Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- افزایش ۴۰ تا ۶۰ درصدی قیمت گوشی در بازار موبایل استان فارس سبب نگرانی و دغدغه والدین شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، "سال‌های گذشته دانش‌آموزان اجازه بردن گوشی و تبلت به مدرسه را نداشتند اما امروز مدرسه در گوشی تلفن و تبلت است" این عبارت شاید زمینه طنز داشته باشد اما یک واقعیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعیتی که البته مشکلاتی را برای خانواده‌ها به ویژه آنان که چند دانش‌آموز دارند ایجاد کرده است.

با دو کودک سوار تاکسی می‌شود، یکی از کودکان حدود 10 سال دارد و مرتب نق می‌زند که "پس یک گوشی می‌خری، من از بقیه بچه‌ها عقب می‌افتم". از راننده تقاضا می‌کند که در نزدیکی موبایل‌فروشی‌های خیابان زند پیاده‌اش کند.

کمی که می‌گذرد از راننده می‌پرسد آیا  جایی را می‌شناسد که موبایل ارزان بفروشند؟ راننده هم آب پاکی را به دستش می‌ریزد که زیر 5 میلیون تومان نمی‌تواند هیچ گوشی هوشمندی که بتوان با آن کلاس‌های مجازی را بگیرد پیدا کند.

در جواب تنها می‌گوید: "پدرش کارگر فصلی است؛ بعضی از روزها کار دارد و برخی از روزها نه. پراخت این مبلغ برای گوشی هوشمند آن هم در کنار خرج و مخارج روزانه، اجاره خانه و دیگر امورات مشکل است".

این تنها یک برش از واقعیت این روزهای آموزش مجازی است. خانواده دیگری پشت ویترین موبایل‌ها و گوشی‌های هوشمند را نگاه می‌کنند. پدر خانواده در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: مجبوریم برای اینکه بچه‌ها از درس و مدرسه عقب نیفتند یک تبلت بخریم.

به گفته وی هر چند آموزش ‌و پرورش از سیم کارت دانش‌آموزی و اینترنت رایگان خبر داده اما هنوز ما که چیزی ندیدیم و نمی‌دانیم باید چگونه این موارد را دریافت کنیم.

202 هزار قلم تجهیزات جانبی و قطعات موبایل و رایانه قاچاق در شهرستان ری کشف شدامکان تشخیص "دیابت" با دوربین موبایل فراهم شد!معاون استاندار آذربایجان شرقی: باید فرهنگ عدم استفاده از موبایل در رانندگی ترویج شود

آقای عیدی‌زاده یکی از فروشندگان موبایل و گوشی هوشمند در شیراز است، وی نیز در گفت‌وگو با تسنیم از افزایش 40 تا 60 درصدی گوشی ارزان قیمت در بازار موبایل فارس سخن می‌گوید.

به گفته وی این افزایش قیمت از 15 شهریورماه بیش‌تر شده به گونه‌ای که نه تنها گوشی‌های به اصطلاح با اندروید بالا بلکه حتی گوشی‌های متوسط نیز با افزایش چشمگیر قیمت روبه‌رو بوده‌اند.

هم گوشی و هم لبتاب چون وسیله مورد نیاز مدارس بوده حتی گوشی‌هایی که قیمت متوسط 2.5 میلیون تا 6 میلیون تومان بوده افزایش 40 تا 60 درصدی داشته‌اند در حالی که نباید این گونه باشد.

به گفته این فروشنده اگر قیمت گوشی و لب‌تاب را تحت تاثیر قیمت دلار هم بدانیم این میزان افزایش درست نیست چرا که دلار در یک تا هفته 10 درصد افزایش قیمت داشته باید گوشی و لب‌تاب هم همین 10 درصد باشد اما می‌بینیم که بیشتر است.

عیدی‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا نظارتی هم بر بحث فروش می‌شود یا خیر؟ می‌گوید: هیچ نظارتی هم نیست نه از سوی مجمع امور صنفی و نه صنف موبایل فروش‌ها هر چند این افزایش قیمت کشوری است.

افشار فروتن لاریجانی رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه نیز به تشریح دلایل افزایش قیمت گوشی همراه پرداخته است. به گفته وی مشتری به این امید که بازار کنترل و نرخ ارز کاهش یابد تا بتوانند گوشی را با قیمت مناسب‌تری تهیه کنند، در خرید تعلل کردند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و اکنون بازار با رکود قابل توجهی روبه‌رو است.

