Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@20:55:55 GMT

تولید در بیرجند؛ فروش در بانکوک

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۵۳۰۹

تولید در بیرجند؛ فروش در بانکوک

ایسنا/خراسان جنوبی رقیه طالبی، بانویی است که با باور توانمندی را در خود و بانوان اطرافش بارور کرده و توانسته تولیداتش را در خارج از مرزها به فروش برساند.

بانوی کارآفرینی است که از هیچ آغاز کرده و اکنون توانسته بانوان زیادی را به آرزوهایشان برساند. تمام آرزویش، گسترش کار و رویش حس توانمندی در زنان اطرافش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنانی که به گفته خودش گاهی از افسردگی رنج می‌بردند و او به آنان‌ کمک می‌کند تا قدرت انگشتان خود را درک کنند و این شاید تمام زندگی یک زن باشد.

او در سال ۸۳ نیز به عنوان کارآفرین برتر شهرستان بیرجند شناخته شده‌ و آرزو دارد دست بانوان بسیاری را بگیرد.

به گزارش ایسنا، زن است اما توانی فراتر از تصور دارد چراکه خود دستش را به زانو گرفته، بلند شده و سعی کرده استعداد خفته دستانش را بیدار کند.

رقیه طالبی، با تلاش‌های بسیار و با همکاری اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی استان در طرح ملی مشاغل خانگی توانسته کارگاه صنایع‌دستی بانوان روستای سرچاه تازیان و روستای دستگرد را راه‌اندازی کند.

با کمک این بانوی کارآفرین ۴۵ نفر از بانوان در دوره‌های آموزشی شرکت کردند و به گفته خودش از همان ابتدا درصدد بوده شرکت تعاونی برای تولیدات صنایع‌دستی بانوان را راه‌اندازی کند.

شش روستای دستگرد، مرک، رهنیشک، دزگ، میریک را تحت پوشش این تعاونی قرار می‌دهد و بانوان را با تلاش شبانه روزی آموزش می‌دهد.

بانوان علاقمند این روستاها همراه با شروع کار آموزش‌های لازم را به صورت رایگان می‌بینند، بعد از آموزش صنایع تولیدی بانوان را خریداری می‌کنند و به فروش می‌رسانند.

در این کارگاه تولیدی تولیدات پارچه‌بافی، حوله‌بافی، کیف‌های مکرمه، رودوزی‌های سنتی، خیاطی، گلیم‌بافی و پلاس تولید می‌شود.

دومین کارگاهش نیز در مهرماه سال گذشته و با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح شد و اکنون حدود  ۱۶۰ نفر در این دو کارگاه مشغول کار هستند.

به گفته خودش سعی دارد که در هر روستای تحت حمایتش کارگاه صنایع‌دستی را به همراه آموزش رایگان و فروش تولیدات بانوان راه‌اندازی کرده و تولیدات صنایع‌دستی دیگر بانوان را نیز که عضو تعاونی نیز نیستند خریداری و برای آنان به فروش برساند.

می‌گوید در حال حاضر برای بازاریابی و فروش محصولات مشکلی نداریم و سفارشات خوبی نیز گرفته‌ایم، اما برای تهیه مواد اولیه با توجه به وجود واسطه‌گری مشکلات زیادی وجود دارد.

این بانوی فعال برای معرفی محصولات به مخاطبان سعی کرده بروز بوده و تنوع کاری داشته باشد.

تاکنون در دو نمایشگاه کشوری در تهران و نمایشگاه استانی در بیرجند شرکت داشته‌ و حتی پا را فراتر از مرزهای ایران نیز گذاشته و محصولاتش را در آن سوی مرزها به فروش رسانده. آوازه تولیداتش در کشورهای دیگر پیچیده و سعی کرده مروم این کشورها را با برند ایرانی آشنا سازد.

به گفته خودش پاسکاری برای دریافت مجوز کارگاه بسیار زیاد بوده که توجه مسئولان را می‌طلبد. اکنون برخی از افراد برای ایجاد کارگاه صنایع‌دستی تسهیلات دریافت می‌کنند، اما متاسفانه کارگاهی را ایجاد نمی‌کنند.

او آرزو دارم دست‌های بسیاری را بگیرد و زندگی بانوان را از رخوت و سستی نجات دهد، رویای اون این است که افراد اطرافش توانمندی‌های خود را درک کرده و با هدفی متعالی زندگی کنند که این راز خلقت خداوند است.

این بانوی کارآفرین سال گذشته به عنوان پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در مقر منطقه‌ای سازمان ملل در آسیا و اقیانوسیه در بانکوک حضور یافت.

