Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@11:13:40 GMT

وابستگی تولید نوشت افزار داخلی به مواد اولیه وارداتی

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۶۵۵۹

وابستگی تولید نوشت افزار داخلی به مواد اولیه وارداتی

موسی فرزانیان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در رابطه با وضعیت تولید نوشت افزار داخلی، گفت: در حال حاضر تولید برخی اقلام از قبیل مداد، خودکار، مداد تراش، پاکن و غیره در داخل کشور انجام می شود اما در زمینه  تولید برخی اقلام  فعلا در ابتدای راه هستیم، بنابراین  در برخی اقلام نوشت افزار هنوز نیاز وارداتی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

* افزایش سهم تولید نوشت افزار داخلی 

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی بیان داشت: طی دو سال اخیر سهم تولید داخلی نوشت‌افزارهایی مانند مداد،  خودکار، تراش و پاک‌کن از ۲۰  به ۸۰ درصد رسیده است. 

وی  با اشاره به تولید ماژیک وایت برد در داخل کشور بیان داشت: تولید این کالا اخیرا در کشور آغاز شده  در حالی که ماژیک انواع مختلفی دارد و هنوز در انواع دیگر آن در داخل کشور تولیدی نداشته ایم در حالی که به دلیل تولید این نوع از ماژیک تولید واردات انواع ماژیک متوقف شده است. 

فرزانیان در مورد واردات نوشت افزار قاچاق بیان داشت: نمی توان اطمینان کامل داشت که واردات قاچاق در این بخش وجود ندارد اما با توجه به افزایش نرخ ارز، واردات قاچاق بسیاری از کالاها بخصوص کالاهایی که تولید آن در داخل انجام می شود اصلا صرفه اقتصادی ندارد و با توجه به قیمت بالای این کالاها  تقاضایی نیز برای آن وجود ندارد، بنابراین طبیعی است که واردات قاچاق نیز کاهش یابد. 

* واردات قاچاق نوشت افزار کاملا متوقف نشده است

  رئیس اتحادیه نوشت افزار و لوازم مهندسی بیان داشت: اما در کالاهایی که ثبت سفارش آنها ممنوع است و از طرفی تقاضا برای آن وجود دارد بخصوص لوازم نوشت افزار مهندسی ممکن است واردات قاچاق وجود داشته باشد. 

وی در رابطه با مواد اولیه بیان داشت: تولید نوشت افزار نیازمند مواد اولیه است در حالی که مشکلات ارزی منجر به ایجاد وقفه در تولید می شود و این موضوع فعالیت کارگاه های تولیدی را بامشکل مواجه می کند. 

فرزانیان اظهار داشت: در ابتدای امسال مشکلاتی در ترخیص و تامین مواد اولیه وجود داشت اما به مرور حل شد بنابراین ممکن است در شرایط فعلی تامین مواد اولیه با تاخیر انجام شود که این تاخیر موجب توقف موقتی تولید می شود که اصلا این  قبیل توقف ها در تولید خوب نیست. 

انتهای پیام/ 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس اتحادیه نوشت افزار نوشت افزار و لوازم مهندسی تولید نوشت افزار واردات قاچاق مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۶۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر ویژه برای متقاضیان خودروی وارداتی دست دوم/ دولت مخالف است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حالی که وزیر صمت در جلسه اخیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از پیگیری این وزارتخانه برای اجرای دستورالعمل واردات خودروی کارکرده سخن گفته، اما اسناد رسیده به «شرق»، از مخالفت این وزارتخانه با مصوبه یادشده حکایت دارد.

شرق در خبری نوشت: بر اساس این سند، معاون سابق وزیر صنعت، سال گذشته، در حین بررسی این مصوبه، رسما با واردات خودروی کارکرده مخالفت کرده و در نامه‌ای، خواستار بازنگری در این تصمیم شده است.

منوچهر منطقی، معاون سابق صنایع حمل و نقل وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای خطاب به علی بهادری جهرمی، دبیر هیات دولت خواستار بازنگری در قانون واردات خودروهای کارکرده شد.

منطقی در این نامه به برگزاری نشست‌هایی در کمیسیون زیربنایی، صنعت و محیط زیست دفتر هیات دولت اشاره کرده و تاکید کرده است که با توجه به مباحث مطروحه در این نشست ها واردات خودروهای کارکرده تبعاتی اقتصادی دارد که از جمله آن می‌توان به ارزبری پنهان واردات خودروهای کارکرده مانند واردات قطعات این خودروها اشاره کرد.

او در ادامه به چالش‌های تایید اصالت و سابقه این نوع خودروها و احتمال پولشویی، خروج ارز، رفع تعهد ارزی و...، پرداخته و با تاکید بر اینکه: «افراد سودجو بی‌گمان به دنبال منافع خاصی مانند پولشویی، خروج ارز، رفع تعهد ارزی صادرکنندگان می باشند»، خواهان بازنگری در مصوبه واردات خودروهای کارکرده شده است.

این موضوع در حالی رخ می‌دهد که امروز خبرگزاری صداوسیما به نقل از بهادری جهرمی، نوشته بود که «سال گذشته مجوز واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد و تجاری صادر شد و باید فرآیندهای اداری آن طی شود. هر میزانی از سایر روش‌های واردات خودروهای نو یا کارکرده که نیاز باشد با نگاه به همه جوانب موضوع، در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت و تسهیل خواهد شد. واردات خودروهای کارکرده صرفا از مناطق آزاد تصویب شده است.»

علاوه بر این، دیروز، «عباس علی‌آبادی»، وزیر صنعت، معدن و تجارت خانه ملت وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نشست کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، در خصوص واردات خودروهای دست دوم گفته بود: «واردات خودرو در بودجه دیده شده و به محض ابلاغ آیین نامه واردات انجام می‌شود همینطور ارز برای واردات خودرو جانبازان بالای ۷۰ درصد تخصیص یافته و در حال انجام است و پس از آن نوبت به جانبازان ۵۰ درصد می‌رسد.»

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898856

دیگر خبرها

  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروی وارداتی دست دوم/ دولت مخالف است؟
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن
  • کشف ۷۰۰ کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس
  • کشف گردو قاچاق در اتوبوس
  • ۷۰۰ کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس کشف شد
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • گوشت قرمز وارداتی در راه بازار | سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • گوشت قرمز وارداتی در راه بازار/ سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