این موضوع در حالی است که شب گذشته وزیر بهداشت از خیز جدید بیماری کرونا در استان‌های کشور خبر داد و این به معنای آن است که اگر تاکنون برخی از مدارس یکی دو روز به صورت حضوری و در فضای باز به صورت محدود برگزار می‌شد، دیگر این امکان نیز فراهم نیست و باید آموزش‌ها همه به صورت مجازی باشد.

به نظر می‌رسد همین روزها که روزهای ابتدایی سال است و هنوز آموزش‌ها سنگین‌تر نشده باید فکری جدی به حال قیمت بازار موبایل شود. شاید لازم است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه ورود کنند و با اختیارات خود از دغدغه‌های مردم بکاهند.

انتهای پیام/424/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۵۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

بازار امروز شاهد ریزش عمده قیمت‌ها نسبت به روز گذشته است.

آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۷۴ (دو هزار و سیصد و هفتاد و چهار) دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۳۸ درصدی داشته است.

آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار

قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۷۹۲،۹۰۰ (سه میلیون و هفتصد و نود و دو هزار و نهصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۷۴ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۶۹ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۶،۴۳۵،۰۰۰ (شانزده میلیون و چهارصد و سی و پنج هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دلار مبادله‌ای

قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۳،۵۶۷ (چهل و سه هزار و پانصد و شصت و هفت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، بدون تغییر است.

آخرین نرخ یورو مبادله‌ای

یورو مبادله ای، امروز به ۴۶،۳۶۹ (چهل و شش هزار و سیصد و شصت و نه) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۱۳ درصدی داشته است.

قیمت پوند امروز

پوند امروز با کاهش ۰.۱۳ درصدی، از ۸۲،۳۵۰ (هشتاد و دو هزار و سیصد و پنجاه) تومان به ۸۲،۲۵۰ (هشتاد و دو هزار و دویست و پنجاه) تومان رسید.

قیمت درهم امارات مبادله‌ای امروز

همچنین درهم امارات مبادله‌ای بدون تغییر نسبت به روز قبل، ۱۱،۸۶۳ (یازده هزار و هشتصد و شصت و سه) تومان معامله شد.

آخرین نرخ لیر ترکیه

لیر ترکیه، امروز به ۲،۰۳۰ (دو هزار و سی) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۲۴ درصدی داشته است.

قیمت دلار کانادا امروز

دلار کانادا امروز بدون تغییر به ۴۷،۹۵۰ (چهل و هفت هزار و نهصد و پنجاه) تومان رسید.

آخرین نرخ دلار استرالیا

همچنین دلار استرالیا بدون تغییر نسبت به روز قبل، ۴۲،۵۰۰ (چهل و دو هزار و پانصد) تومان معامله شد.

قیمت دینار عراق امروز

دینار عراق در بازار داخلی هم ۵۰ (پنجاه) تومان قیمت خورد.

قیمت سکه امامی امروز

قیمت سکه امامی به ۴۴،۵۰۰،۰۰۰ (چهل و چهار میلیون و پانصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۲۳ درصدی داشته است.

قیمت نیم سکه امروز

نیم سکه، امروز به ۲۶،۰۰۰،۰۰۰ (بیست و شش میلیون) تومان رسید که نسبت به روز قبل، بدون تغییر است.

آخرین نرخ ربع سکه

همچنین ربع سکه بدون تغییر نسبت به روز قبل، ۱۶،۰۰۰،۰۰۰ (شانزده میلیون) تومان معامله شد.

قیمت سکه گرمی امروز

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۷،۲۰۰،۰۰۰ (هفت میلیون و دویست هزار) تومان قیمت خورد.

منبع: دنیای اقتصاد

دیگر خبرها

  • قیمت پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار در آخرین روز فروردین
  • ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟
  • منتظر افزایش قیمت همه گوشی‌ها باشیم؟
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • گوشی جدید سامسونگ در بازار چقدر تحویل گرفته شد؟
  • قیمت گوشی امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار چهارشنبه ۲۹ فروردین
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ارزان‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ چند؟
  • کاهش ۰.۴۷ درصدی قیمت جهانی نفت
  • بازداششت کلاهبردار رسیدساز جعلی در شیراز