Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه با تاکید بر اینکه باید به ابعاد فرهنگی و اجتماعی دریاچه ارومیه پرداخته شود بیان کرد: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی دریاچه ارومیه تاسیس شده تا به این بعد دریاچه بیشتر بپردازد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، ناصر عباس‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه که در رابطه با گزارش پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه انجام شد با اشاره به اینکه در اوایل دهه 70، همه دغدغه‌ها این بود که با افزایش بارش‌ها، احتمال سرریز آب دریاچه به زمین‌ها و روستاهای اطراف دریاچه وجود دارد افزود: این در حالی است که این دغدغه برای نسل کنونی به یک آرزو تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم تصمیم جدی برای احیای دریاچه ارومیه گرفته شد تصریح کرد: در سالیان اخیر با تلاش‌های عرصه علم و مطالعه و با مدیریت راهبردی ستاد احیای دریاچه ارومیه و از سوی دیگر مهندسی مسیر آب رودخانه‌ها و مدیریت آب کشاورزی، هم اکنون نشانه‌های احیای دریاچه ارومیه قابل مشاهده است.

حجم آب موجود دریاچه ارومیه دوباره کاهش یافتوسعت دریاچه ارومیه به 2800 کیلومترمربع رسیداعتبار 640 میلیارد تومانی برای پروژه‌های دریاچه ارومیه تصویب شد

رئیس پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه با ابراز امیدواری از اینکه در سالیان آینده مسیر احیا به طور کامل طی شده و براساس برنامه به مطلوب می‌رسیم گفت: دریاچه ارومیه برای احیا چند شرط دارد که از جمله آن، اراده احیا توسط دولتمردان و انگیزه مردم برای زنده شدن دوباره دریاچه ارومیه است.

وی با تاکید بر اینکه برای احیای دریاچه ارومیه باید هزینه‌کردها در مکان و زمان مناسب به‌کار گرفته شود افزود: از سوی دیگر دانشگاهیان نیز باید استفاده حداکثری از ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌ها برای احیای دریاچه ارومیه استفاده کنند.

عباس‌پور با تاکید بر اینکه باید به ابعاد فرهنگی و اجتماعی دریاچه ارومیه پرداخته شود بیان کرد: اخیرا پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی دریاچه ارومیه تاسیس شده تا به این بعد دریاچه بیشتر بپردازد.

وی افزود: از عمده اهداف پژوهشکده دریاچه ارومیه این است که یک پایگاه اطلاعاتی در دانشگاه ارومیه تاسیس شده تا کمک‌رسان مراحل اجرایی سازمان‌ها باشد و بنابراین تقویت ابعاد فرهنگی و اجتماعی دریاچه ارومیه جرو اهداف پیش رو است.

انتهای پیام/7548/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: احیای دریاچه ارومیه پژوهشکده مطالعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۷۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاجقه: وضعیت دریاچه ارومیه مناسب است

رئیس سازمان محیط زیست گفت: امسال در بحث حق آبه و رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه وزارت نیرو همکاری‌های خوبی با سازمان محیط زیست داشته است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت گفت: خوشبختانه دریاچه ارومیه وضعیت مناسبی دارد. جمعه‌ای که گذشت شاهد جشن احیای دریاچه ارومیه‌ در این شهرستان بودیم و امیدواریم با توجه به روند خوب بارش‌ها، وضعیت این دریاچه رو به بهبودی برود. 

وی افزود: امسال در بحث حق آبه و رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه وزارت نیرو همکاری‌های خوبی با سازمان محیط زیست داشته است. 

خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • تصاویر زیبا و چشم‌نواز از حال خوب دریاچه ارومیه + عکس
  • سلاجقه: وضعیت دریاچه ارومیه مناسب است
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه |‌ ویدئو
  • ضرورت تعامل و همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی در راستای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • (تصاویر) آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • «فلسفه عشق» نقد و بررسی می‌شود
  • تكمیل زیرساخت‌های گردشگری ساحل دریاچه ارومیه