Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه نیویورک تایمز مدعی شد مقامات فدرال آمریکا کیفرخواستی علیه دو شهروند ایرانی و فلسطینی به اتهام هک چندین وب سایت تنظیم کرده اند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه نیویورک تایمز،  دو مرد به هک کردن ده ها وب سایت آمریکایی متهم شده اند که مقامات فدرال مدعی‌اند این اقدامشان در تلافی اقدام آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
 بهزاد محمدزاده یکی از این دو مرد شهروند ایران است که مقامات می گویند ۱۹ ساله است و مروان ابوسرور مرد دیگر ۲۵ شهروند فلسطینی است که مقامات باور دارند در کشورهای خودشان به سر می برند. 
کیفرخواست تنظیم شده توسط دفتر دادستانی ماساچوست حدودا ۵۱ وب سایتی را که مورد حمله قرار گرفته اند شناسایی نکرده یا توضیحی درباره شان نداده است. طبق کیفرخواست، این حملات چند روز پس از  آن که مقامات آمریکایی اعلام کردند سردار سلیمانی را طی حمله ای پهپادی در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد  ترور کرده‌اند،  آغاز شد. 
طبق این کیفرخواست،  محمدزاده به طور علنی ادعا کرده است که بیش از ۱۱۰۰ وب سایت را از سپتامبر ۲۰۱۸ در سراسر جهان برای نمایش پیام هایی به طرفداری از ایران هک کرده است. 
این کیفرخواست همچنین بیان می کند که ابوسرور نیز به طور علنی مدعی شده است بیش از ۳۰۰ وب سایت را با نمایش پیام هایی به هواخواهی از اسلام و فلسطین از شکل انداخته است. 
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا فلسطين ايران شهادت سردار سلیمانی وب سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۷۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر اف‌بی‌آی: هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند

کریستوفر رِی در سخنرانی خود در دانشگاه واندربیلت گفت: گروه هک چینی که با نام «ولت تیفون» شناخته می‌شود، با موفقیت به شرکت‌های آمریکایی متعددی در بخش‌های مخابرات، انرژی، آب و سایر بخش‌های حیاتی، نفوذ کرده‌اند و ۲۳ اپراتور خط لوله هدف این نفوذ قرار گرفته اند.

مدیر اف‌بی‌آی در «نشست واندربیلت ۲۰۲۴» در مورد درگیری‌های مدرن و تهدیدات نوظهور گفت: چین در حال توسعه توانایی ایجاد ویرانی فیزیکی در زیرساخت‌های حیاتی ما در زمان مورد نظر خود است. برنامه این است که ضربات اندک به زیرساخت‌های غیرنظامی وارد کند تا هراس ایجاد کند. وی اظهار کرد: تعیین نیت این پیش موضع گیری سایبری که با هدف گسترده تر چین برای بازدارندگی آمریکا از دفاع از تایوان همسو بود، دشوار بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اوایل هفته جاری، گفت: «ولت تیفون» در واقع به دولت چین ارتباطی ندارد، اما بخشی از یک گروه باج افزار تبهکار است.

سفارت چین در واشنگتن در بیانیه ای با اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه، اعلام کرد برخی در آمریکا، از ردیابی منشا حملات سایبری به عنوان ابزاری برای ضربه زدن و تهمت زدن به چین استفاده می‌کنند و ادعا می‌کنند که آمریکا، قربانی است در حالی که برعکس است و مسائل امنیت سایبری را سیاسی می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، مدیر اف‌بی‌آی گفت: هکرهای چینی یک سری بوت نت (شبکه ای از رایانه ها و سرورهای شخصی آلوده در سراسر جهان) را برای پنهان کردن فعالیت‌های مخرب سایبری خود اداره کرده‌اند. بخش خصوصی، شرکت‌های فناوری و امنیت سایبری آمریکایی از جمله گزارش‌های محققان امنیتی مایکروسافت و گوگل، پیش از این، «ولت تیفون» را به چین نسبت داده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • محکومیت اقدام آمریکا در مخالفت با عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • هکر‌های چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند
  • مدیر اف‌بی‌آی: هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند
  • مدیر اف‌بی‌آی: هکر‌های چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • بیانیه ضد ایرانی جو بایدن
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • بیانیه ضد ایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی
  • بیانیه ضد ایرانی آمریکا و متحدانش
  • حمله جدید بایدن به ایران: دنبال محو اسرائیل تا ابد هستند