

اما هر چه که هست و شاید شود، این نکته را نمی توان از نظر دور داشت که اسرائیل در یک بن بست راهبردی است زیرا حتی حمله به رفح نمی تواند خواسته های این رژیم را برآورده سازد و نتانیاهو نیز تمایل به پایان جنگ ندارد تا به یک دستاورد برسد.

از یاد نباید برد که جبهه درونی اسرائیل تحمل جنگ فرسایشی را ندارد و ارتش آن نیز اوضاعش مطلوب نیست؛ حمله ایران ضربه شدیدی علیه اعتماد به نفس صهیونیست ها بود و بالعکس انگیزه و جسارت محور مقاومت را بالا برد.

در پایان خاطر نشان می شود که عدم حمایت آمریکا ، بروز اتفاقی در داخل اسرائیل یا گسترده شدن جنگ با لبنان می تواند روند تحولات را به کلی تغییر دهد. نتانیاهو به استمرار جنگ نیاز دارد اما اسرائیل تحمل تا ابد جنگیدن را ندارد. این که اسرائیل کجا متوقف می شود سوال بزرگی است.

دیگر خبرها

  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر صهیونیستی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر دارایی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • جهاد اسلامی: برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم اسرائیل
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا دهد
  • رژیم‌صهیونیستی نمی‌تواند تا ابد بجنگد
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • رژیم صهیونیستی تحمل تا ابد جنگیدن را ندارد
  • فیلم| ممانعت پلیس رژیم اسرائیل از ورود فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی