Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@16:02:48 GMT

فرودگاه چابهار بازگشایی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۵۶۳۲

سازمان هواپیمایی کشوری گفته فرودگاه چابهار از امروز خدمات خود را ارائه می‌دهد، در پنج روز گذشته با تعطیلی غیرمنتظره این فرودگاه مسافران سردرگم و حیران شده بودند.

به گزارش تسنیم؛ شرکت مالک فرودگاه چابهار-کنارک به شکلی غیرمنتظره و دقیقاً یک روز قبل از تعطیلی، پنج روز پیش در 20 شهریورماه طی نامه‌ای به رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: "به علت تعمیرات سطح پروازی و سیستم‌های ناوبری و رفع ایرادات به وجود آمده در بخش‌های سوخت‌رسانی، باند فرودگاه چابهار از امروز پنجشنبه 20 شهریور تا اطلاع ثانوی مسدود بوده و امکان نشست و برخاست پروازهای مسافری را ندارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

این تعطیلی غیرمنتظره موجب سردرگمی مسافرانی شده که در چابهار‌ هستند و یا کسانی که قصد آمدن به این منطقه را داشتند؛ تعدادی از مسافران در تماس‌های متعدد با خبرنگاران تسنیم از این موضوع گلایه کردند و از کلافه‌گی و سردرگمی خود خبر دادند.

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان بعد از تعطیلی غیرمنتظره فوراً موضع خشمگینی گرفت و گفت: انتظار داریم نیروی هوایی عذرخواهی کند و ستاد کل نیروهای مسلح هم با متولیان تعطیلی غیرمنتظره فرودگاه برخورد لازم را داشته باشد.

وی گفت: گفته مى‌شود متولیان نیروی هوایی شرط بازگشایی و فعالیت مجدد فرودگاه کنارک را توقف و تعطیلی عملیات احداث فرودگاه چابهار اعلام کرده‌اند . سعید چلندی معاون ترانزیت منطقه آزاد چابهار هم گفت: دلیل مشخص و منطقی‌ای برای تعطیلی فرودگاه ارائه نکردند.

فرودگاهی که بسته شده بود یک فرودگاه نظامی است، پایگاه دهم شکاری ارتش در کنارک که چندسالی است با مجوز سازمان هواپیمایی کشوری مبدأ هواپیماهای مسافری از سراسر کشور شده است.

این فرودگاه به دلیل نظامی بودن محدودیت‌های زیادی دارد، به‌طوری که استاندار سیستان و بلوچستان پیش‌تر گفته بود: ساخت یک فرودگاه مناسب مسافری در چابهار نیاز مبرم منطقه بود، فرودگاه فعلی کنارک محدودیت‌های شدید برای سرمایه‌گذاران دارد، وقتی منطقه آزاد نمی‌تواند در آنجا یک دفتر برای پذیرایی از مهمانانش داشته باشد دیگر برای سرمایه‌گذاران جای خود دارد.

با توجه به محدودیت‌های شدید، پروژه احداث فرودگاه جدید چابهار با کارفرمایی و منابع منطقه آزاد چابهار از تیرماه امسال شروع شده و درحال ساخت است، این فرودگاه که قرار است در فاز اول ظرفیت پذیرش بیش‌ از یک میلیون مسافر در سال را داشته باشد درحال حاضر با اعتبار عملیاتی بالغ‌بر 470 میلیارد تومان درحال ساخت است؛ مدیرعامل منطقه آزاد چابهار می‌گوید: 400 نفر در این پروژه شبانه‌روز مشغول کارند و در مجموع برای بهره‌برداری کامل فاز اول هزار میلیارد تومان برای آن هزینه می‌شود .

همانطور که در صحبت‌های استاندار هم مشخص بود گفته شد دلیل تعطیلی فرودگاه، توقف اجرای پروژه فرودگاه جدیدی است که از سوی منطقه آزاد شروع شده است حال اینکه شرط بازگشایی تعطیلی پروژه فرودگاه جدید بوده یا نه مشخص نیست.

لینک کوتاه: asriran.com/0038Ln

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فرودگاه چابهار تعطیلی غیرمنتظره فرودگاه چابهار منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۵۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب شایعه تعطیلی فرودگاه‌ها/ برقراری پرواز از مبدا و مقصد ایران

رضا کارگر مدیر روابط عمومی فرودگاه مهرآباد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تکذیب خبر ممنوع بودن پرواز در غرب کشور است، گفت: ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور کذب است.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در ادامه تاکید کرد: با توجه به گسترش برخی شایعات در فضای مجازی، هم‌اکنون تمام پروازها در سراسر کشور در حال انجام است و هیچ‌گونه ممنوعیتی در دستور کار نیست.

وی تصریح کرد: تا بدین لحظه اطلاعیه‌ای مبنی بر تعطیلی فرودگاه‌های کشور اعلام نشده و شرایط تحت کنترل است.

کد خبر 6079341 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بازگشایی یک نانوایی در غزه / 6 ماه پس از جنگ (فیلم)
  • بازگشایی حریم‌هوایی و فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی
  • تکذیب شایعه تعطیلی فرودگاه‌ها/ برقراری پرواز از مبدا و مقصد ایران
  • وزیر حمل‌ونقل اسرائیل دستور بازگشایی حریم‌هوایی و فرودگاه‌ها را صادر کرد
  • سفارت این کشور در تهران بازگشایی می‌شود
  • سفارت هلند در تهران بازگشایی می‌شود
  • احتمال تمدید مجدد لغو پرواز‌های مهرآباد | وضعیت پرواز‌ها مشخص نیست
  • بازگشایی حریم هوایی کشور‌های منطقه پس از عملیات ایران
  • بازگشایی حریم هوایی کشورهای منطقه پس از عملیات ایران
  • تکذیب شایعه درباره تعطیلی پروازها از فرودگاه مهرآباد