Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: برای رونق پایانه مرزی «میلک» و تردد بیشتر ناوگان ترانزیتی در این مرز تفاهم‌نامه‌ای با معاون والی نیمروز افغانستان منعقد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، ماندانا زنگنه در دیدار با معاون والی نیمروز افغانستان که در نقطه صفر مرزی «میلک» ایران و «زرنج» افغانستان برگزار شد، اظهار داشت: مرز میلک برای دو کشور اهمیت زیادی دارد و باید تردد خودروهای دو کشور در این پایانه تسهیل شود و این مهم نیازمند تفاهمه‌هایی میان دو طرف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در پایان این دیدار مرزی مقرر شد طرف افغانستانی خودروهای ترانزیتی این کشور را ابتدا چک کرده سپس راهی مرز کنند و در خصوص خودروهای ترانزیتی ایرانی هم مقرر شد باز گشت آنها به کشور را تسهیل کنند؛ از طرفی برای تسهیل تردد خودروهای ترانزیتی دو طرف، ساعت تردد مرزی برای این ناوگان در نظر گرفتند و پس سایر خودروها تردد خواهند داشت.

اولویت توسعه 100 درصد با سوخت CNG است/ راهکار LPG مازاد، صادرات استبرگزاری میز تخصصی توسعه صادرات ساختمانی ایران و آفریقا 12 مهر ماهخوزستان| 700 کامیون صادراتی از مرز چذابه وارد عراق شده است/ بلاتکلیفی کامیون‌های حامل گوجه‌فرنگی

وی با اشاره به اینکه هشت مصوب برای برطرف شدن کمبودها و رونق هر چه بیشتر پایانه مرزی میلک شهرستان هیرمند به تصویب رسید، گفت: تردد بالای ناوگان در پایانه مرزی میلک ترافیکی ایجاد کرده که این موضوع نارضایتی رانندگان را به همراه داشت از این رو مقرر شد برای کاهش این حجم ترافیک این پایانه مرزی در مدت 10 روز در ماه از ساعت هفت تا 22 شب فعالیت داشته باشد.

زنگنه ادامه داد: با توجه به اینکه سیمان یکی از اصلی‌ترین کالاهای ترانزیتی از سیستان و بلوچستان به افغانستان است مقرر شد در کنار پایانه مکانی ایجاد شود که کامیون‌های حامل این نوع از مصالح ساختمانی در آن ترانشیب انجام دهند و کامیون‌های افغانستان بدون ورود به کشور از همان مکان مجدد سیمان را بارگیری کرده و به کشورشان بازگردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین در بخش امنیت پایانه مرزی میلک، پیشگیری از تفاهم مرزی با افغانستان برای تسهیل تردد مرزی در میلک و تجمع افراد متفرقه و تخلیه منطقه از خودوهای شخصی نیز مصوباتی مصوب شد که اجرای آن ساماندهی پایانه و سهولت تردد را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/393/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان پایانه مرزی میلک مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۶۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان

 اکبری مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان  گفت: محور خاش- سراوان یکی از معابر رسمی و مهم در محدوده این استان با کشور پاکستان است که نقش مهمی در مبادلات تجاری و توسعه اقتصادی این استان و شرق کشور دارد که با پیگیری‌های این اداره کل برای نخستین بار ساخت بزرگراه در این مسیر از محل اعتبارات ملی آغاز شد.

وی ادامه داد: طول کلی محور خاش- سراوان ۱۵۱ کیلومتر است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده ساخت بزرگراه در این مسیر در قالب ۶ قطعه اجرایی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هدف از ساخت بزرگراه را افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای، افزایش سرعت و ظرفیت مسیر، تسهیل در تردد زوار اربعین و توسعه و رونق اقتصادی این خطه برشمرد.

اکبری با بیان اینکه وقتی مبحث ترانزیت در سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد، انتظار می‌رود که شبکه بزرگراهی نیز تسهیل کننده آن باشد، گفت: امید می‌رود با اجرای این طرح ها، روند توسعه راه که زیربنای پیشرفت همه بخش‌های دیگر است، سرعت گرفته و علاوه بر ایجاد اشتغال بیشتر، شاخص‌های توسعه اقتصادی نیز روز به روز گسترش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • انعقاد تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان منعقد شد
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • افزایش ۴۶درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد