Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز تقاضای سلب فوریت از طرح دو فوریتی جهش تولید و تأمین مسکن را مطرح کرد.

او گفت: نیاز است مجلس به بازار مسکن ورود کند تا با کمک به وزارت راه و شهرسازی و اقتصاد و تدوین یک طرح مدون، منسجم و جامع، مشکل را حل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: کمیسیون برای موضوع دو فوریتی سه روز بیشتر فرصت ندارد، اما برخی از اعضای دولت در نظر داشتند در این مدت نتوانستیم برای پشتیبانی از طرح مذکور جمع بندی لازم را داشته باشیم. بخشی از این طرح مرتبط با مسائل مالی است و وزیر اقتصاد در نظر داشت تا با بانک‌ها هم جلساتی داشته باشد. به این وسیله با بررسی منابع بانک‌ها طرح پشتیبانی می‌شود.

امیرآبادی فراهانی اظهار کرد: با سلب فوریت، یک هفته به کمیسیون عمران هم فرصت می‌دهیم تا نظرهای جامع دولت برای پشتیبانی از این طرح را دریافت کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: اگر بخش مسکن فعال شود، بخشی از اقتصاد و تولید ما در این زمینه هم فعال خواهد شد، اما یک هماهنگی میان قوه مقننه و قوه مجریه لازم است تا طرح اجرایی شود. چون طرح بار مالی دارد ممکن است ایراد اصل ۷۵ از سوی شورای نگهبان وارد شود. با سلب فوریت فرصتی طی یک تا دو هفته‌ای به کمیسیون و دولت خواهیم داد.

در ادامه، حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو دیگر هیئت رئیسه در مخالفت با سلب فوریت اظهار کرد: دلیل عمده پیشنهاد دهندگان سلب فوریت، هماهنگی دولت و مجلس است و این درست است؛ اما آیا دولت در ۷ سال گذشته برنامه نداشته که وقتی مجلس ورود کرد این وضع اتفاق نیفتد؟

او افزود: آیا دولت در مهلت تعیین شده مجلس، دست به یک اقدام خواهد زد؟ بانک مرکزی، وزارت راه‌و‌شهرسازی و اقتصاد در راستای ساماندهی وضع مسکن چه برنامه‌ای خواهند داشت؟  مجلس درباره مسئله مسکن، مالیات بر خانه‌های خالی را تصویب کرد تا عرضه مسکن، بیشتر و شتاب افزایش قیمت مدیریت شود.

هیئت رئیسه مجلس گفت: افکار عمومی با فوریت دادن‌ها و سلب فوریت‌های مداوم چه نظری خواهند داشت؟ ماشین تخریب مجلس یازدهم استارت خورده و با حجم زیاد این مجلس تخریب می‌شود؛ چرا ما باید گزک به دست آقایان بدهیم؟ برخی در این مدت نشان دادند جز تخریب مجلس هنر دیگری نداشته‌اند. مردم به این مجلس امید داشتند و مجلس با رأی بسیار بالا به دو فوریت رأی داده است.

حجت الاسلام سلیمی تأکید کرد: نمایندگان دولت و وزرا در روزهای اخیر در مجلس حضور داشتند، از چه زمانی باید مسائل خود را مطرح می‌کردند؟ 

در نهایت پس از رأی گیری پارلمان، با درخواست سلب فوریت از طرح دو فوریتی جهش تولید و تأمین مسکن مخالفت شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن ملی جهش تولید سلب فوریت هیئت رئیسه دو فوریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۶۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در واکنش به این نکته که «خواست نمایندگان یک جلسه فوق‌العاده درخصوص مساله ارز در صحن بود نه در دفتر رییس مجلس»، گفت: بله، نظر ما همین است باید می آمدند در صحن و شفاف مطالب بیان می‌شد، ما گفتیم که در صحن، جلسه [فوق العاده ارزی] برگزار شود نگفتیم که بروید و جداگانه جلسه بگذارید.

وی در گفتگو با ایلنا، ادامه داد: با این جلسات چند نفره جداگانه نتیجه نمی‌گیریم و الان هم که مشکلات حل نشده است.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: به نظر ما اگر قانون را رعایت می‌کردند این مشکلات را نداشتیم، بانک مرکزی قانون را رعایت نمی‌کند چه قانونی که اخیرا تصویب کردیم و چه احکامی که در برنامه مصوب شده؛ اگر این قوانین و احکام از سوی بانک مرکزی رعایت شود این مشکلات را نخواهیم داشت.

وی ابراز داشت: ما همچنان مطالبه برگزاری جلسه ارزی در صحن را داریم و معتقدیم که همه نمایندگان باید در جریان این موضوع قرار بگیرند نه اینکه یک جلسه جدا باشد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898959

دیگر خبرها

  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟
  • مجلس با ارسال گزارش کمیسیون بهداشت به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • یک فوریت «طرح اصلاح برخی احکام مالیاتی» تصویب شد
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵
  • مجلس با بررسی «طرح نظام قانون‌گذاری» طبق اصل ۸۵ مخالفت کرد