او هنرش را که همان پارچه بافی با دست است در کشور دیگر به نمایش گداشت تا نشان دهد بانوی ایرانی توان دارد با تلاش به هرجا که خواست برسد.

این بانوی هنرمند بیرجندی از آرزوهایش گفت و از گسترش کارش، از زندگی‌هایی که می‌بخشد و زنانی که از افسردگی نجات می‌یابد و قدرت انگشتان خود را درک می‌کنند و این شاید تمام زندگی یک زن باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کارآفرینی گفته خودش صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۵۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در تایلند به کجا‌ها سر بزنیم؟

کشور تایلند در جنوب شرقی آسیا قرار دارد که جزو مقاصد گردشگری محبوب میان مردم ایران و دیگر کشور‌های جهان به حساب می‌آید. جاذبه‌های تاریخی، بنا‌های مذهبی و سواحل جذاب و دیدنی با آب‌های شفاف سبب شده تا این کشور گردشگران زیادی را به خود جذب کند. در این مطلب همراه ما باشید تا با محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی این کشور و شرایط اخذ ویزای تایلند برای بازدید از این جاذبه‌ها آشنا می‌شوید.

بانکوک و دیدنی‌های آن

می‌توان یک سال در بانکوک، پایتخت تایلند وقت گذراند و هنوز هم تمامی جا‌های گردشگری این شهر را ندید. شهر تاریخی آیوتایا، پایتخت سابق تایلند در ۸۹ کیلومتری شمال بانکوک قرار دارد که معماری بی‌نظیر آن با الهام گرفتن از معماری کامبوج، در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت شده است. موزه ملی بانکوک مکانی مهم برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ این کشور به حساب می‌آید که معماری آن به قرن هجدهم بر می‌گردد.

کاخ بزرگ مشتمل بر چند ساختمان بزرگ سلطنتی، از مکان‌های دیدنی بانکوک به شمار می‌رود که متعلق به قرن هفدهم است. این کاخ، محل اقامت رسمی پادشاهان تایلند بود که در فضای حدود ۵۰۰ هزار متری آن سازه‌های باشکوهی قرار دارد. قایق سواری در بازار‌های شناور، کانال‌های آبی، بازار چاتوچاک، کاخ سوان پاکاد، معبد وات آرون و... از دیگر جا‌های دیدنی بانکوک هستند.

پوکت و خلیج کارت پستالی

عکس‌های بسیاری از سواحل کشور تایلند وجود دارند که بسیاری از آن‌ها متعلق به خلیج فانگ نگا هستند. این منطقه یکی از شگفت‌انگیزترین و رویایی‌ترین مکان‌های دیدنی تایلند به شمار می‌رود که مناسب سفر‌های رمانتیک و عاشقانه است. جزیره جیمز باند، جزیره ماک و کوه پانی از جمله مکان‌های دیدنی در این خلیج به حساب می‌آیند که بازدید صخره‌های آهکی خالص آن‌ها می‌تواند شما را شگفت‌زده کند.

 

 

کوتائو تایلند

جزیره کوتائو که به دلیل شباهت ظاهری‌اش به لاکپشت به این نام شناخته می‌شود، مکانی فوق‌العاده برای غواصی و شیرجه زدن در آب به حساب می‌آید. سواحل منحصربه‌فرد کو نانگ یوان در این منطقه برای غواصی و قایق سواری میان گردشگران بسیار محبوب شده است. وجود کافه‌ها و رستوران، تفریحات شبانه در این منطقه را ارتقا داده تا به مکانی فوق‌العاده برای داشتن یک شب عالی تبدیل شود.

چیانگ مای

چیانگ مای یکی از شهر‌های تاریخی در شمال کشور تایلند است که تاکنون به خوبی توانست بافت تاریخی خود را در برابر تغییرات مدرن شهری حفظ کند. معابد قدیمی، رستوران‌های منحصربه‌فرد، دوره‌های آشپزی و صنایع دستی تایلند این شهر را به یکی از مقاصد گردشگری برای تعطیلات تبدیل کرده است.

دیوار‌ها و خندق بازسازی شده چیانگ مای، بارز‌ترین مکان تاریخی و یادگاری از پادشاهی لانا به حساب می‌آیند. دیدن آبشار‌های بواتانگ، موزه آرت این پارادایز، بازار واروروت، فیل سواری، زیپ لاینینگ سواری و جشنواره‌هایی که برگزار می‌شوند از جاذبه‌ها و سرگرمی‌های این شهر هستند.

