Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-18@14:35:22 GMT

زمین‌های آزادشده حریم خط آهن در بلاتکلیفی

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۵۹۸۸

زمین‌های آزادشده حریم خط آهن در بلاتکلیفی

از آلودگی صوتی قطارهای مسافربری و باری گرفته تا لرزش خانه‌ها و دغدغه همیشگی خانواده‌ها به خاطر حضور بچه‌ها در کنار ریل. افرادی هم که در نزدیکی ریل آهن خانه دارند، چندی است با معضلی به اسم «محدوده آکس راه‌آهن» مواجه شده‌اند و نمی‌توانند مجوز نوسازی ساختمان‌های فرسوده خود را بگیرند چراکه شرکت راه‌آهن عنوان کرده ساخت بنا در نزدیکی ریل‌ها ممنوع است و باید در فاصله‌های معینی اقدام به خانه‌سازی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های اخیر برای رفع بخشی از مشکلات مردم، خط آهن تهران‌ـ تبریز از سطح زمین برچیده شده تا قطارها ضمن حرکت در تونل‌های زیرزمینی، آلودگی صوتی و خطر کمتری برای ساکنان مناطق ۱۷ و ۱۸ داشته باشند. این اقدام با استقبال شهروندان روبه‌رو شد و امید داشتند تا خط آهن‌های دیگر از جمله تهران‌ـ اهواز نیز زیرزمینی شود. با اجرای این طرح، زمین‌های وسیعی در این مناطق آزاد شد. مسئولان شهری و شهروندان امیدوار بودند اقدام‌هایی برای ساماندهی و بهسازی این اراضی انجام شود، چراکه پس از انتقال ریل‌ها به زیر زمین، نوار خاکی کم عرض، اما طویلی در مناطق ۱۷ و ۱۸ ایجاد شد. پس از آن معضلات دیگری در این بخش از پایتخت ایجاد شد که نمونه‌اش حضور معتادان، کارتن‌خواب‌ها و موادفروشان در اراضی خاکی بود که اتفاقاً در دل محله‌ها قرار داشت. مسئولان شهری برای بهسازی این محیط‌ها اقدام‌هایی از جمله کاشت گل و گیاه، ایجاد بوستان، ساخت سوله‌های ورزشی، زمین‌های بازی و راه‌اندازی روز بازارها در نظر داشتند، اما مسئولان شرکت راه‌آهن مانع از انجام این طرح‌ها شده و برای واگذاری این زمین‌ها بهای سنگینی‌طلب کردند. به همین دلیل، طرح‌ها نیمه‌تمام باقی ماند و مشکلی که قرار بود به خاطر رفاه شهروندان حل شود، از زوایای دیگری رخ نشان داد. اینک با وزش باد، خاک به خانه‌های اهالی ساکن در حریم این زمین‌ها وارد می‌شود و معتادان، کارتن‌خواب‌ها و... باعث ایجاد معضلات و آسیب‌های اجتماعی متعددی در این بخش‌ها شده‌اند. نمونه‌اش، حضور این افراد و سارقان در محله فردوس و اطراف خیابان‌های زرند، تختی، شهیدان اسماعیلی، بیگلو و طالقانی برای سرقت نرده‌های فلزی است که روزگاری برای جلوگیری از ورود افراد به محدوده ریل‌ها نصب شده بود. این نرده‌ها از بیت‌المال خریداری شده‌اند و رهاسازی آنها به این دلیل که دیگر کارایی ندارد، توجیه ندارد. ضمن اینکه با افزایش حضور سارقان در این محدوده برای سرقت نرده‌ها، ممکن است شاهد دست‌اندازی آنها به دارایی خانواده‌هایی باشیم که در نزدیکی خط آهن زندگی می‌کنند. لازم است مکاتبه و نشست‌هایی با مشارکت مسئولان دولتی و شهری برای حل این معضلات با اجرای طرح‌های مختلف انجام و برای این وضعیت تعیین تکلیف شود.  

کد خبر 549335 برچسب‌ها حمل و نقل ریل و راه آهن - قطار همشهری محله آسیب اجتماعی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حمل و نقل ریل و راه آهن قطار همشهری محله آسیب اجتماعی راه آهن زمین ها خط آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۵۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقض حریم هوایی افغانستان در پروان

منابع محلی در ولایت پروان از گشت‌زنی هواپیمای بی‌سرنشین بر فراز این ولایت خبر داده و گفته اند این پهباد از چند ساعتی است که در آسمان پروان مشغول به گشت زنی است.

تا ‌کنون روشن نیست که این هواپیما‎ از کدام کشور وارد حریم هوایی افغانستان شده است.

در هفته‌های اخیر ولایت‌های نیمروز، قندهار، پکتیکا، پنجشیر، هرات و بدخشان گواه گشت‌زنی هواپیماهای بی‌سرنشین بوده است.

پیش از این، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گشت‌زنی هواپیمای بی‌سرنشین را در آسمان نیمروز و قندهار تایید کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پیشگیری از تعرض به حریم بناهای تاریخی البرز با ثبت ملی
  • آغاز ثبت نام دوره کارآموزی پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱ از یکم اردیبهشت
  • نقض حریم هوایی افغانستان در پروان
  • واگذاری مدیریت حریم پایتخت به شهرداری
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی به تصویب رسید
  • بلاتکلیفی در اکران «مست عشق»
  • از سرگیری پروازهای قطر به ایران
  • طرح تدقیق حریم گسل‌های شهر گرگان به اتمام رسید
  • افزایش پروازها در حریم هوایی اردن
  • بازگشایی حریم هوایی رژیم صهیونیستی