Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حمیدرضا مرادی» روز چهارشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی زراعت چوب اداره جنگلداری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲ میلیارد ریال اعتبار برای تولید نهال و مدیریت مساحت ۳۰ هکتاری نهالستان اراک به این نهالستان اختصاص یافته ولی بهره‌گیری ۱۰۰ درصدی از ظرفیت این نهالستان نیازمند ۲۰ میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به اینکه منابع مالی مورد نیاز نهالستان‌های استان‌های کشور از محل اعتبارات استانی باید تامین شود منابع مالی از محل اعتبارات ملی و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به این حوزه اختصاص نمی یابد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی ظرفت تولید نهال در نهالستان اراک را ۲ و نیم تا سه میلیون اصله نهال در سال عنوان کرد و گفت: اکنون به دلیل کمبود اعتبارات این نهالستان تنها با ۳۰ درصد ظرفیت به تولید نهال اشتغال دارد.

مرادی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این استان‌ از جمله استان‌های صنعتی کشور بوده و بر اساس قانون ۲۰ درصد فضای واحدهای صنعتی باید به فضای سبز اختصاص یابد، با بهره گیری از ظرفیت ۱۰۰ درصدی نهالستان اراک آمادگی تامین نهال مورد نیاز صنایع در این نهالستان وجود دارد.

وی افزود: تولید نهال زبان گنجشک، صنوبر، سرو، سنجد و گونه‌های مقاوم به کم آبی و مقاوم به خشکی از جمله نهال‌های تولیدی نهالستان اراک بوده و با بهره مندی از ظرفیت‌های نهالستان اراک آمادگی تامین نهال‌های مورد نیاز شهرداری‌ها در این نهالستان وجود دارد.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

برچسب‌ها کاشت نهال استان مرکزی اعتبارات منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاشت نهال استان مرکزی اعتبارات منابع طبیعی کاشت نهال استان مرکزی اعتبارات منابع طبیعی اخبار کنکور استان مرکزی منابع طبیعی تولید نهال مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۶۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافت

پروژه راه آهن اردبیل این روز‌ها در حالی مراحل نهایی را طی می‌کند که در جریان پیگیری‌های هفتگی سید حامد عاملی استاندار اردبیل برای تامین مالی این پروژه مهم ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، پیگیری رفع مسائل و مشکلات و تأمین نیازمندی‌های استان از پایتخت، جزو برنامه‌های هفتگی سید حامد عاملی، استاندار اردبیل است که این برنامه در سال جدید هم ادامه یافت.

در جریان این پیگیری‌ها برای پروژه‌های مختلف از جمله ابرپروژه راه‌آهن اردبیل - میانه، ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به این پروژه تخصیص یافت.

پروژه راه آهن اردبیل که نزدیک به ۲ دهه از آغاز عملیات اجرایی آن گذشته است، این روزها در مراحل نهایی قرار دارد و انتظار می‌رود در نیمه اول سال جاری به بهره برداری برسد.

دیگر خبرها

  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافت
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه‌ها فراهم شد
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی فراهم شد
  • اختصاص بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های زیربنایی بخش تولید
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تعریض و بهسازی پل فجر شهرستان ساری
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای تعریض و بهسازی پل فجر ساری
  • چه مساحتی از اراضی کشاورزی به گندم اختصاص دارد؟
  • ۳۰ درصد تولید گندم از مزرعه تا سفره هدر می‌رود
  • اختصاص ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار تملک سرمایه‌ای در سال ۱۴۰۳