Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@19:27:06 GMT

تبعیض نژادی و جنسیتی در «هالیوود کات»

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۷۴۶۴

تبعیض نژادی و جنسیتی در «هالیوود کات»

​برنامه «هالیوود کات» (Hollywood Cut) از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی که به پشت پرده و حقایق پنهانی فیلم های هالیوودی می پردازد، در این قسمت نقش هالیوود در لاپوشانی نژاد پرستی سیستماتیک در آمریکا را مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این برنامه در خصوص  لاپوشانی گسترده نژادپرستی در فیلم های هالیوود می پردازد کمتر کسی است که از تاریخ آمریکا اطلاع داشته باشد و وقایع شرم آور نژاد پرستانه آن وی را شرمگین نکرده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمق این فجایع به حدی است که حتی هالیوود نیز امکان انکار آنها را ندارد. این درحالیست که برخی فعالان ضد نژاد پرستی معتقدند تصویری که از نژادپرستی تاریخی آمریکا توسط هالیوود به نمایش کشیده میشود بسیار سطحی تر و سفید تر از مسلمات تاریخی است.

همچنین در این قسمت از برنامه به موازات مرور این پدیده در آثار سینمایی ساخت هالیوود و مباحث اخیر در مورد نژاد پرستی در اسکار بطور خاص بر سوالات زیر تمرکز خواهد شد: چگونه ساختار هالیوود گریزی جز رویکرد های نژاد پرستانه ندارد؟ ایا میتوان جو هالیوود را آیینه ای تمام نما از نژاد پرستی پنهان در کل جامعه آمریکا دانست؟ آیا این جامعه آمریکا است که به جو نژاد پرستانه در هالیوود دامن میزند یا برعکس جو غالب هالیوود میوه ای جز جامعه نژادپرست به بار نمی دهد؟ آیا نژاد پرستی در هالیوود محدود به محصولات و فیلم های روی پرده است یا نژاد پرستی در پشت صحنه تولید فیلم ها نیز رسوخ کرده است؟ روند انتخاب نامزدها و برندگان در مراسم اسکار چگونه است و چرا چنین رویکردی مدتهاست که اعتراض سینماگران و فعالان اجتماعی ضد نژاد پرستی را بر انگیخته است؟ 

برنامه «هالیوود کات» محصول واحد برنامه های شبکه پرس تی وی است که با زبان گردانی اسپانیایی شنبه ساعت 4 بامداد روی آنتن هیسپان تی وی می‎رود و در همان روز ساعات  11،15:30،23:30 به وقت تهران  و در روز یکشنبه ساعات 4:30،9 و دوشنبه 7و 13 بازپخش می‎شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبعیض نژادی هیسپان تی وی شبکه اسپانیایی زبان معاونت برون مرزی رسانه ملی هالیوود کات نژاد پرستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۷۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه یکی از استان‌های پرافتخار کشور است

استاندار کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه در زمینه‌های مختلف از جمله در ارزش‌های اسلامی و ایرانی و هویت غیرتمند کرمانشاهی یکی از استان‌های پرافتخار است و در آینده ایران اسلامی هم مؤثر بوده و روز به روز درخشان‌تر هم خواهد شد.

محمدطیب صحرایی در حاشیه شورای اداری استان در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای طرح نور در استان اظهار کرد: جامعه اسلامی ما به ویژه هم استانی‌های کرمانشاهی معروف به فضائل خوب انسانی و اسلامی بوده و هستند.

وی افزود: استان کرمانشاه در زمینه‌های مختلف از جمله در ارزش‌های اسلامی و ایرانی و هویت غیرتمند کرمانشاهی یکی از استان‌های پرافتخار است و در آینده ایران اسلامی هم مؤثر بوده و روز به روز درخشان‌تر هم خواهد شد.

استاندار کرمانشاه گفت: آنچه که در این ایام می‌بینیم، نشانه یک جامعه خوب و با نشاط است که این نشاط و شادابی خودش را نشان می‌دهد، بر همین اساس آنچه پیش رو داریم یک برنامه مطلوب در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است.

صحرایی گفت: موردی که این ایام در حال مطرح شدن است، مطلب جدیدی نیست بلکه قسمتی از زندگی اخلاق محور ما بوده و در آینده نیز خواهد بود و بر همین اساس در حال مرور موضوعات هستیم تا برنامه‌ریزی انجام شود که چه کاری انجام دهیم تا خود و فرزندانمان در محیطی سالم‌تر و شاداب‌تر زندگی کنیم و موضوع جدیدی پیش نیامده است.

کد خبر 747661

دیگر خبرها

  • دستگیری بیش از ۱۰۰ دانشجوی دانشگاه امرسون؛ حذف تصاویر حمله پلیس آمریکا به دانشجویان
  • ۱۷ هزار معلم در استان مرکزی خدمت می کنند
  • کرمانشاه یکی از استان‌های پرافتخار کشور است
  • هشدار برای تغییر تعادل جنسیتی دانشگاه‌ها
  • چرایی اعتراض به اسرائیل در دانشگاه‌های آمریکا؛ ظلم را ببین!
  • تبعیض جنسیتی در دانشگاه‌های دانمارک/ ۳۷ درصد دانشجویان دکتری دختر تجربه تحقیر کلامی دارند
  • تبعیض‌ها در بخش‌های مختلف باید به حداقل برسد
  • شکایت حزب کنگره هند از مودی به دلیل اظهارات علیه مسلمانان
  • شکایت ۹ میلیون دلاری بکام از ستاره هالیوود
  • چند نکته درباره رادیو در ۸۴ سالگی