Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@06:40:22 GMT

کاهش 23 درصدی حوادث درون شهری در 5 ماهه سال جاری

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۸۱۱۷

کاهش 23 درصدی حوادث درون شهری در 5 ماهه سال جاری

نجفی گفت: براساس برنامه  ششم توسعه کشور شاخصی که تعیین شده کاهش سالانه 12 درصدی جانباختگان رانندگی است که این عدد در پنج ماهه امسال در حوادث درون شهری استان کرمان کاهش ۲۳ درصدی داشته ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ یوسف نجفی رئیس پلیس راهور استان کرمان ظهر امروز طی نشست خبری  اظهار کرد: خوشبختانه امسال در حوزه درون شهری استان با کاهش تصادفات رانندگی روبرو بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به آمار جانباختگان 5 ماهه ابتدای سالجاری اشاره کرد و گفت: براساس برنامه  ششم توسعه کشور شاخصی که تعیین شده کاهش سالانه 12 درصدی جانباختگان رانندگی است که این عدد در پنج ماهه امسال در حوادث درون شهری استان کرمان کاهش ۲۳ درصدی داشته ایم.

رئیس پلیس راهور استان کرمان افزود: سال قبل براساس آمار پزشکی قانونی ۹۷ نفر در حوادث رانندگی شهرهای استان کرمان جان خود را از دست داده که امسال این آمار به ۷۵ نفر کاهش پیدا کرده است.

نجفی  ادامه داد: این آمار در عمده شهرهای استان کاهش داشته و تنها در یکی دو شهرستان از جمله جیرفت، ریگان، عنبرآباد و نرماشیر هر کدام یک نفر، بافت 3 نفر، رودبار نیز 2 نفر افزایش داشته اند که این شهرستانها در سال گذشته آمار جانباختگان آنان صفر بوده اما امسال یک یا دو نفر افزایش را نشان می دهد.

وی همچنین به آمار مجروحین نیز اشاره و اذعان کرد: در سال گذشته تعداد 5 هزار و 90 نفر در حوادث رانندگی مجروح شدند که در سال جاری به 3 هزار و 193 نفر رسید با تفاوت یک هزار و 97 مجروح  معادل 22 درصد کاهش مجروح داشته ایم.

رئیس پلیس راهور استان کرمان، انضباط بخشی در شهرهای بزرگ استان، تشکیل و فعال سازی شورای ترافیک با حضور استاندار برای هماهنگ سازی سازمان ها و فرهنگ ترافیک ، ایجاد کمیته شورای ترافیک استان با اجرای دبیری معاونت فرهنگی شهرداری کرمان را از جمله  طرح های ویژه ترافیکی پلیس درون سازمانی عنوان کرد.

نجفی تصریح  کرد: در این رابطه همچنین فرمانداران شهرستان ها نیز وارد قضایا شدند و طرح جامع کاهش تصادفات نیز تدوین گردید.

وی گفت: 79 درصد از جانباختگان مرد و 21 درصد زنان را تشکیل می دهند و بیشترین بازه سنی بین 20 ا لی 30 سال بوده که می توان گفت 29 درصد جانباختگان جوان بودند.

رئیس پلیس راهور استان کرمان ادامه داد: همچنین 27 درصد مربوط به رده سنی سالمندان 70 به بالا بوده که بخشی از آنان را عابرین پیاده تشکیل می دهند.

نجفی افزود: 39 درصد از کسانی که جان خود را از دست داده اند موتورسیکلت سوار بوده اند که اکثر آنان به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی دچار حادثه دلخراش شده اند.

وی بیان کرد: عابرین پیاده 32 درصد جانباختگان را تشکیل می دهند که در خود شهر کرمان به 42 درصد رسیده است.

رئیس پلیس راهور استان کرمان به آمار مجروحین نیز اشاره کرد و گفت: از 3 هزار و 993 مجروح حادثه رانندگی 81 درصد مربوط به آقایان و 19 درصد خانم ها می باشند که بیشترین آن در سنین 30 سال جوانان هستند که 32 درصد مجروحین را تشکیل می دهند.

نجفی با بیان اینکه 53 درصد از مجروحین، راکبان موتورسیکلت سوار بوده اند، عنوان کرد: 23 درصد مجروحین خودروسواران اعم از راننده و سرنشین بوده اند.

وی به بازگشایی مدارس و طرح ترافیکی در سال جاری اشاره کرد و افزود: بازگشایی مدارس امسال نسبت به سال های گذشته به دلیل ویروس کرونا متفاوت بود اما با این شرایط، طرح ترافیکی از 15 شهریور ماه در کرمان توسط پلیس راهنمایی و رانندگی اجرایی شد.

