Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@15:00:13 GMT

نخستین جشنواره یاریگران زندگی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۸۰۹۳

نخستین جشنواره یاریگران زندگی برگزار می‌شود

خبرگزاری آریا- معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر از برگزاری نخستین جشنواره یاریگران زندگی در تهران خبر داد.

دکتر امیرحسین یاوری در گفت‌و‌گو با روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به اهداف جشنواره یاریگران زندگی گفت: آشنایی هنرمندان و تولیدکنندگان عرصه فرهنگ و هنر با گفتمان یاریگران زندگی، جمع‌آوری آثار تولید شده سراسر کشور با موضوع مبارزه همه‌جانبه با موادمخدر به‌منظور انتشار مجدد در بسترهای مختلف رسانه‌ای، ایجاد موج اجتماعی در فعالان رسانه‌ای در حوزه مبارزه همه‌جانبه با موادمخدر، ارتقاء سطح دانش و فرهنگ عمومی جامعه نسبت به مسئله اعتیاد به موادمخدر، بسترسازی همگانی در جهت مشارکت مردم در طرح یاریگران زندگی، ایفای نقش هنرمندان در آموزش و فرهنگ‌سازی به‌عنوان عناصر اصلی امر پیشگیری، ایجاد زمینه ارتباط هنرمندان با ستاد مبارزه با موادمخدر و برقراری ارتباط مؤثر ستاد با مؤسسات و مراکز رسانه‌ای و هنری در کشور از جمله اهداف این جشنواره می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه محورهای جشنواره در چهار بخش می‌باشد، توضیح داد: محورهای جشنواره در بخش فرهنگی و پیشگیری، مهارت‌های لازم برای پیشگیری از گرایش به مصرف موادمخدر در کودکان و نوجوانان، مهارت‌های لازم برای پیشگیری از گرایش به مصرف موادمخدر در محیط‌های کاری، مهارت‌های لازم برای پیشگیری از گرایش به مصرف موادمخدر در محیط‌های آموزشی و دانشجویی، اهمیت مشارکت‌های اجتماعی در پیشگیری از گرایش به مصرف موادمخدر، مهارت خودآگاهی، مهارت حل مسئله، مهارت مقابله با هیجانات منفی، مهارت تفکر نقادانه، مهارت ارتباطی، مهارت تصمیم‌گیری، روش‌های کنترل استرس و مهارت تفکر خلاق می‌باشد.


معاون کاهش تقاضا در ادامه؛ محورهای جشنواره در بخش توسعه مشارکت‌های مردمی را تشویق به توسعه مشارکت‌های مردمی در پیشگیری و درمان اعتیاد در کشور، تصویرسازی یکسان بودن اجر خیرین مدرسه‌ساز و مسجدساز با خیرین فعال در حوزه پیشگیری، درمان و حمایت از بهبودیافتگان، بیان راه‌های افزایش توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه‌های پیشگیری درمان و مقابله با موادمخدر و استفاده از سازمان‌های مردم‌نهاد در تقویت روحیه و حمایت از معتادان در حال بهبود برشمرد.


یاوری همچنین نقش مهم سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی در درمان معتادان، اهمیت مشارکت سازمان‌ها و مردم انقلابی در حمایت از بهبودیافتگان از جمله ایجاد اشتغال و نمایش اهمیت اصلاح رفتار مردم نسبت به بهبودیافتگان و روش‌های افزایش روحیه ایشان را از محورهای جشنواره در بخش درمان و کاهش آسیب خواند و گفت: اولویت دادن به تضعیف منافع اقتصادی قاچاقچیان موادمخدر، اهمیت اصلاحات اجتماعی و محیطی مناطق آلوده پس از جمع‌آوری معتادان متجاهر، تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در زمینه مقابله با خرده‌فروشان به‌ویژه در اطراف محیط‌های آموزشی از محورهای جشنواره در بخش مقابله با عرضه است.


وی بیان کرد: محدودیتی برای شرکت‌کنندگان در بخش‌های مختلف جشنواره وجود ندارد و ثبت نام در جشنواره از طریق سایت www.yarigaranzendegi.ir امکان‌پذیر است.


این مقام مسئول در ستاد با تأکید بر اینکه فقط آثار هنری تولید شده از سال 1395 به بعد در جشنواره شرکت داده می‌شوند، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب فیلم کوتاه، فیلم مستند، پویانمایی، شعارهای پیشگیری، نماهنگ، عکس، پوستر و تیزر به جشنواره ارسال نمایند و آخرین مهلت ارسال آثار 30 آذر ماه سالجاری است.


