Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@22:22:08 GMT

بحران میانسالی و اوج احساس نارضایتی

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۵۱۳۲

بحران میانسالی و اوج احساس نارضایتی

ایسنا/خراسان رضوی تقریبا هیچ فردی نیست که دائم خوشحال باشد و ناراحتی برای اکثر افراد، تجربه‌ای معمول است، اما با توجه به بررسی‌های جدید، به نظر می‌رسد که سن، عاملی است که تاثیر بسزایی در ناراحتی و غمگینی دارد.

به نقل از سایکولوژی نیوز، بسیاری از افراد، کودکی را دوران شادی و دوران میانسالی که با اصطلاح "بحران میانسالی" شناخته می‌شود را دوران سختی می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحران میانسالی، پدیده‌ای ثابت است، اما اخیرا "بحران دهه چهارم زندگی" برای توصیف افزایش ناراحتی در برخی از افرادی که در ۲۰ سالگی آن را تجربه می‌کنند، نامیده ‌شده است.

بااین‌حال، هنوز مشخص نیست که افزایش ناراحتی مرتبط با سن، تنها گزارش‌های فردی است یا پدیده‌ای عمومی که در بیشتر کشورهای مختلف مشاهده می‌شود.

در این تحقیق، اطلاعات مرتبط با بیش از ۱۴ میلیون شرکت‌کننده در بیش از ۴۰ کشور مختلف موردبررسی قرار گرفت و شرکت‌کنندگان به سوالات مرتبط با موضوعات مربوط با ناراحتی و نارضایتی پاسخ دادند که شامل گروه‌های ذیل بود:

گروه بهداشت روان

این گروه، مرتبط با سوالاتی درباره روزهایی بود که سلامت روان خوب نبود و شامل افسردگی، نگرانی، احساس غم و اندوه، استرس، تحت‌فشار بودن، عصبانی بودن، ترس و وحشت، اضطراب، دلگیری و ناراحتی می‌شد.

گروه تعاملات و احساسات اجتماعی

سوالاتی درباره احساس کناره‌گیری از جامعه مانند عدم توانایی غلبه بر مشکلات، از دست‌دادن اعتمادبه‌نفس، فکر کردن به خود به‌عنوان یک فرد بی‌ارزش، احساس ناکامی، تنهایی و احساس تنش بود.

گروه سلامت جسمی

در این گروه، سوالاتی درباره تجربه درد و عدم توانایی خواب خوب ارائه شد.

گروه بهزیستی ملی

در این گروه، بر روی این موضوع تمرکز شد که وضعیت کشور در زمان پاسخگویی چگونه بوده است.

نتایج بررسی نشان داد، در سراسر اروپا و ایالات‌متحده، ناراحتی در اواخر دهه چهل، به‌ویژه در ۴۹ سالگی به اوج خود می‌رسید. به‌طورکلی، ناراحتی در طول عمر، منحنی تپه‌ای شکل را دنبال می‌کند. بنابراین، این منحنی با ناراحتی اندک دوران کودکی آغاز و تا سن ۴۹ سالگی به اوج می‌رسد و بعدازآن، ناراحتی کاهش می‌یابد و افراد مسن، به‌طور متوسط، از افراد ۴۹ ساله اطرافشان احساس نارضایتی کمتری دارند.

نتایج این بررسی، به‌شدت، از وجود "بحران میانسالی" به‌عنوان یک پدیده عمومی در کشورهای مختلف حمایت می‌کند.

محقق این تحقیق سه نظریه متفاوت برای کاهش احساس نارضایتی بعد از ۴۹ سالگی  ارائه کرد.

اول اینکه، افراد ممکن است بعد از ۴۹ سالگی از تحقق آرزوهای غیرممکن منصرف شوند و به اهداف واقع‌بینانه بسنده کنند که ممکن است در کاهش نارضایتی موثر باشد.

دوم اینکه، افراد با نارضایتی کمتر، ممکن است، عمر طولانی‌تری داشته باشند و این موضوع منجر به کاهش نارضایتی در سنین پیری خواهد شد.

سوم اینکه، ممکن است اثر متقابل  داشته باشد و به دلیل سلامت خود در مقابل همسالان بیمار شکرگذاری کنند و نارضایتی خود را کاهش دهند.

نتایج این تحقیق در نشریه Economic Behavior & Organization ارائه‌شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی میانسالی بحران میانسالی ۴۹ سالگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۵۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار رئیس سازمان مالیاتی کشور گفت: بخشی از هزینه‌های کشور به ناگزیر باید از طریق مالیات تامین شود، اما باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: باید مالیات مودیان به مردم را با شاخص‌های واحدی بررسی کرد تا موج نارضایتی‌ها کم شود.

وی نفت و منابع زیرزمینی را نعمت‌های خدادادی عنوان کرد و گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که نسل‌های بعد هم از این ثروت بهره‌مند شوند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه عنوان کرد و گفت: باید از خام فروشی کالا‌ها پرهیز کنیم و با تبدیل این منابع به دیگر کالا‌ها ارزش افزوده ایجاد کنیم.

وی در ادامه به تلاش دشمنان برای ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان اشاره کرد و افزود: ما با مشارکت مردم می‌توانیم شرکت‌های دانش بنیان را به بالاترین مرتبه آنها برسانیم و این موضوع تنها با همدلی مردم و مسئولان محقق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ناراحتی و سرافکندگی مزدوران اینترنشنال از ارباب صهیونیستی خود + فیلم
  • دانشمندان مطمئن‌ترین راه برای مهار خشم در موقعیت‌های پُر تنش را یافتند!
  • باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • خطر فقر روزافزون در کمین شهروندان آلمانی
  • کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری
  • این میوه از صدتا کدئین بهتر است
  • ورزش می‌تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند‌
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش اشتها می‌شود
  • اثربخشی بهتر از کدئین با این میوه فصل