رئیس پلیس راهور استان کرمان نظارت بر سرویس مدارس را یکی دیگر از فعالیت های پلیس در ابتدای بازگشایی مدارس در سال جاری عنوان و تصریح کرد: کسانی می توانند سرویس مدارس را انجام دهند که مجوزهای قانونی را دریافت کرده باشند و برچسب مدارس سال جاری را روی خودرو نصب کرده و ضوابط راهنمایی و رانندگی را با شدت، حساسیت و دقت بیشتر رعایت کنند.

نجفی تاکید کرد: مهمترین نکته ای که سرویس مدارس باید به آن توجه داشته باشند این است که از هرگونه تخلف حادثه ساز جلوگیری نمایند بطور مثال استفاده راننده از تلفن همراه حین رانندگی که خلاف محسوب شده و اعمال قانون خواهد شد.

وی تخلفات رانندگی سرویس مدارس همچون عبور از چراغ قرمز، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، سوار کردن بیش از اندازه و سرعت غیرمجاز را خط قرمز پلیس راهنمایی و رانندگی برشمرد.

رئیس پلیس راهور استان کرمان ترخیص وسایل نقلیه را از دیگر فعالیت های این نهاد برشمرد و اذعان کرد: در شرایط کنونی به دلیل کاهش تجمعات، کلیه رانندگان وسایل نقلیه می توانند برای ترخیص وسیله خود در شهر کرمان به دفاتر پلیس 10+ در شهرستان ها به دفاتر ترخیص مراجعه کنند.

نجفی تصریح کرد: خودروهایی که توسط پلیس راهور توقیف می شوند می توانند به دفاتر پلیس 10+ مراجعه و کسانی که خودروی آنان توسط رده های دیگر توقیف می شود باید در ابتدا از آن رده نامه دریافت نموده سپس به  دفاتر پلیس 10+ مراجعه کنند.

وی مراکز تعویض پلاک را یکی از پرشلوغ ترین مراکز در شرایط کنونی برشمرد و گفت: در حال پی گیری هستیم تا مرکز شماره 2 را نیز در کرمان راه اندازی کنیم اما در حال حاضر تنها یک مرکز وجود دارد.

رئیس پلیس راهور استان کرمان یکی از چالش های کرونایی را تجمع زیاد مراجعه کنندگان به مرکز تعویض پلاک عنوان و اظهار کرد: با تمام محدودیتهایی که وجود داشت سعی کردیم تعداد کارشناسان را افزایش دهیم و تعداد پلاک های شهرستانی را که در طی هفته انجام می شد به صورت روزانه صورت گیرد.

نجفی عنوان کرد: طرح نوبت دهی اینترنتی در کشور برنامه ریزی شده و ناجا نیز پی گیر است تا این برنامه در تمامی استان های کشور به زودی اجرا شود و هدف این است که تراکم جمعیت کمتر شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کسانی که برای آنان تعویض پلاک ضرورتی ندارد از مراجعه غیرضروری به مراکز جلوگیری کنند، توصیه کرد: مراجعه کنندگان هنگام ورود نوشت افزار خصوصی، دستکش و ماسک به همراه خود داشته و حتما از آوردن همراه با خود جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس پلیس راهور استان کرمان تشکیل می دهند سرویس مدارس مراجعه کنند درون شهری سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۸۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی با ۶۰هزار خودرو در سمنان/ تخلفات رانندگی رشد داشت

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ موسی بزرگی ظهر سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه فروردین ماه سال جاری برای ۶۰ هزار خودرو اعمال قانون صورت گرفته است، ابراز داشت: این اقدام در راستای تأمین امنیت رانندگان قانونمند به انجام رسید و همچنان نیز ادامه دارد.

وی ضمن بیان اینکه از این تعداد سه هزار خودرو تخلفات حادثه ساز و خطر آفرین انجام دادند، افزود: این اعمال قانون در کاهش سوانح جاده‌ای نقش مهم داشته است.

رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه ۳۶۴ خودرو هنجار شکن توقیف شدند، ابراز داشت: این برخوردها کاهش ۱۰ درصد تصادفات فوتی در فروردین ماه سال جاری را به همراه داشته است.

بزرگی ضمن بیان اینکه تخلفات رانندگی در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۵۰ درصد داشته است، تصریح کرد: برخوردهای قانونی با رانندگان حادثه ساز نیز با رشد ۳۰ درصد مواجه بوده است.

وی افزود: سرعت و سبقت غیر مجاز، حرکت مارپیچ، انحراف به چپ و استفاده از تلفن همراه مهمترین مواردی که برای آنها اعمال قانون انجام شده است.

کد خبر 6086360

دیگر خبرها

  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است
  • برخورد قانونی با ۶۰هزار خودرو در سمنان/ تخلفات رانندگی رشد داشت
  • تعویض ۷۰۰ بولارد در منطقه ۶ اصفهان
  • تورم ۱۲ ماهه بهای تولیدکننده ۵۰ واحد درصد کاهش یافت