کرابی

کرابی اقامتگاهی فوق‌العاده برای علاقه‌مندان ورزش‌های آبی از جمله غواصی و قایقرانی است که نقطه شروع مناسبی برای کاوش در جزایر نمادین تایلند همچون فی فی به حساب می‌آید. در صورت بازدید از این شهر می‌توانید سواحل کم‌تر شناخته شده پودا، کوه دنگ و گاروس را ببینید. در این شهر می‌توانید به کایاک سواری رفته و برای دیدن نقاشی‌های غار ارواح تا آن جا پارو بزنید.

بنای فانوم رانگ

فانوم رانگ که یکی از جاذبه‌های دیدنی تایلند به شمار می‌رود، بنایی روی یک آتشفشان خاموش است. این بنا معبدی بوده که هندو‌ها آن را تاسیس کردند. اما به عنوان بخشی از تاریخچه تایلند شناخته می‌شود. مجموعه مورد نظر رو به شرق قرار دارد که چهار بار در سال خورشید از هر ۱۵ درگاه مقدس می‌تابد و در طول این رویداد مردم محلی جشن فانوم رانگ را با مراسم باستانی برهمن و نمایش‌های مدرن جشن می‌گیرند.

جزایر کو یائو نوی و کو یائو یای تایلند

جزایر کو یائو نوی و کو یائو یای در مرکز خلیج فانگ نا و در فاصله برابر از دو شهر پوکت و کرابی قرار گرفته‌اند. تفریحات سرگرم‌کننده‌ای همچون ماهیگیری، شنا، غواصی و پیاده روی را می‌توانید در این جزایر زیبا تجربه کنید. خانه‌های چوبی، بوفالو‌ها، درختانی سر درآورده از آب و ساحل صاف و شفاف لحظات آرامش بخشی را برای گردشگران رقم می‌زنند.

 

 

کو چانگ

کو چانگ دومین جزیره بزرگ تایلند در سواحل جنوب شرقی آن است که تعطیلات استوایی فوق‌العاده‌ای را برای گردشگران رقم می‌زند. سواحل طولانی شنی تا جنگل‌های بارانی دست نخورده و انواع تفریحات لوکس و هیجان‌انگیز مانند کایاک سواری و غواصی را می‌توان در این جزیره تجربه کرد. ساحل شن سفید که در شمال غربی جزیره قرار دارد یکی از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی کو چانگ است.

اخذ ویزای تایلند برای بازدید از جا‌های دیدنی آن

برای بازدید از جا‌های دیدنی تایلند، نیاز به اخذ ویزا دارید که فرآیند انجام این کار بین یک هفته تا ۱۰ روز طول می‌کشد. برای انجام امور اداری ویزای تایلند نیاز است که به سفارت این کشور مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز از جمله پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار، مدارک شناسایی، مدارک تمکن مالی که حداقل ۵۰ میلیون تومان بوده و چند قطعه عکس را تحویل دهید. شما می‌توانید برای دریافت ویزای تایلند در سایت علی بابا درخواست دهید و در همین سایت هتل مورد نظرتان را رزرو کنید و بلیط هواپیما به مقصد تایلند را بخرید.

سفر به کشور تایلند با وجود جاذبه‌های گردشگری و دیدنی آن می‌تواند یکی از لذت بخش‌ترین و جذاب‌ترین سفر‌های زندگی شما را رقم بزند؛ زیرا یکی از توریستی‌ترین کشور‌های جهان به حساب می‌آید. این کشور در کنار جاذبه‌های ذکر شده، امکانات و خدمات تفریحی و رفاهی زیادی برای گردشگران دارد. از آن جایی که آب و هوای تایلند غیر قابل پیش‌بینی بوده، بهترین زمان سفر به این کشور اواسط آبان تا اواسط اسفند است. از چند روز قبل از سفر به سایت علی بابا مراجعه کنید تا ویزای تایلند و بلیط هواپیما را بگیرید و رزرو هتل تایلند را برای اقامت در این کشور انجام دهید. شما می‌توانید با مطالعه مجله گردشگری علی بابا، اطلاعات زیادی درباره رستوران ها و جاهای دیدنی تایلند به دست آورید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

دیگر خبرها

  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی
  • تار و پود فرش پردیس به بازار فروش گره خورده است
  • در تایلند به کجا‌ها سر بزنیم؟
  • عکس| آخرین تمرین تیم ملی برای سهمیه جام جهانی
  • تمرین تیم ملی ایران در «بانکوک آره‌نا» برگزار شد
  • (عکس) آخرین تمرین تیم ملی برای سهمیه جام جهانی
  • آخرین تمرین تیم ملی برای سهمیه جام جهانی (عکس)
  • رهایی یک بانوی لرستانی با همکاری ستاد دیه و خیران از زندان
  • تصاویری تماشایی از کارگاه ساخت سیم شارژ!
  • راهیابی بانوی قایقران ارومیه‌ای به المپیک پاریس