Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@11:13:56 GMT

روسیه، سپر ضدموشکی جهانی آمریکا را یک تهدید می‌داند

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۷۳۲۹

روسیه، سپر ضدموشکی جهانی آمریکا را یک تهدید می‌داند

دبیر شورای امنیت روسیه گفت: سیستم دفاع موشکی جهانی آمریکا، نمونه بارز تلاش واشنگتن برای دستیابی به برتری به بهای امنیت سایر کشورهاست و هر نوع توافقنامه در عرصه موشکی-هسته‌ای، بدون در نظر گرفتن آن، غیرممکن است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "نیکولای پاتروشییف" دبیر شورای امنیت روسیه، روز سه شنبه در جریان کنفرانس ویدئویی با همتایان خود از دیگر کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای اعلام کرد که هر نوع توافقنامه چند جانبه‌ای در عرصه موشکی-هسته‌ای، بدون در نظر گرفتن سیستم دفاع موشکی آمریکاغیرممکن خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاتروشییف یکی از چالش‌های کنونی جهان را "وخامت اوضاع در حوزه ثبات راهبردی، از جمله اقدامات مداوم ایالات متحده برای شکستن چارچوب نظارتی تنظیم کننده آن" نام برده و گفت: «سیستم دفاع موشکی جهانی که توسط ایالات متحده ایجاد شده، نمونه بارزی از چگونگی تلاش واشنگتن برای دستیابی به مزایای راهبردی به بهای آسیب رساندن به امنیت سایر کشورها است. در همین حال ، ما قاطعانه بر این موضع گیری ایستاده‌ایم که دستیابی به توافقات مناسب در زمینه مسائل موشکی و هسته‌ای بدون در نظر گرفتن توان بالقوه سیستم دفاع موشکی جهانی آمریکا، غیرممکن است.»

دبیر شورای امنیت روسیه با یادآوری اینکه وضعیت ژئوپلیتیک کنونی با شرایطی که بیست سال پیش سازمان همکاری شانگهای در آن ایجاد شده، تفاوت اساسی یافته، افزود: «واکنش مناسب به این تغییرات، اقدامات پیشگیرانه و افزایش توان بالقوه برای مقابله به تهدیدات، جدید اولویت اصلی ماست و در این راستا، کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، باید همکاری‌های خود در زمینه تأمین امنیت اطلاعات بین المللی را افزایش دهند.»

نیکولای پاتروشییف همچنین تأکید کرد که مقابله با تروریسم و ​​افراط گرایی، جنایات سازمان یافته فرامرزی، جرایم با استفاده از فناوری‌های مدرن اطلاعاتی و ارتباطی، تقویت امنیت مرزها، مبارزه مشترک با مهاجرت غیرقانونی و قاچاق انسان، پولشویی و جرایم اقتصادی، مهمترین حوزه‌های فعالیت فعلی سازمان همکاری شانگهای را تشکیل می‌دهند.

انتقاد چین از یکجانبه گرایی آمریکا در نشست سازمان همکاری شانگهایمخالفت اعضای سازمان شانگهای با تحریم‌های یک‌جانبه در شرایط بحران کروناواکنش روسیه به بیانیه پنتاگون درباره رقابت در عرصه دفاع ضدموشکی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار روسیه سازمان همکاری شانگهای سیستم دفاع موشکی موشکی جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۷۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است

به گزارش جماران، آنتونی بلینکن ، وزیر خارجه ایالات متحده دوباره به چین سفر می کند اما این بار با دستور کار هشدار درباره کمک های نظامی چین به روسیه در میانه جنگ اوکراین. به گزارش رسانه ها، آنتونی بلینکن این هفته با هشدار به چین برای محدود کردن پشتیبانی فنی خود از ارتش روسیه راهی پکن خواهد شد. سفر سه روزه بلینکن که از چهارشنبه آغاز می شود، پس از تصویب بسته کمکی 61 میلیارد دلاری به اوکراین توسط مجلس نمایندگان آمریکا و در بحبوحه نگرانی پایتخت های غربی مبنی بر افزایش کمک چین به مسکو برای ساخت سخت افزارهای نظامی صورت می گیرد.

یک مقام وزارت امور خارجه پیش از سفر بلینکن به خبرنگاران گفت: «ما آماده ایم در مواقعی که لازم بدانیم علیه شرکت هایی که به شدت امنیت را در اوکراین و اروپا تضعیف می کنند، اقداماتی انجام دهیم. ما تمایل خود را برای انجام این کار در مورد شرکت‌هایی از تعدادی از کشورها، نه فقط چین، نشان داده‌ایم.»

از چندی پیش گزارش هایی منتشر شده مبنی بر اینکه چین همه چیز را از وسایل نقلیه گرفته تا جلیقه‌های ضد گلوله به روسیه برای استفاده در جنگ خود علیه اوکراین می‌فرستد. استدلال چین در ارسال برخی تجهیزات این است که این کالاها  دارای کاربرد دوگانه هم  غیرنظامی و هم نظامی هستند.

به گزارش رسانه ها، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه روز جمعه درباره جزئیات سفر بلینکن به چین به خبرنگاران گفت: بلینکن روز جمعه با همتایان خود از گروه هفت درباره نگرانی در مورد انتقال طیف وسیعی از مواد و اجزای تسلیحاتی با کاربرد دوگانه که روسیه برای پیشبرد تولید نظامی خود از آنها استفاده می کند، از شرکت های تجاری در چین صحبت کرده است. این نگرانی وجود دارد که روسیه از طریق حمایت چین تا حد زیادی پایگاه صنعتی دفاعی خود را بازسازی کرده است. این موضوع  نه تنها در میدان نبرد در اوکراین تأثیر دارد بلکه به اعتقاد ما، تهدید بزرگ‌تری برای امنیت گسترده‌تر اروپا است.

مقامات ایالات متحده در این ماه گزارش داده اند که چین همچنین قطعات و ریزتراشه های مورد استفاده برای تولید پهپاد، موشک های کروز و خودروهای زرهی را به روسیه ارسال می کند.

به گفته این مقام آمریکایی، وزیر خارجه و  دیگر دیپلمات‌های آمریکایی این نگرانی‌ها را به چین ابراز خواهند کرد. مشخص نیست که آیا بلینکن با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین دیدار خواهد کرد یا خیر.  به گفته وزارت امور خارجه، سفر بلینکن تا جمعه ادامه دارد و قرار است شانگهای و پکن را نیز شامل شود.

در نشست وزرای خارجه گروه ۷ در اواخر هفته گذشته در ایتالیا، دیپلمات‌های ارشد غرب هشدار مشترکی به ایران دادند که اگر مشخص شود که موشک‌های بالستیک و فناوری نظامی مرتبط به روسیه ارسال می‌کند، با تحریم‌های بیشتری مواجه خواهد شد. بلینکن در سخنانی پس از نشست جی 7 گفت که چین کمک کننده اصلی به روسیه در حوزه تسلیحاتی است. او در این باره گفته بود: «ما می بینیم که چین در حال استفاده از ماشین آلات، نیمه هادی ها و سایر موارد استفاده دوگانه است که به روسیه در بازسازی پایگاه صنعتی دفاعی کمک کرده است.»

 

دیگر خبرها

  • نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی
  • چالش‌های «شانگهای» برای برقراری صلح در غزه
  • نگرانی اینترنشنال از تحویل سامانه اس۴۰۰ روسیه به ایران | این سامانه چه توانایی دارد؟
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آمریکا سکوهای نفتی را به پایگاه‌‌های موشکی تبدیل می کند
  • هشدار صندوق بین‌المللی‌ پول نسبت به مصادره دارایی‌های روسیه
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • بلینکن با موضع تهدید به چین می‌رود
  • ایران نقشه کامل سیستم دفاع موشکی اسرائیل را دارد؟ + فیلم | اظهارات جالب توجه شارمین نارونی خبرنگار عرب
  • مشاور ناتو: غرب نمی‌داند چگونه به درگیری در اوکراین پایان دهد