Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:32:49 GMT

عملیات اجرایی ۱۰ پایگاه اورژانس شهری در اراک آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۷۲۶۰

عملیات اجرایی ۱۰ پایگاه اورژانس شهری در اراک آغاز شد

استاندار مرکزی در این آئین گفت: برای ساخت این پایگاه‌ها ۵۰ میلیارد ریال از محل کمکهای خیران و ۱۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی اراک در نظر گرفته شده است

سیدعلی آقازاده افزود: یکی از نیکوکارن سلامت استان به نام  آقای محمدی هزینه ساخت یک پایگاه امداد اورژانس در کلانشهر اراک را تقبل کرده است که اقدام بسیار ارزشمندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا باعث خسارت زیادی به مردم شده است اما همین شرایط فرصت هایی را برای جوامع  فراهم کرده تا در جبهه سلامت تجربیات ارزشمندی حاصل شود.

استاندار مرکزی گفت: پس از شیوع ویروس کرونا  ارتقای سطح بهداشت و امکانات درمانی در دستور کار قرار گرفت و اکنون تعداد تختهای ویژه در استان به ۲ برابر افزایش یافته است و در روزهای آتی ۲۰ تخت آی سی یو به مجموعه تخت‌های بستری استان اضافه خواهد شد.

آقازاده افزود: کادر درمان در جبهه مبارزه با کووید ۱۹ تلاش‌های ارزنده‌ای را انجام داده است و امیدواریم دانشمندان وطنی موفق به کشف واکسن بومی برای این بیماری شوند.

وی اظهار داشت: اکنون که وارد پیک بیماری شده‌ایم شرایط استان با گذشته قابل مقایسه نیست و به خاطر مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و همکاری مطلوب مردم می‌توان از این شرایط سخت با کمترین خسارت عبور کرد.

استاندار مرکزی گفت: اورژانس ۱۱۵ در کنار کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی برای مدیریت کووید ۱۹ همکاری قابل تحسینی داشته است و زنجیره درمان را تکمیل می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: با راه اندازی ۱۰ پایگاه اورژانس در استان از فشار کاری پایگاههای موجود کاسته  شده و خدمات مطلوب‌تر خواهد شد.

دکتر محمد جمالیان افزود: زمین ۱۰ پایگاه اورژانس شهری اراک از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک تامین شده است و ساخت نیز با همکاری دانشگاه و خیران عملیاتی خواهد شد.

 رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: این ۱۰ پایگاه اورژانس سال ۱۴۰۰ قابل بهره برداری خواهند بود و با اتمام ساخت آنها استاندارد لازم برای کلانشهر اراک فراهم خواهد شد.  

«پریا بهرامی» افزود: امروز عملیات اجرایی چهلمین پایگاه اورژانس شهری استان مرکزی آغاز شد که وسعت هر پایگاه امداد شهری ۱۴۱ متر مربع پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: سه پایگاه اورژانس شهری و یک پایگاه امداد جاده‌ای تا پایان امسال ساخته خواهد شد.

۵۸ پایگاه اورژانس زمینی یک پایگاه هوایی و پنج پایگاه اورژانس موتوری در حال حاضر در استان مرکزی خدمات‌رسانی دارند.

برچسب‌ها استان مرکزی سازمان اورژانس کشور استانداری مرکزی سیدعلی آقازاده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی سازمان اورژانس کشور استانداری مرکزی استان مرکزی سازمان اورژانس کشور استانداری مرکزی اخبار کنکور پایگاه اورژانس شهری دانشگاه علوم پزشکی ۱۰ پایگاه اورژانس استان مرکزی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۷۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواختن زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ همزمان با آغاز هفته سلامت و در اولین روز از هفته سلامت، زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی اراک به صدا درآمد.

از یکم تا هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به عنوان هفته ملی سلامت نامگذاری شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در مراسم نواختن زنگ سلامت در دبستان حاج کاظمی گفت: حدود ۶۲ هزار دانش آموز با عنوان همیاران سلامت آموزش دیدند که یک چهارم دانش آموزان استان مرکزی می‌شود.

مولوی افزود: اگر دانش آموزی سلامت جسمی داشته باشد، میتواند هم آموزش خوب ببیند و هم پرورش خوبی داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم با بیان اهمیت سلامت در جامعه گفت: هرکشوری برای پیشرفت نیاز به نیروی جوان سالم دارد بنابراین باید از خانواده‌ها و آموزش و پرورش اقدام کرد، زیرا خانواده رکن مهمی است.

امانی افزود: برنامه‌های مختلفی در مدارس باهمکاری دانشگاه علوم پزشکی در زمینه‌های مختلف از جمله آموزش بهداشت جسمی، دهان و دندان و سایر موارد برگزار می‌شود که به عنوان سفیران و همیاران سلامت همکاری می‌کنند.

روغنی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی هم با اشاره به شعار هفته سلامت با عنوان سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت گفت: دانش آموزان سفیران سلامت هستند که همراه با مراقبان سلامت آموزش‌های لازم در زمینه بهداشت فردی و اجتماعی، تحرک بدنی و سایر موارد را می‌بینند و به خانواده منتقل می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • یک کشته در برخورد تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان
  • آغاز مرحله سوم طرح انتقال آب سد کمال صالح اراک
  • عملیات اجرایی کمربند جنوبی خط انتقال آب به اراک
  • آغاز عملیات اجرایی فاز ‌سوم طرح آبرسانی رینگ جنوبی اراک
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی