Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر گروه سلامت مدارس اصفهان گفت: خانواده های دانش آموزان از سلامت راننده، رعایت فاصله اجتماعی، ضدعفونی و گند زدایی و دیگر مسائل بهداشتی اطمینان داشته باشند و اگر تخلفی در این زمینه مشاهده کردند در اولین فرصت به سامانه ۱۹۰ اعلام کنند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ راضیه امیدی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در خصوص نظارت بر اجرای پروتکل بهداشت در مدارس سطح استان اظهار کرد: نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشت و مراقبت کنترل و پیشگیر از بیماری کرونا در مدارس با عنوان بازدید های بازگشایی مدارس توسط بازرسان بهداشت انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس گفت: برای تشویق مدارس در رعایت و انجام پروتکل های بهداشتی، مدارس برتر در اجرای پروتکل های بهداشتی هر ماه توسط رسانه ها اعلام می شود.

وی افزود: همچنین لینک فایل الکترونیک چک لیست بازدید از مدارس در اختیار اداره کل آموزش و پرورش برای ابلاغ به مدارس در انجام خوداظهاری مسئولان مدرسه در خصوص پروتکل های بهداشتی پیگیری کرونا ویروس در مدراس قرار گرفته است.

امیدی همچنین در خصوص انجام فاصله گذاری در سرویس های حمل و نقل دانش آموزان، خاطر نشان کرد: در هماهنگی با اداره کل آموزش و پرورش برای توجیه رانندگان در خصوص عدم انتقال دانش آموز مبتلا یا مشکوک به کرونا انجام شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار صاحب نیوز در خصوص اینکه پیشنهاد شما برای حضور و یا عدم حضور دانش آموزان در مدارس و بحث استفاده از سرویس های مدارس چیست، بیان کرد: حضور یا عدم حضور دانش آموزان از نظر آموزشی باید براساس ضوابط اعلام شده به آموزش و پرورش است، از طرف دیگر و همه آگاه هستند که پیش بینی اولیه برای مدارس امسال آموزش مجازی بود و بازگشایی مدارس با محدودیت زمانی اعلام شد؛ در حال رایزنی با تاکسیرانی شهرداری هستیم تا آموزش ها و تمهیدات لازم برای انجام پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در این خصوص دیده شود.

مدیر گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس اضافه کرد: توصیه می شود خانواده های دانش آموزان از سلامت راننده، رعایت فاصله اجتماعی، ضدعفونی و گند زدایی و دیگر مسائل بهداشتی اطمینان داشته باشند و اگر تخلفی در این زمینه مشاهده کردند در اولین فرصت به سامانه ۱۹۰ اعلام کنند.

وی در پایان گفت: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با پیگیری های جدی برای شناسایی زود هنگام افراد مبتلا یا مشکوک به کرونا از گروه های هدف مدرسه مانند دانش آموزان، مسئولان مدرسه، معلمان و سایر کارکنان مدرسه و پیشگیری از حضور آنان در مدرسه بطور روزانه انجام می دهد و جای نگرانی نیست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی اجرای پروتکل دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۶۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سلامت در مدارس شهرستان گناوه به صدا درآمد

به گزارش خبرنگار مهر؛ فرماندار شهرستان گناوه صبح یکشنبه در آئین نمادین نواختن زنگ سلامت در دبستان حضرت رسول اکرم (ص) این شهر، ضمن گرامیداشت هفته سلامت در جمع دانش آموزان این مدرسه افزود: سلامت مقوله بسیار مهمی برای تک تک آحاد جامعه به خصوص دانش آموزان و آینده سازان کشور است و با رعایت برخی نکات از جمله تغذیه سالم و تحرک بدنی می‌شود به این مهم دست یافت.

محمدتقی صفری افزود: دانش آموزان برای پیشرفت در تحصیل خود باید جسمی سالم داشته باشند تا بتوانند بدون دغدغه و با آرامش در درس و تحصیل موفق عمل کنند.

مدیر آموزش و پرورش گناوه نیز در این آئین از تلاش‌ها و همکاری‌های بخش بهداشت و درمان شهرستان گناوه به منظور ترویج و گسترش سلامت تقدیر کرد.

ضرغام مردانی گفت: امروز به مناسبت هفته سلامت، زنگ سلامت در همه مدارس شهرستان نواخته می‌شود که این آئین به صورت نمادین با حضور مسئولان در مدرسه حضرت رسول اکرم همراه با صبحانه سالم و برنامه‌های متنوع برگزار شد.

در پایان این مراسم برنامه سفره صبحانه سالم برگزار شد.

هفته ملی سلامت سال ۱۴۰۳ از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» برگزار می‌شود.

کد خبر 6084245

دیگر خبرها

  • توزیع صد بسته بهداشتی بین دانش آموزان روستای ویدوجا
  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • نواختن زنگ سلامت در مدارس شهرستان خوی
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • زنگ سلامت در مدارس شهرستان گناوه به صدا درآمد
  • اجرای برنامه ملی سواد سلامت دانش آموزان عشایری در چهارمحال و بختیاری
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق