Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@20:23:33 GMT

کرونا حریف صادرات صنایع دستی خراسان‌جنوبی نشد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۵۶۱۶

کرونا حریف صادرات صنایع دستی خراسان‌جنوبی نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن رمضانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال ۳۶۲ میلیون تومان از صنایع دستی خراسان‌جنوبی صادر شده که سیاه‌چادر عشایری شهرستان نهبندان بیشترین سهم این صادرات را دارد.

وی افزود: از این مبلغ ۲۸۰ میلیون تومان از محل صادرات سیاه چادر عشایری نهبندان، ۱۹ میلیون تومان از محل صادرات قلم زنی طبس، ۵۰ میلیون تومان از محل صادرات تراش چوب و مابقی هم از محل صادرات پارچه و رودوزی‌های سنتی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی اصلی‌ترین مقصد صادرات صنایع دستی خراسان‌جنوبی را کشورهای آلمان، استرالیا، پاکستان، عراق، افغانستان و امارات دانست و گفت: تنها شهرستان‌های درمیان، قاین، نهبندان، بیرجند و طبس در حوزه صادرات صنایع دستی در استان فعال هستند.

رمضانی تصریح کرد: شهرستان قاینات در حوزه پارچه‌بافی، درمیان در حوزه رودوزی و پارچه‌بافی، نهبندان در حوزه سیاه‌چادر، بیرجند در حوزه تراش سنگ و چوب و شهرستان طبس در حوزه قلم‌زنی فعالیت دارند.

وی عنوان داشت: به دنبال شیوع بیماری کرونا در جهان، درآمد صادرات صنایع دستی در خراسان‌جنوبی بیش از ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشته است.

انتهای پیام/3403/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان جنوبی صادرات صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی حسن رمضانی صادرات صنایع دستی میلیون تومان محل صادرات خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۵۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک با حضور نزدیک به 40 نفر از هنرمندان این حوزه و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در شهرهای سمنان و شاهرود برگزار شد.

در این دوره آموزش تخصصی هنرمندان سفال و سرامیک استان با طراحی بدنه سفال، رفع معایب لعاب، اصلاح و بهینه‌سازی گل و اصلاح کوره و حرارت دهی آشنا شدند.

اولین روز از این دوره آموزشی، با حضور 20 هنرمند سفال و سرامیک شهرستان‌های سمنان، گرمسار، سرخه و مهدی‌شهر، در سمنان و دومین روز آن با حضور 20 هنرمند دیگر از شهرستان‌های شاهرود، دامغان و میامی، در شهرستان شاهرود برگزار شد.

این دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان باهدف افزایش سطح دانش فنی و هنری هنرمندان صنایع‌دستی و ارتقاء صنایع‌دستی استان با همکاری جهاد دانشگاهی استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان برگزار شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898726

دیگر خبرها

  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد