Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@05:34:45 GMT

جنوب زنجان را دریابید

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۷۶۲۱

جنوب زنجان را دریابید

ایسنا/زنجان رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: باید نگاه از آپارتاید شهری به سوی عدالت شهری و توزیع متوازن امکانات تغییر کند که در شورا اقدامات خوبی در این رابطه انجام شده است.

عباس راشاد ظهر امروز (۲۶ شهریورماه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان، اظهار کرد: در شورای قبل، سرانه عمرانی و خدماتی جنوب شهر را تغییر داده و عددها برای این امر قابل توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصرار بر احداث پل سیدالشهدا (ع) و بوستان‌ها در همین راستا بود که سرانه به نفع مردم منطقه تغییر کند.

وی تصریح کرد: تفکری در جامعه تشخص طبقاتی را درست می‌دانند که این اندیشه در تفکر غرب نهفته و متاسفانه در برخی مسئولان هم نفوذ پیدا کرده است که به این تفکر، «آپارتاید شهری» می‌گویند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در طرح جامع شهری باید به این نکته توجه شده و جنوب شهر زنجان در توسعه مدنظر قرار گیرد، افزود: در شورا و شهرداری نیز به این موضع توجه بیشتری شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه با انتقاد از محل ورودی و خروجی خودرو در مزار جدید زنجان، افزود: اگر ضلع ورودی و خروجی در این محل اصلاح نشود تلفات خواهیم داد.

وی به پیشرفت فیزیکی پروژه سبزه‌میدان نیز اشاره کرد و گفت: پروژه سبزه‌میدان پیشرفت تجمیعی خوبی دارد ولی موضوع عقب‌ماندگی ۵۱ درصدی تالار شهر است که باید سریع جبران شود.

در ادامه، عضو شورای اسلامی شهر زنجان با تاکید بر اینکه حاشیه جنوبی شهر زنجان مغفول مانده است، افزود: متاسفانه در توسعه شهر، بیشترین تمرکز بر روی بخش شمالی بوده و در بازدیدهای اخیر مشاهده می‌کنیم که حاشیه جنوبی شهر زنجان خالی از جمعیت شده و با این روند در پونک تا سال‌های بعد انفجار جمعیتی را شاهد خواهیم بود.

سرور رحیما با بیان اینکه جمعیت جنوب شهر زنجان به سمت شرق زنجان هدایت شده است، تصریح کرد: این بخش در حال غرق شدن در فاضلاب شهری است. از لحاظ اجتماعی در این بخش شاهد آسیب هستیم. پتانسیل این منطقه حسینیه اعظم است و واقعا حسینیه چه کاری می‌تواند در این رابطه انجام دهد، باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه، عضو دیگر شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه متاسفانه جنوب شهر، به تبعیت از خط‌مشی معمول، مظلوم واقع شده است، گفت: حاشیه خیام تبدیل به زباله‌دانی شده است و مردم تمایل به زندگی در این منطقه ندارند.

احمد نصیری ادامه داد: متاسفانه سالیان سال به جنوب شهر توجه نشده است و حداقل آنجا را سر و سامان نمی‌دهیم و از طرف دیگر باید به این نکته توجه کرد که این وظیفه مسئولان ارشد استانی است؛ مسئولان باید جواب‌گوی این موضوع باشند.

در این جلسه، شهردار زنجان به ضرورت توجه شرکت آب و فاضلاب بر انجام تعهدات در ترمیم نوار حفاری اشاره کرد و گفت: شهرداری به تعهدات خود در قبال پیمانکار با سختی عمل می‌کند و هر کس باید به وظایف خود عمل کند.

حبیب‌الله ملایی‌یگانه تصریح‌ کرد: قیمت هر تن قیر با افزایش حدود ۳ میلیون تومانی مواجه شده است و در این شرایط پیمانکاران از ادامه همکاری با شهرداری انصراف می‌دهند و این موضوع، مشکلاتی برای ما به‎‌وجود آورده است.

وی در ادامه به آخرین وضعیت پروژه سبزه‌میدان اشاره کرد و افزود: در سفر مسئولان به استان، مقرر شد ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شود ولی متاسفانه هنوز مبلغی در این رابطه به شهرداری داده نشده است. در حالی ‌که در حال حاضر پیمانکار با ۲۰ درصد بودجه کار می‌کند و با شرایط اقتصادی موجود واقعا نمی‌توان به این روند ادامه داد.

ملایی‌یگانه خاطرنشان‌ کرد: مرکز شهر را با ۷ هکتار بستیم و مردم دچار مشکل هستند. هم منابع مالی قول داده شده دستمان نرسیده و هم مردم پیگیر مسائل هستند. آخرین برآورد برای تکمیل پروژه ۱۸۵ میلیارد تومان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان شوراي شهر آب و فاضلاب شورای اسلامی شهر زنجان جنوب شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۷۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب در سیستان و بلوچستان؛ سه نفر جان باختند

ظفری افزود: توصیه ما به هموطنان این است که از توقف در حاشیه رودخانه ها، دهانه پل‌ها و در حاشیه سد‌ها پرهیز کنند.

به گزارش ایسنا، همچنین در پی هشدار‌های هواشناسی استان جلسه مدیریت بحران در استانداری تشکیل شد.

استاندار سیستان و بلوچستان، در این جلسه با توجه هشدار وضعیت قرمز هواشناسی از آمادگی تمام دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان برای کاهش میزان خسارات احتمالی خبر داد.

محمد کرمی افزود: استان برای هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی در آماده‌باش ۱۰۰ درصد قرار دارد و هر یک از فرمانداران، بخشداران، دهیاران، شهرداران و مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان آماده خدمات رسانی هستند.

وی بیان کرد: از روز‌های گذشته با هماهنگی انجام شده تمام تدابیر برای مقابله با مشکلات احتمالی اندیشیده شد بطوریکه علاوه بر آماده باش تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و مدارس سد‌های جنوب استان به اندازه کافی تخلیه شده است تا ظرفیت پذیرش بارندگی جدید را طی این مدت داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به حجم بارندگی‌های ۱۲۰ میلی متری بویژه در سواحل استان و متفاوت بودن آن و عدم امکان جابجایی افراد از روز سه شنبه تا چهارشنبه به فرمانداران و کادر بهداشت و درمان تاکید شده اقدامات لازم را برای بیماران بدحال و زنان که نزدیک زایمان آن است انجام دهند تا از مشکلات احتمالی پیشگیری شود.

وی آگاه‌سازی، آموزش و فرهنگ‌سازی مردم در مواقع بحران را ضروری دانست و گفت: مردم به اطلاعیه‌ها، هشدار‌ها و اخطاریه‌های سازمان هواشناسی توجه و از تردد در مسیر رودخانه‌های محلی به شدت خودداری کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی، از آمادگی کامل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان برای مقابله با حوادث احتمالی خبر داد.

شهرام مبارکی اظهار کرد: با توجه به هشدار سطح قرمز هواشناسی و احتمال وقوع سیل در برخی مسیر‌های ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان، تمام تیم‌های راهداری در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند و تجهیزات راهداری به‌طور کامل آماده به‌کارگیری شده است.

وی ادامه داد: جلسات هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی برگزار شده است تا در صورت بروز هرگونه حادثه، عملیات امدادرسانی به نحو مطلوب انجام شود.

وی از مردم خواست قبل از شروع سفر، با شماره تماس ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها تماس بگیرند و با اطلاع از وضعیت راه‌ها به سفر بروند.

دیگر خبرها

  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی ها به مردم غزه
  • بارش‌های بالای ۲۰۰ میلی‌متر سبب سیلاب‌ در ۲ استان شد
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان
  • سیلاب در سیستان و بلوچستان؛ سه نفر جان باختند
  • دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان توسعه می‌یابد
  • شدت بارندگی جنوب کرمان در ساعات عصر بیشتر می‌شود
  • ادامه اجرای طرح مولدسازی اموال مازاد دولتی در زنجان
  • شورای ایده‌پردازی کشاورزان در زنجان تشکیل می‌شود
  • زنجیره تأمین دارو و تجهیزات پزشکی را دریابید