Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد امان‌الله حسین پور ظهر امروز در نشست شورای معادن خراسان شمالی با اشاره به بلوکه‌شده پهنه ۷ هزار کیلومتری استان برای شناسایی ذخایر معدنی اظهار کرد: این وضعیت از بلاتکلیفی باید خارج شود و هر چه سریع‌تر به بهره‌برداران دارای اهلیت داده شود.

وی این وضعیت را غیرقابل‌توجیه دانست و گفت: متأسفانه برخی از معادن استان نیز به افراد غیر اهلیت دراین‌باره داده‌شده و به‌عنوان‌مثال معدنی به‌صورت خانوادگی ثبت‌شده اما هیچ‌گونه برداشتی از آن انجام نمی‌شود و باید تعیین تکلیف این وضعیت مشخص شود و این ثروت بلااستفاده باید مورد برنامه‌ریزی واقع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اسفراین در مجلس از خام فروشی ۱۰۰ درصدی محصولات معدنی استان انتقاد کرد و افزود: فراوری معادن با توجه به تنوع آن در استان و قابلیت‌های موجود نیازمند سرمایه‌گذاری ویژه است تا از خام فروشی جلوگیری شود.

وی درباره معدن آلبلاغ اسفراین گفت: این معدن ظرفیتی عظیم در اسفراین است اما مردم منطقه در مضیقه مالی شدید هستند و متأسفانه تعلل‌های فراوانی در حفاظت از این منطقه تاکنون انجام‌شده و کشته‌های متعددی را در آن ایجادشده است و هرلحظه ممکن است با تخریب تونل‌های موجود در منطقه افراد بیشتری دچار تلفات شوند.

حسین پور خواستار برنامه زمان‌بندی برای تعیین تکلیف معدن آلبلاغ شد و ادامه داد: روش بهره‌برداری از معدن آلبلاغ باید به نفع مردم باشد و اکتشافات در آن باید تولید ثروت به نفع مردم کند.

وی در انتها با تأکید بر جلوگیری از خام فروشی محصولات معدن آلبلاغ تصریح کرد: تقاضامندیم تا با واگذاری یک شرکت به افراد بومی و مشخص کردن زمان مناسب بهره‌برداری درست و قانونی انجام شود و ثروت استان به مردم منطقه برسد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان شمالی معدن مجلس اسفراین معدن آلبلاغ خام فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۶۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی مردم خراسان‌شمالی در حمایت از عملیات وعده صادق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ حجت الاسلام جلیل محمدی گفت: پس از نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته، مردم خراسان شمالی در حمایت از عملیات وعده صادق سپاه پاسداران راهپیمایی خواهند کرد.
وی افزود: از مردم ولایت‌مدار و مؤمن استان دعوت می‌شود در این مراسم حضور پیدا کنند تا حمایت مجدد خود را از عملیات «وعده صادق» سپاه پاسداران اعلام کنیم.
گفتنی است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات رژیم صهیونسیتی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین ده‌ها پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی شلیک کرد.

دیگر خبرها

  • بازسازی آسیب‌های معدنکاری با اصلاح قانون معادن
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • نمایندگان صدای واحد اولویت های عمرانی خراسان رضوی باشند
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند/ ضرورت نظارت سخت گیرانه بر ثروت‌های ملی در استان
  • درخواست آیت‌الله علم‌الهدی برای نظارت جدی بر وضعیت معادن
  • تخصیص ۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای احداث دیوار ساحلی جوادیه بجنورد
  • راهپیمایی مردم خراسان‌شمالی در حمایت از عملیات وعده صادق
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی