Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

سرهنگ عین اله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا در خصوص کلیپی تحت عنوان "ضرب و شتم راکب موتورسیکلت توسط راهور" در استان خراسان رضوی گفت: در راستای اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت‌های متخلف محدوده میدان فهمیده، عوامل پلیس راهور منطقه 2 راهور شهر مشهد تعدادی موتورسیکلت متخلف را متوقف و به داخل کفی حمل موتور منتقل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در حالیکه تقریبا طرح خاتمه یافته بود یک نفر از شهروندانی که موتورسیکلتش همان ابتدای طرح به علت ارتکاب تخلفات رانندگی( مشمول انتقال به پارکینگ بوده ) در بالای کفی حمل موتور قرار داشته، با دو نفر از دوستانش تماس گرفت.

سرهنگ جهانی تصریح کرد: فرد مذکور دوستانش را به صحنه فراخواند و به محض رسیدن دوستانش یکی از آنها با هویت معلوم (تبعه عراق) به بالای کفی  رفته و ضمن گشودن درب آن، دو دستگاه از موتورسیکلتها را با پایین پرتاب کرد تا به موتورسیکلت خودش که در لابلای سایر موتور ها بوده دست یابد.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا افزود: مامورین راهور نیز جهت جلوگیری از تخریب اموال شهروندان و یا به سرقت رفتن موتورسیکلتهایی که رسید آنها تحویل مالکان شده و امانت در اختیار پلیس بود وارد عمل شده که نامبردگان ضمن توهین، فحاشی و تهدید در ابتدای امر شروع به درگیری با مامورین کردند که تا زمان رسیدن عوامل انتظامی، کارکنان راهور در آن شرایطی که( با توجه به موقعیت محل) هر لحظه امکان خطرات دیگر متصور بوده ، مقاومت کردند.

وی گفت: در نهایت افراد مذکور تحویل عوامل گشت انتظامی شده و موضوع به مرجع قضایی نیز منعکس شد. 

سرهنگ جهانی افزود: در همین راستا پرونده ای در شعبه 232 بازپرسی مجتمع قضایی شهید رجایی مشهد مقدس در حال رسیدگی بوده و  متهمان طبق دستور مقام قضایی به زندان منتقل شده و پرونده کماکان در حال رسیدگی است.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا در خصوص فیلم منتشر شده گفت: شخص منتشر کننده بدون اعلام واقعیت و به قصد تخریب و زیر سؤال بردن مامورین پلیس راهور، فقط صحنه ای که مامورین اقدام به دستگیری فرد مذکور را کردند منتشر نمودند.

وی گفت: در صحنه هایی که قسمت هایی از آن از طریق دوربین های سازمان ترافیک ضبط شده است نامبردگان با توسل به زور و درگیری قصد به دست آوردن موتورسیکلت خود را داشته اند که مامور انتظامی در راستای وظایف محوله و مادامی که موفق به پیاده کردن آنها نشده با اسپری کردن افشانه به سمت آنان باعث شد تا مامورین راهور بتوانند فرد مذکور را به پایین منتقل کنند، در حالیکه در فیلم منتشر شده این قسمت برش خورده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ترافیک موتورسیکلت پلیس راهور موتورسیکلت سرهنگ جهانی درگیری مامور ناجا پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۷۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۲۸۵ موتور سوار در تهران فوت شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور، ضمن تاکید بر استفاده راکبین موتورسیکلت از کلاه ایمنی گفت: در سال ۱۴۰۱ در شهر تهران ۲۰۸ نفر فوتی موتورسیکلت بر اثر تصادفات داشته‌ایم که این آمار در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۲۸۵ نفر رسیده است.

وی افزود: ۷۷ تعداد نفر یعنی معادل ۳۷ درصد نیز افزایش فوتی موتورسیکلت سواران را در شهر تهران داشته‌ایم. متأسفانه ۷۰ درصد از این موتورسواران که بر اثر تصادف فوت کرده‌اند کلاه ایمنی بر سر نداشته‌اند.

موسوی پور گفت: استفاده از کلاه ایمنی در شهر تهران توسط نهایت به ۴۰ درصد می‌رسد. این در حالی است که وقتی موتورسواری قصد سوار شدن بر موتورسیکلت را دارد کلاه ایمنی می‌بایست جز لباس او باشد و حتماً قبل از روشن کردن موتورسیکلت کلاه ایمنی را بر سر بگذارد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ضمن اشاره به ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی افزود: همان مقرراتی که در بحث حمل و نقل برای خودروها وجود دارد برای موتورسیکلت سواران نیز جاری است یعنی موتورسیکلت‌ها نمی‌توانند داخل پیاده روها تردد کرده و نمی‌توانند در آن محل‌ها توقف کنند.

وی گفت: حرکات مخاطره آمیز، حرکت بسیار خطرناک تک چرخ، حرکات مخاطره آمیز و حرکت خلاف جهت نیز برای موتورسواران ممنوع است و باعث بروز حوادث تلخ و جبران ناپذیری برای آنان می‌گردد.

موسوی پور بیان داشت: اگر موتورسیکلت سواری مرتکب این نوع از تخلفات گردد برابر ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی ضمن اعمال قانون، موتورسیکلت نیز به مدت یک هفته در پارکینگ متوقف می‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: درصد استفاده از کلاه ایمنی بسیار کم است و اگر استفاده از کلاه ایمنی را در کنار جان راکبین قرار بدهیم این دو اصلاً قابل مقایسه نیستند.

کد خبر 6084782 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • ۶.۵ میلیون موتورسوار گواهینامه ندارند
  • امیر تتلو: به خاطر این خانم بازیگر برای اغتشاشات ۱۴۰۱ آهنگ خواندم | واکنش تتلو به اتهام تولید و انتشار کلیپ‌های جنجالی
  • با تحریک خانم بازیگر برای اغتشاشات ۱۴۰۱ آهنگ خواندم | واکنش تتلو به اتهام تولید و انتشار کلیپ‌های مستهجن و غیر اخلاقی | جزئیات تازه از دومین دادگاه
  • با تحریک خانوم بازیگر برای اغتشاشات ۱۴۰۱ آهنگ خواندم | واکنش تتلو به اتهام تولید و انتشار کلیپ‌های مستهجن و غیر اخلاقی | جزئیات تازه از دومین دادگاه
  • جزئیات تازه از دومین جلسه دادگاه تتلو | واکنش تتلو به اتهام تولید و انتشار کلیپ‌های مستهجن و غیر اخلاقی
  • طرح گواهینامه آسان موتورسیکلت همچنان ادامه دارد/ ۶.۵ میلیون موتورسوار گواهینامه ندارند
  • ۶.۵ میلیون موتورسوار بدون گواهینامه رانندگی می کنند/ فقط با ۵۷۰ هزار تومان گواهینامه بگیرید
  • از کشف موتورسیکلت سنگین قاچاق تا پلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف در فارس
  • سال گذشته ۲۸۵ موتور سوار در تهران فوت شدند
  • چاقوکشی مرگبار مرد جوان با ۲ موتورسوار محله مجیدیه