Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در بین تمام اقشاری که کرونا ویروس آنها را درگیر می‌کند، کودکان بیشتر در معرض خطر قرار دارند چرا که آنها هم از طریق بزرگسالان به کرونا مبتلا می‌شوند و هم می‌توانند به عنوان ناقلان خاموش انتقال دهنده ویروس به بزرگسالان باشند. - اخبار استانها -

به گزارش تسنیم از اصفهان، کرونا ویروسی است که همه اقشار جامعه کودک، نوجوان، جوان و سالمند را درگیر می‌کند و زن و مرد نمی‌شناسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارتی می‌توان گفت تیر آن به سوی همه نشانه گرفته شده و تنها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی می‌توان شانه خالی کرد و از خطرات آن در امان ماند.

7 ماه است از ورود ویروس کرونا که همگی از آن به عنوان یک ویروس منحوس یاد می‌کنند از کشورمان می‌گذرد و متاسفانه تعداد زیادی از افراد جامعه را درگیر و حتی باعث فوت آنان شده است. در بین جان‌باختگان کرونا گروه سنی پایین هم مشاهده می‌شود در این بین کودکان به عنوان ناقلان خاموش می‌توانند با حضور در خارج از خانه نقش به‌سزایی در انتشار کرونا داشته باشند چرا که آنان به لحاظ شرایط سنی و بازیگوشی همانند بزرگسالان نمی‌توانند خود مراقبتی خوبی داشته باشند. هر چند که بزرگسالان نیز تاثیر زیادی به لحاظ حضورشان در مجامع عمومی در گسترش و شیوع بیشتر کرونا دارند.

با باز شدن مدارس و حضور بیشتر گروه 7 تا 18 سال در مراکز آموزشی و خیابان‌ها زنگ خطری برای موج سوم کرونا نواخته می‌شود و از آنجایی که حضور در مدارس اجباری نیست و به عهده والدین گذاشته شده ولی تعدادی از دانش‌آموزان به دلایل مختلف در مدارس حضور می‌یابند و دل نگرانی خانواده‌ها را بیش از پیش می‌کنند. در حقیقت نمی‌توان گفت فردی که به مدرسه می‌آید ناقل نیست چون کرونا قبل از حمله شدید به بدن فرد هیچ علائمی ندارد و با در کنار قرار گرفتن دانش‌آموزان در مدرسه، سرویس یا وسایل حمل و نقل عمومی ممکن است موج سوم هر چه زودتر خود را به ما نشان دهد.

23 درصد کل مبتلایان کرونا در اصفهان را گروه سنی 6 تا 18 سال تشکیل می‌دهند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به وضعیت ابتلای کودکان در اصفهان اظهار داشت: تعداد مبتلایان کرونا در گروه سنی 6 تا 18 سال از ابتدای ورود کرونا به استان تا 24 شهریورماه بیش از یک هزار و چهار صد نفر بوده است.

وی افزود: در این افراد ابتلای قطعی کرونا گزارش شد که 23 درصد کل مبتلایان کرونا ویروس را تشکیل می‌دهند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه موارد فوتی در بین این گروه سنی هم مشاهده شده گفت: متاسفانه 40 خانواده فرزندان 6 تا 18 سال خود را در اثر ابتلای  قطعی کرونا از دست دادند.

وی تصریح کرد: مبتلایان این گروه سنی علائم مختلف سبک و شدید داشتند که تعدادی از آنها در بیمارستان‌ها بستری شدند و تعدادی مراجعه سرپایی بیمارستانی و مراجعه خصوصی داشتند.

نجیمی ادامه داد: موارد فوتی بیشتر در شهر اصفهان بوده و تعدادی از آنها دارای بیماری قبلی و زمینه‌ای نبودند ولی متاسفانه در برابر بیماری نتوانستند مقاومت کنند.

خیز مجدد بیماری کرونا در برخی استان‌‌ها در حال رخ دادن استایلام| کم و زیاد شدن آمار ابتلا به کرونا ویروس رابطه مستقیمی با رفتار مردم داردایلام در جغرافیای آلودگی به کرونا ویروس از استان‌های در وضعیت قرمز استدر شرایط فعلی آموزش غیرحضوری دانش آموزان توصیه می‌شود

وی با اشاره به گروه سنی 6 تا 18 سال به عنوان گروهی که از نظر انتقال بیماری نقش مهمی دارند گفت: این دسته از افراد به راحتی بیماری را انتقال می‌دهند و ما توصیه می‌کنیم در جاهایی که امکان آموزش غیرحضوری برای آنها وجود دارد از آموزش حضوری برای حفظ سلامت خود و خانواده‌شان خودداری کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: آموزش حضوری برای مناطقی که امکانات آموزش غیرحضوری وجود ندارد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی پیشنهاد می‌شود ولی باید سلامت دانش آموزان مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/166/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آموزش غیرحضوری دانش آموزان کرونا ویروس گروه سنی تا 18 سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۴۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری امتحانات شبه‌نهایی برای کنترل استرس دانش‌آموزان

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: شرکت در امتحانات شبه‌نهایی الزامی نیست اما به جهت آمادگی بیشتر برای امتحانات نهایی توصیه شد که دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم در این امتحانات شرکت کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دانش‌‌آموزان دو پایه دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه 27 فروردین 1403 در امتحانات شبه‌نهایی شرکت کردند.

