Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@22:03:37 GMT

گذشت از خونخواهی در داراب

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۷۳۱۷

گذشت از خونخواهی در داراب

رئیس دادگستری داراب گفت: پرونده قتل مرحوم مهدی شیردل در دستور کار شورای حل اختلاف شهرستان قرار گرفت و با رضایت اولیای دم، قاتل که در زندان عادل آباد شیراز منتظر قصاص بود از چوبه دار رهایی پیدا کرد.

صادق صادقی افزود: خانواده شیردل از قاتل فرزند خود که ۲۳ فروردین ۱۳۸۱ در یکی از باغ های جنت شهر داراب به قتل رسیده بود، گذشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالرضا شیردل پدر مهدی شیردل که اصالتا جنت شهری است گفت: به خاطر ماه محرم و حرمت خون امام حسین علیه السلام و حضرت عباس علیه السلام از انتقام خون فرزندم گذشتم.
وی به معاون زندان داراب نیز گفت: حاضرم هزینه بازگشت قاتل به منزلش را نیز بدهم.

آذرخانم شهسواری مسئول گروه سفیران صلح و دوستی انجمن حمایت از زندانیان کشور گفت: در چند روز گذشته با حضور در خانه آقای شیردل با وی و خانواده اش بسیار صحبت شد و ایشان متقاعد شد تا از قصاص قاتل فرزندش درگذرد.

سفیران صلح و دوستی در ۴ سال فعالیت خود در کشور تا به حال ۳۰۰ پرونده اعدامی در اختیار داشته که تعداد ۱۷۰ مورد از آن را به نتیجه رسانده و میان خانواده های قاتل و مقتول میانجی گری کرده تا آنها از قاتل در گذرند.

شب گذشته با حضور اعضای سفیران صلح و دوستی ایران به سرپرستی خانم شهسواری؛ اعضای شورای حل اختلاف جنت شهر؛ ائمه جمعه داراب و جنت شهر؛ رئیس دادگستری داراب؛ دادستان داراب؛ فرمانده انتظامی داراب؛ جانشین فرمانده سپاه شهرستان داراب؛ معاون زندان داراب و انجمن حمایت از زندانیان،آقای شیردل و خانواده اش از قاتل فرزند خود که ۲۳ فروردین ۱۳۸۱ در یکی از باغ های جنت شهر به قتل رسیده بوده گذشتند.

قاتل مدت ۱۸ سال در زندان بود و پس گذراندن مراحل قضایی و تایید رای دادگاه قرار بود تا چند روز دیگر به دار مجازات آویخته شود.

داراب از شهرستان های شرقی فارس است که فاصله مرکز آن تا شیراز ۲۲۵ کیلومتر است./ ایرنا 



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جنت شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۷۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای حکم یک روزنامه‌نگار

پریسا صالحی، روزنامه‌نگار استان البرز و دانشجوی دانشگاه الزهرا خبر داد برای اجرا حکم زندان احضار شده است. او نوشت: «طبق ابلاغیه‌ای که دیروز به دستم رسید طی پنج روز آینده برای اجرای حکم باید خودم را به شعبه ۷ اجرای احکام کرج معرفی کنم.»

وی توضیح داده است: حکم اولیه من یک سال حبس، دوسال تبعید، دوسال ممنوع‌الخروجی و دو سال ممنوعیت عضویت در شبکه‌های اجتماعی بود که در دادگاه تجدیدنظر میزان حبس به پنج ماه کاهش پیدا کرد اما بقیه موارد همچنان پابرجاست.

خانم صالحی نوشته است حکم تجدیدنظر هرگز به دست من نرسیده و طبعا بدون حکم تجدیدنظر عملا امکان درخواست اعاده دادرسی نداشت.

منبع: باشگاه روزنامه‌نگاران ایران

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درگذشت یک روزنامه نگار در تعطیلات نوروزی تایید محکومیت زندان مسعود کاظمی روزنامه نگار

دیگر خبرها

  • بزرگترین زندان اطلاعاتی دنیا + فیلم
  • اجرای حکم یک روزنامه‌نگار
  • کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف زنجیره ای در محور فسا - داراب
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف محور فسا - داراب
  • قاتلان مرد مهابادی دستگیر شدند / ۳ مرد را به رگبار بستند
  • اختلاف‌شخصی در مهاباد ۳ کشته و زخمی برجا گذاشت
  • حال ناخوش درختان کاشته شده در خیابان رضوان داراب + فیلم
  • رابطه سیاه با دختر ۱۵ ساله در اتاق پشتی سوپر مارکت جنجال به پا کرد + فیلم دوربین مدار بسته
  • آغاز مسابقات قرآن دانش‌آموزان در ۱۴ منطقه فارس