Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بهزیستی کشور از واریز کمک هزینه معیشت برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که به سن ۱۸ سال رسیده و فاقد شغل هستند، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، وحید قبادی دانا در خصوص واریز کمک هزینه مربوط به ماده ۲۷ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت گفت: در راستای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت و برای اجرای ماده ۲۷ این قانون روز گذشته کمک هزینه معیشت برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که به سن ۱۸ سال رسیده‌اند اما فاقد شغل و درآمد هستند به حساب بانکی آنها واریز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مجموع مبلغ واریزی ۵۰ میلیارد تومان است و برای ۱۲۵ هزار خانوار در سراسر کشور این مبلغ به عنوان کمک هزینه معیشت به حساب آنها واریز شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: مبلغ واریزی از ۳۶۰ هزار تومان تا ۴۹۰ هزار تومان بوده است که این مبلغ به صورت هر سه ماه یکبار علاوه بر مبالغ واریزی که به صورت ماهانه و جهت پرداخت مستمری به حساب این افراد واریز می‌شود، بوده است. نوبت قبل هم برای سه ماهه ابتدای سال در فرودین ماه واریز شده بود این واریزی به عنوان دومین واریزی در سال جاری است که برای سه ماهه دوم سال پرداخت می‌شود. امیدواریم با کمک مجلس و سازمان برنامه و بودجه و تامین اعتبارات مالی مورد نیاز بتوانیم قانون حمایت از افراد دارای معلولیت را اجرا کنیم.

قبادی ‌دانا خاطرنشان کرد: برای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است البته بودجه‌ای که تامین اعتبار شده است برای سال جاری یک‌هزار و 300 میلیارد تومان است. البته باید توجه داشته باشیم که قانون جامع افراد دارای معلولیت در سال ۸۳ مصوب شده بود و قانون جدید که قانون حمایت از افراد دارای معلولیت است در سال ۹۶ مصوب شده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ برای اولین بار اعتبار این قانون به مبلغ یک‌هزار و صد میلیارد تومان تعیین شد که ۷۷۶ میلیارد تومان تامین اعتبار و تخصیص داده شده است و امیدواریم که در سال جاری با حمایت‌های خوب سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه‌ها، اعتبار این قانون به مبلغی که در نظر گرفته شده یعنی هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به طور کامل تخصیص داده شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: همچنین از نمایندگان مجلس و سازمان برنامه بودجه درخواست داریم، برای بودجه سال ۱۴۰۰ مبلغ مورد نظر برای اجرای قانون را در نظر بگیرند و با توجه به اینکه فاصله زیادی است بین یک‌هزار و 300 میلیارد تومان تا ۳۰ هزار میلیارد تومان این فاصله برای سال آینده در بودجه سال ۱۴۰۰ توجه شود تا بتوانیم بندهای مختلف قانون حمایت از افراد دارای معلولیت را به شایستگی اجرایی کنیم. طبیعتا وقتی اعتبار در نظرگرفته شده کمتر از 10 درصد اعتبار مورد نیاز برای اجرای قانون باشد اجرای مواد مختلف قانونی هم دچار مشکل خواهد شد و امیدواریم با تمهیدات لازم این مشکل برطرف شود.

انتهای پیام/4076

منبع: آنا

کلیدواژه: رئیس سازمان بهزیستی وحید قبادی دانا معلول سازمان برنامه بودجه قانون حمایت از افراد دارای معلولیت کمک هزینه معیشت میلیارد تومان اجرای قانون برای اجرای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۷۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان تهران امروز کمی ابری تا نیمه ابری است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز سه‌شنبه (۲۸ فروردین) در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، شرق و نیمه جنوبی اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، شمال شرق خوزستان، ارتفاعات استان‌های تهران و مازندران و چهارشنبه (۲۹ فروردین) در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، یزد، جنوب اصفهان، ارتفاعات استان‌های تهران و مازندران رگبار باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران امروز (۲۸ فروردین‌ماه) کمی ابری تا نیمه ابری، همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد بود و طی چهارشنبه (۲۹ فروردین‌ماه) کمی ابری و با وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آسمان تهران امروز کمی ابری تا نیمه ابری است
  • پویش «حداقل دستمزد ۱۵میلیونی» توسط نمایندگان کارگری
  • قانون جدید گواهینامه رانندگی ۱۴۰۳ / سن گواهینامه کم شد؟
  • قانون جدید گواهینامه رانندگی در سال ۱۴۰۳
  • قانون جدید گواهینامه رانندگی ۱۴۰۳؛ سن گواهینامه کم شد؟
  • صفر تا صد تغییرات قانون جدید گواهینامه رانندگی ۱۴۰۳؛ از حذف سربازی تا کاهش سن گواهینامه
  • تقویت خلاقیت معلولان با کلاس‌های صنایع دستی
  • لزوم توجه به نیاز‌های افراد دارای معلولیت ذهنی در پایتخت
  • لزوم توجه به نیازهای افراد دارای معلولیت ذهنی در پایتخت
  • قانون جدید گواهینامه رانندگی 1403 اعلام شد / سن گواهینامه کم شد ؟ + جزئیات مهم