امتحانات شبه‌نهایی با هدف آشنایی دانش‌آموزان با امتحانات نهایی برگزار می‌شود؛ نادر کریمی بیرانوند؛ مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری با اشاره به اینکه از 27 فروردین تا 4 اردیبهشت امتحانات شبه‌نهایی برگزار می‌شود، گفت: با توجه به نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی سال گذشته، دو درس عمومی و دو درس اختصاصی برای برگزاری امتحانات شبه‌نهایی البته با توجه به رشته تحصیلی دانش‌آموزان انتخاب شده‌ است.

همچنین محمدمهدی کاظمی؛ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری امتحانات شبه‌نهایی گفت: امیدواریم شرایطی که‌ در امتحانات شبه‌نهایی ایجاد شده است، زمینه‌ساز عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت آموزش و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با امتحانات نهایی و از سوی دیگر کاهش استرس آنها شود.

وی افزود: سعی شده طراحی سوالات، فرایند برگزاری امتحانات، حضور مراقبان و کنترل‌های قبل از ورود به آزمون مانند شرایط امتحانات نهایی باشد.

کاظمی ادامه داد: امتحانات شبه‌نهایی که برنامه‌اش تحت عنوان طرح «سه نما» توسط معاونت آموزش متوسطه برگزار شد با هدف توجه به دروس لازم التوجه و شناخت نقاط ضعف آموزشی در فرآیندهای یاددهی و یادگیری، برنامه‌ریزی برای بهبود نقاط ضعف و آشنایی دانش‌آموزان با امتحانات نهایی به ویژه با رویکرد سوالات مفهومی و استاندارد است.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برای نخستین بار امتحانات نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم برگزاری می‌شود به همین دلیل تمرکز امتحانات شبه‌نهایی بر پایه‌‌های دهم و یازدهم است که در 4 عنوان واحد درسی به صورت دو عنوان درس عمومی و دو عنوان درس اختصاصی انجام می‌شود.

کاظمی ادامه داد: به استان‌ها اعلام شده است به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که محیط امتحانات شبه‌نهایی مشابه امتحانات نهایی باشد و دانش‌آموزان آمادگی بیشتری را در این رابطه داشته باشند چون این موضوع باعث کاهش استرس دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد می‌شود.

وی متذکر شد: تصحیح برگه‌های امتحانات شبه‌نهایی توسط معلمان دانش‌آموزان انجام می‌شود و امتحان در همان مدرسه محل تحصیل دانش‌آموز برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: شرکت در امتحانات شبه‌نهایی الزامی نیست اما به جهت آمادگی بیشتر برای امتحانات نهایی توصیه شد که دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم در این امتحانات شرکت کنند، پس از تصحیح اوراق نقاط ضعف دانش‌آموزان مشخص می‌شود و رفع اشکالات می‌تواند توسط معلم و حتی دانش‌آموزان انجام شود.

وی افزود: طراحی سوالات امتحانات شبه‌نهایی از 90 درصد محتوای کتاب‌های درسی با رویکرد سوالات مفهومی و استاندارد به شیوه امتحانات نهایی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری امتحانات شبه‌نهایی برای کنترل استرس دانش‌آموزان
  • لزوم راه اندازی مرکز شوق زندگی در کرمان/ انسجام بخشی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان
  • ثبت سفارش کتاب درسی از فردا؛ ۲۸ فروردین
  • جداسازی طیف اوتیسم از گروه کم توان ذهنی/متناسب سازی محتوای درسی برای دانش آموزان اوتیسم+فیلم
  • احتمال انتقال بیماری کریمه کنگو هنگام تکه‌تکه کردن گوشت
  • مسابقه دانش‌آموزی مسطورا تا پایان فروردین تمدید شد/شرکت بیش از ۵ هزار دانش‌آموز اصفهانی
  • ضرورت توجه به راه‌های انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو
  • کمبود فلوراید آب آشامیدنی از دلایل پوسیدگی دندان
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟
  • ۵ هزار دانش‌آموز استان اصفهان در طرح مسطورا شرکت کردند