Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@16:19:37 GMT

اخبار کوتاه استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۷۹۱۱

اخبار کوتاه استان بوشهر

دوره توانمندسازی فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات کل بوشهر برگزار شد

فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات کل بوشهر در دوره آموزشی آشنایی با مسائل سیاسی روز، آشنایی با فضای مجازی و مبارزه با فساد اداری شرکت کردند.

به گزارش ایرنا مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان بوشهر گفت: این دوره آموزشی یک روزه در جهت توانمندسازی فرماندهان از سوی سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان بوشهر به مناسبت چهلمین سال روز دفاع مقدس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرغام جعفری  هدف از برگزاری این دوره آموزشی را  تقویت بنیه‌های اعتقادی، اخلاقی و بصیرتی فرماندهان، توجیه برنامه‌های سازمان و برطرف شدن ابهامات موجود در اجرای برنامه‌های سال جاری ذکر کرد.

وی افزود: بسیج اداره‌ها و کارمندان تسهیل‌گر کاهش بوروکراسی اداری در تحقق شعار سال یعنی جهش تولید است و در همین راستا یکی از ماموریت‌های این سازمان، کارآمدسازی نظام اداری به منظور افزایش رضایت‌مندی مردم با استفاده از مجموعه کارمندان بسیجی، مؤمن، انقلابی و فعال است.

مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان بوشهر یادآورشد:  برپایی میز خدمت در هفته دولت، جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مؤمنانه و توزیع محلول ضدعفونی بین پایگاه‌های ادارات جهت مبارزه با ویروس کرونا از جمله مهم‌ترین اقدامات این سازمان در سال جاری است.

**

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری دشتی  گفت: در دوران کرونا فعالیت های خوبی به وسیله کتاب خانه های عمومی در فضای عمومی صورت گرفت.

حیدر منصوری روز چهارشنبه  در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی دشتی  افزود: برای گسترش کتاب خوانی باید روی کودکان سرمایه گذاری شود.

شهردار خورموج نیز اظهارداشت: شهرداری خورموج تنها شهرداری استان است که تمام حق کتابخانه  را پرداخت کرده و در مرداد ماه امسال مبلغ ۴۳۰ میلیون ریال  به حساب کتابخانه  واریز کرده است.

احمد شیخیانی ادامه داد: در سال جاری چندین کتاب تازه تالیف آثار نویسندگان دشتی  خریداری شد  و ۵ میلیون تومان هم جهت صفحه آرایی کتاب فرهنگ لغات دشتی استاد هاشمی زاده اختصاص یافت.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی نیزگفت: در ایام کرونا اگر چه کتابخانه  تعطیل شد ولی کتاب خوانی تعطیل نشد و حدود بیست نفر از کودکان و نوجوانان دشتی شرکت کننده در پویش ملی کتاب خوانی مورد تقدیر وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی قرار گرفتند.

حمید زارعی اضافه کرد: تاسیس بخش دشتی شناسی در کتابخانه های عمومی برای استفاده اهالی پژوهش و دانش آموزان و دانش جویان ضرورت دارد.

رییس اداره کتاب خانه های عمومی دشتی نیز گفت: در دوران کرونا برنامه های مختلفی با موضوع کتاب خوانی در سطح شهرستان برگزار کردیم.

محمد احمدی افزود: پویش مجازی هر خانه یک کتابخانه ، پویش جلوه های محراب، هر خانه یک حسینیه، با کتاب کرونا را شکست می دهیم و خرید سی میلیون کتاب های کودکان، نوجوانان و کمک درسی و تزریق به کتابخانه ها از جمله این فعالیت هاست و درصدد آن هستیم آثار مولفین دشتی را خریداری و بخش دشتی شناسی را نیز فعال کنیم.

**

بیستمین دوره آزمون خوشنویسی همزمان با سراسر کشور  درخورموج برگزار شد.

مسوول انجمن خوشنویسان دشتی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری این آزمون گفت: آزمون خط  در دشتی همزمان با سراسر کشور در خورموج در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه در فرهنگسرای شهید شهریاری برگزار شد.

سید عبدالمحمد جعفری افزود: در این دوره مجموعا ۱۸ نفر شرکت کرده اند که سه نفر در دوره های خط تحریری و پانزده نفر در دوره های خوشنویسی حضور داشتند.

وی ادامه داد: در دوره های خوشنویسی ۱۵ شرکت کردند.

جعفری اضافه کرد: کلاس های این انجمن در روزهای دوشنبه به صورت مجازی و پنج شنبه به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی با توجه به شیوع ویروس کرونا در فرهنگسرای شهید شهریاری خورموج برگزار می شود.

**

 دو اثر مجموعه شعر از دو شاعر بانوی گناوه ای روز چهارشنبه بمناسبت گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان رونمایی شد.

در این آئین از دو کتاب در قالب مجموعه شعر  " دختری که آفتاب را با خودش می برد " اثر راضیه خضری و " من پر از واژه های لالی که  " اثر ماه روشن شرونی از شاعران و عضو انجمن آدینه ادبی گناوه  رونمایی شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری گناوه در این آئین گفت: خرسندیم در شرایط ایجاد شده کرونایی ،  فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این شهرستان تعطیل نشده است.

دانیال اسفندیاری افزود: جهت نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید از خانواده ها  شروع کرد و این مهم را به جامعه تسری داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی گناوه گفت: آموزه های دینی و فرهنگ کهن فارسی همواره بر فراگیری علم و دانش تاکید وافری داشته است.

علیرضا سبحانی افزود: انجمن آدینه ادبی گناوه از بدو تاسیس ،  فعالیت ها ی هنری و فرهنگی زیادی را در سطح این شهرستان اجرا کرده و افراد خاص و نخبه را در عرصه شعر و ادبیات  تحویل جامعه داده است.

وی اظهارداشت: یکی از دستاوردهای انجمن آدینه ادبی ، معرفی شاعران از جمله شرونی و خدری هستند که با ارایه دو اثر خود  باعث افتخار ما و جامعه ادبی هستند.

**

مدیر مدرسه علمیه خواهران ریحانه النبی اهرم مرکز شهرستان تنگستان گفت: طلاب این مدرسه هرسال همزمان با ایام محرم اقدام به طبخ و توزیع غذا بین نیازمندان می کردند که امسال بدلیل شرایط کرونایی این مهم در قالب وجه نقد به ملبغ ۲۰میلیون ریال انجام شد.

سمیه بابایی نیا افزود: همچنین طلاب و کارکنان این مدرسه آئین های عزاداری سرور و سالار شهیدان را با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کردند.

وی یادآورشد: بدلیل محدودیت ها برای برگزاری مراسم های عزاداری این مهم با بهره گیری از ظرفیت های فضای مجازی با مشارکت ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت در این مدرسه برگزار شد.

بابایی نیا ، سیاه پوش کردن مدرسه ، طرح ختم قرآن مجید ، زیارت عاشورا و ذکر صوات را از جمله برنامه های انجام شده همزمان با ایام محرم در این مدرسه ذکر کرد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران ریجانه النبی اهرم گفت: طلاب این مدرسه با پیوستن به طرح هر خانه یک حسینه باعث غنای بیشتر آئین های عزاداری شدند.

برچسب‌ها بوشهر حوزه علميه دفاع مقدس اهرم مقاومت محرم ۹۸ گناوه کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر حوزه علميه دفاع مقدس اهرم مقاومت محرم ۹۸ گناوه کتابخوانی بوشهر حوزه علميه دفاع مقدس اهرم مقاومت محرم ۹۸ گناوه کتابخوانی اخبار کنکور خانه های عمومی استان بوشهر بسیج ادارات کتاب خوانی فعالیت ها برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۷۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات آموزشی دانش آموزان عشایر استان بوشهر مطلوب نیست

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی ظهر یکشنبه در نشست شورای عشایری شهرستان دشتی با تبریک فرا رسیدن سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: یک بخش از انقلاب اسلامی جامعه عشایری است و خدمت به جامعه عشایری وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: مدیران شهرستان دشتی همواره پای کار عشایر هستند و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ورزند.

بحرانی بیان کرد: رکن اصلی و پایدار در تأمین امنیت غذایی جامعه عشایر است و همواره نقش بسزایی در این زمینه دارند.

وی با بیان اینکه اشتغال عشایر باید حفظ شود، بیان کرد: همواره کنار عشایر هستیم و در مراتع ییلاقی و قشلاق حضور داریم و از نزدیک مسائل و مشکلات آنها را بررسی می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: خدمات به جامعه عشایری باید ادامه دار و به صورت مستمر انجام شود.

بحرانی گفت: خدمات آموزشی به دانش آموزان عشایر در سطح استان مطلوب نیست و انتظار داریم این مشکل هر چه زودتر حل شود.

وی یادآور شد: فنی و حرفه‌ای شهرستان آماده برگزاری آموزش‌های لازم به جامعه عشایری است.

بحرانی ادامه داد: ۵۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر پرداخت شده است.

کد خبر 6084590

دیگر خبرها

  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد
  • دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی:بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود 
  • چرا شهر آفتاب محل برگزاری سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب نشد؟
  • بحث و گفتگو درباره کتاب «قرآن، هرمنوتیک و باطن در تشیع»
  • خدمات آموزشی دانش آموزان عشایر استان بوشهر مطلوب نیست
  • ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است