یاوری گفت: اختتامیه جشنواره هفته آخر بهمن ماه سال جاری به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و فراخوان این جشنواره نیز در پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد مبارزه با موادمخدر به نشانی www.dchq.ir و پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به نشانی www.yarigaranzendegi.ir بارگذاری شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ستاد مبارزه با مواد مخدر ستاد مبارزه با موادمخدر محورهای جشنواره در بخش یاریگران زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۸۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حیدری صبح پنج شنبه در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: بازآفرینی شهری در واقع یکی از رویکردها و ره‌یافت در موضوع شهری بود و دنیا در ادامه تفکرات نوسازی به آن رسیده است.

وی بیان داشت: تمام تلاش بازآفرینی و خلق فضاها و مکان‌های شهری برای این است که مردم زندگی استاندارد و با کیفیت داشته باشند.

شهردار بوشهر افزود: توجه به اجتماعات محلی در قالب ایده‌های بازآفرینی تلاش می‌شود بر خلاف روال سابق در ایده بازآفرینی مورد توجه قرار گیرد.

حیدری بیان داشت: اگر با منطق بازآفرینی به این فضاها نگاه شود می‌توان به رفع کمبود مسکن و ایجاد فرصت‌هایی برای زندگی از طریق بازگرداندن مکان زیست و زندگی در زیستگاه‌های شهر کمک شود.

وی گفت: همچنین نابرابری‌های فضایی ترمیم، و اشتغال و کار ایجاد و آسیب‌های اجتماعی در این مناطق کنترل و در نهایت استاندارد و کیفیت زندگی ارتقا پیدا می‌کند.

شهردار بوشهر با بیان اینکه بازآفرینی شهری بدون مشارکت مردم به نتیجه مورد نظر منجر نمی‌رسد اظهار داشت: مردم بهره بردار نهایی و اصلی هستند و بازآفرینی با سه رکن سازمان‌ها، سمن‌ها و جامعه محلی و بخش خصوصی قابل اجراست.

وی گفت: مهمترین مشکل در فرآیند بازآفرینی شهری عدم هماهنگی و نگاه شهری سازمان‌ها به عنوان ذی مدخل در کشور است، همین عدم هماهنگی مشکلات عدیده را به وجود آورده است.

وی بیان داشت: وقتی سازمان‌ها هماهنگ عمل نمی‌کنند و منافع سازمانی خود را بسیار مد نظر قرار می‌دهند، همین امر باعث می‌شود که پروژه‌ها زمان بر و هزینه بر باشد.

وی ادامه داد: این ناهماهنگی به اعتماد مردم آسیب می‌زند و این مساله آنها را نگران می‌کند و باعث عدم همراهی و مشارکت مردم می‌شود، در نتیجه به پاشنه آشیل طرح‌های بازآفرینی شهری تبدیل می‌شود و بازآفرینی که با رویکرد جلب مشارکت مردم وارد شده از همین جا آسیب می بیند.

حیدری اظهار داشت: یکی از معضلات و مشکلاتی که در اجرا با آن مواجه هستیم این است که وقتی بافت تاریخی یک محله در حد امروزی می‌خواهد بازسازی شود و در عین حال ساختارهای کلی آن حفظ شود، به ناچار باید یک سری محدودیت‌ها اعمال شود و این با منافع مردم ایجاد تعارض می‌کند همچون که بر اساس قوائد بازآفرینی نمی‌توان ساختمان‌های جدیدی در بافت تاریخی ساخته شود.

وی ابراز داشت: نباید به بافت‌های تاریخی به عرصه‌هایی برای تولید مسکن نگاه کرد این عرصه تا جایی که امکان دارد باید بازآفرینی شود.

شهردار بوشهر با بیان اینکه در شهر بوشهر بافت‌های فرسوده حدود ۳۰۰ هکتار است گفت: مساحت بافت تاریخی بوشهر تقریباً ۳۵ هکتار است و باید با نگاه بازآفرینی به این مجموعه‌ها نگاه کرد.

کد خبر 6088413

دیگر خبرها

  • آغاز مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی در بخش نگین کویر فهرج
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم موادمخدر در مراغه
  • كشف بيش از ۴۴ کيلوگرم موادمخدر در مراغه
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • کشف ۲ کیلوگرم موادمخدر بلعی در ششتمد
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد