Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:53:45 GMT

جمعیت چهکند و دستگرد در حاشیه شهر بیرجند ۵ برابر شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۶۶۴۴

جمعیت چهکند و دستگرد در حاشیه شهر بیرجند ۵ برابر شد

قاسم تنها روز چهارشنبه در دومین نشست کارگروه پیش بینی و پیشگیری از بافت‌های ناکارآمد دادگستری خراسان جنوبی افزود: کانون‌های ساخت و ساز در روستای دستگرد به علت حریم‌ها محدود شده است در ارتباط با چهکند ساخت و سازها در ضلع غرب داشتیم که ساماندهی شده است.

وی ادامه داد: در بحث تثبیت مالکیت در روستاها که بنیاد مسکن تاکنون اقدام کرده اسناد زیادی در روستاها ثبت و یک‌ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای طرح هادی در چهکند هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها اظهار داشت: تاکنون ۵۱۶ واحد مسکونی در چهکند ساخته و واگذار شده و در زمینه تملک زمین تاکنون ۶۴ هزار قطعه زمین تامین و ۹۷۲ قطعه واگذار کردیم.

وی تصریح کرد : در روستای دستگرد هم بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه شده و ۵۳۰ واحد مسکونی ساخته شده است.

تنها گفت: در محدوده چهکند روند ساخت و سازها به سمت دانشگاه کشاورزی است که باید از قرارگیری این اراضی در بطن روستا ممانعت شود.

اجرای قانون کاداستر مطالبه جدی است

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی گفت: در دوره جدید مدیریت قوه قضاییه یکی از مطالبات جدی اجرای قانون کاداستر است در بازه زمانی سه ساله تعریف شده که دولت همراهی خوبی در تخصیص اعتبارات داشته است.

غلامرضا شهریاری اظهار داشت: جذب این اعتبارات موضوعی نیست که فقط سازمان ثبت در استان‌ها به تنهایی بتواند انجام دهند بلکه این مهم باید با همکاری و هم‌افزایی به طور کامل انجام شود.

وی بیان کرد: همکاری خوبی در خراسان جنوبی در این زمینه آغاز شده و نقشه‌های قابل توجهی از روستاها توسط بنیاد مسکن ارایه شد.

شهریاری ادامه داد: در همین مدت سه میلیون هکتار از اراضی منابع طبیعی جانمایی شد و تثبیت این نقشه‌ها زیربنایی برای اجرای کاداستر است که انتظار داریم دستگاه‌هایی هم که املاک دارند به جهت تثبیت نقشه‌ها اقدام لازم را انجام دهند.

وی گفت: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر هم اعتباراتی برای به روزرسانی نقشه‌ها تخصیص داده شده است که امیدواریم از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

عشایر و اهمیت تثبیت جمعیت در مرز

معاون توسعه و عمران اداره کل عشایر خراسان جنوبی گفت: بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۸۷ جمعیت عشایر استان ۱۵ هزار و ۷۷۶ خانوار در قالب ۵۸ طایفه با ۱۳ درصد جمعیت استان است.

محمد علی توسلی افزود: هفت درصد جمعیت عشایر کشور در خراسان جنوبی قرار دارد که چهارمین استان کشور در زمینه جمعیت عشایر هستیم.

وی ادامه داد: حدود ۳۰ درصد محصولات دامی و ۳۵ درصد صنایع دستی را عشایر تولید می‌کنند و در زمینه مرزبانی فعال هستند.

وی اظهار داشت: ۸۰ درصد جمعیت عشایر در مناطق مرزی حضور فعال دارند که در کنار همراهی با نیروهای امنیتی با خشکسالی و مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

توسلی بیان کرد: توانمندسازی عشایر و آشنایی آنها با تولید و تلفیق آن با هنر بومی باید هدف ایجاد بهره‌وری تولید و اشتغال در خانوارهای عشایر باشد تا زمینه بهبود معیشتی برقرار شود.

وی اظهار داشت: پس از سربیشه دومین شهرستان عشایری استان نهبندان است که ۳۲۷ محدوده عشایری دارد.

وی ادامه داد: در بحث توانمندسازی عشایر در منطقه نه، میغان و بندان از ابتدای سال آبرسانی به ۱۴ منطقه عشایری مورد توجه قرار گرفته که بیش از ۲۸۰ خانوار و هزار و ۴۵ نفر از این خدمات بهره مند و ۱۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

توسلی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به شرکت‌های تعاونی و تسهیلات ارزان قیمت یکساله به ۳۱ خانوار عشایری، آبرسانی آب شرب به خانواده‌های عشایری و ساخت هزار کیلومتر آزادراه عشایری از مهمترین اقدامات است.

وی تصریح کرد: به جهت توانمندسازی عشایر پنل خورشیدی به سرپرستان خانوار تعلق می‌گیرد و علاوه بر این عشایر متقاضی طرح پرورش شتر با اعتبار مورد نیاز سه میلیارد تومان، طرح دام سبک با ۵۰ طرح و مشاغل خانگی با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان هستند که امیدواریم محقق شود.

بررسی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری، توانمندسازی عشایر دهستان‌های نه، میغان  بندان برای جلوگیری از مهاجرت بی رویه و اجرای طرح هادی در روستاهای چهکند و دستگرد از مهمترین دستورالعمل های بررسی شده در دومین کارگروه پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت های ناکارآمد خراسان جنوبی بود.

برچسب‌ها بیرجند خراسان جنوبی اقشار حاشیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبی اقشار حاشیه بیرجند خراسان جنوبی اقشار حاشیه اخبار کنکور توانمندسازی عشایر خراسان جنوبی جمعیت عشایر نقشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۶۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در شهرستان‌های بیرجند و خوسف، گفت: ۶ شهرستان خراسان‌جنوبی برای امدادرسانی به این دو شهرستان آماده باش هستند. 

محمدعلی کاووسی امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت اظهارکرد: هواشناسی برای امروز شدت بارندگی‌ها در شهرستان‌های بیرجند و خوسف را گزارش کرده است. 

 وی افزود: علاوه بر تیم‌های عملیاتی شهرستان بیرجند و خوسف، تیم‌های سیلاب شهرستان‌های قاینات، سربیشه سرایان و نهبندان نیز در حالت آماده باش هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: تیم‌های عملیاتی قاینات و سربیشه پشتیبان شهرستان بیرجند و تیم‌های عملیاتی سرایان و نهبندان، پشتیبان شهرستان خوسف هستند.  در حال حاضر ۴ نفر در جاده خوسف_ معدن قلعه‌زری، در سیلاب گیر افتاده‌اند و یک تیم از شهرستان خوسف به محل اعزام شده و در حال امدادرسانی هستند. 

وی ضمن توصیه به مردم در برابر خطرات سیل و روان‌آب‌ها گفت: راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شده و از مردم درخواست داریم تا از سفرهای غیرضرور و تردد در مسیر رودخانه‌های محلی پرهیز کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است