Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-29@05:20:55 GMT

۲۰ میلیون مترمکعب آب به ۵ تالاب‌ نقده وارد شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۵۵۰۶

۲۰ میلیون مترمکعب آب به ۵ تالاب‌ نقده وارد شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اکبر محمدیان اظهار کرد: اکنون سطح آب تالاب‌ها در نقده تکمیل بوده و حد استاندارد تالاب‌ها در این منطقه ۶٠ سانتی متر است. آب گیری تالاب‌ها به جز تالاب سلدوز- که محل عبور زهکش آب سد است- به پایان رسیده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: ظرفیت آب تالاب‌های نقده به دلیل بارش‌های طولانی مدت بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته و این امر تاثیر زیادی در اکوسیستم طبیعت منطقه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 از ویژگی‌های اصلی تالاب‌هاب این شهرستان سیل‌بند بودن آنهاست و وقتی سیل می‌آید، تالاب‌ها به دلیل ارتفاع کم از وقوع سیل تا حدودی جلوگیری و آب را در خود ذخیره می‌کنند.

نقده در آذربایجان غربی با ۱۷ تالاب فصلی، نیم فصلی و دائمی پناهگاه مناسبی برای حیوانات وحشی محسوب می‌شود؛ از میان این تعداد ۵ تالاب در قالب ۳ سایت در کنوانسیون رامسر به عنوان زیستگاه جهانی شناخته می‌شود.

کد خبر 549648 برچسب‌ها تالاب استان آذربایجان غربی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تالاب استان آذربایجان غربی تالاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۵۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید نوروزی بیش از ۲۸ هزار نفر از سد‌های گردشگرپذیر آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان بااشاره به آمار بازدید از سه سد استان تا ۸ فروردین ماه امسال افزود: تاکنون ۲۸ هزار نفر از سد‌های آذربایجان غربی بازدید کرده اند.   دوستی رضایی در گفتگو با خبرنگار صداوسیما با اشاره به حجم آب مخازن سد‌های استان در سال جاری اظهارکرد: در حال حاضر سد‌های استان، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب دارند که امسال یک هزار و ۴۲۰ میلیون متر مکعب پر شدگی مخازن سد‌ها را شاهد هستیم.   وی، حجم پرشدگی مخازن سد‌های استان را در سال جاری نسبت به حجم نرمال، بیش از ۵۵ درصد اعلام کرد.    مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان با اشاره به حجم آب سه سد پر آب استان گفت: در حال حاضر سد بوکان با ۵۶۴ میلیون مترمکعب، سد مهاباد با ۱۷۰ میلیون مترمکعب و آغ چای با ۸۲ میلیون مترمکعب پر آب‌ترین سد‌های استان هستند.    وی یاد آور شد: آذربایجان غربی دارای ۱۶ سد است که با توجه به شرایط گردشگر پذیری، تنها برخی سد‌های استان امکان بازدید مسافران را دارد.

دیگر خبرها

  • سد مهاباد ۱۷۵ میلیون مترمکعب آب دارد
  • حجم آب سد‌های آذربایجان غربی به ۱.۶ میلیارد مترمکعب رسید
  • حجم آب سدهای آذربایجان غربی به ۱.۶ میلیارد مترمکعب رسید
  • حجم آی سدهای آذربایجان غربی به ۱.۶ میلیارد مترمکعب رسید
  • افزایش ۱.۶ درصدی حجم آب پشت سد های آذربایجان غربی
  • افزایش حجم آب سد‌های آذربایجان‌غربی
  • بیش از ۲۸ هزار گردشگر از سد‌های آذربایجان غربی دیدن کردند
  • سدهای آذربایجان‌غربی ۱۱۳۸ میلیون مترمکعب آب دارد
  • بازدید نوروزی بیش از ۲۸ هزار نفر از سد‌های گردشگرپذیر آذربایجان غربی
  • آبگیری و بازگشت طراوت به سدها و تالاب‌های فارس