Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «ولادیمیر ناروف» دبیر کل سازمان همکاری شانگهای با اشاره به آغاز گفت‌وگوهای بین الافغانی در «دوحه» قطر گفت: گفت‌وگوهای بین الافغانی یکی از مهمترین عوامل تحکیم امنیت و ثبات در فضای سازمان همکاری شانگهای است.

وی اظهار داشت: سازمان همکاری شانگهای از آغاز گفت‌وگوهای صلح آمیز بین دولت افغانستان و گروه «طالبان» در شهر «دوحه» پایتخت قطر استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

دبیر کل سازمان همکاری شانگهای افزود: ابراز امیدواری می‌کنیم گفت‌وگوهای بین الافغانی با در نظر گرفتن منافع تمام گروه‌های اجتماعی، سیاسی، نژادی و دینی کشور با هدف بازسازی صلح‌آمیز و توسعه پایدار آن بیش از پیش توسعه یابد.

 ناروف خاطرنشان کرد: مجددا تاکید داریم که درگیری‌ها در افغانستان می‌تواند فقط از طریق گفت‌وگوهای سیاسی حل و فصل شود، پروسه صلح فراگیر تحت ریاست افغانستان انجام گیرد. این پروسه را به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل تحکیم امنیت و ثبات در فضای سازمان همکاری شانگهای تلقی می‌کنیم.   

دبیر کل سازمان همکاری شانگهای یادآوری کرد: همچنین بر حمایت خود از تلاش‌های افغانستان به عنوان کشور ناظر در سازمان همکاری شانگهای که هدف دستیابی به صلح، توسعه اقتصادی کشور، مقابله با تروریسم، افراطگرای و قاچاق مواد مخدر را در پیش گرفته، تاکید داریم.

وی در پایان گفت: بر اساس نتایج نشست شورای وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای روز 10 سپتامبر سال 2020 میلادی در شهر «مسکو» بر ضرورت فعالیت مشترک در چارچوب «سازمان همکاری شانگهای- افغانستان» تاکید داریم. برنامه ریزی می‌کنیم در نخستین فرصت به دست آمده، اجرای عملی «نقشه راه» اقدامات بعدی آن را آغاز کنیم.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین‌المللی بین دولتی است که در 15ژوئن سال 2001 میلادی در شانگهای چین از سوی قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شده است.

در نشست سازمان که روزهای 8 و 9 ژوئن سال 2017 میلادی در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد، هندوستان و پاکستان عضو دائمی سازمان همکاری شانگهای‌ شدند.

اکنون جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، مغولستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان هستند.

ترکیه، سریلانکا، ارمنستان، آذربایجان، نپال و کامبوج شریک گفت وگو با این سازمان هستند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان شانگهای دبیر کل افغانستان سازمان همکاری شانگهای بین الافغانی گفت وگوهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۸۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تحولات منطقه را بررسی کردند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی روز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه در گفت وگوی تلفنی تحولات اخیر منطقه را بررسی کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با اشاره به وضعیت وخیم جاری در فلسطین اشغالی و نوار غزه در نتیجه تداوم جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، خواستار اقدام قاطع جامعه بین المللی و بویژه سازمان همکاری اسلامی و کشور‌های عضو در مقابله با این رژیم و توقف جنایات آن شد.

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز در این گفتگو اقدام رژیم صهیونیستی علیه سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد و ابراز امیدواری نمود با توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی زمینه ثبات و آرامش در منطقه فراهم گردد.

وی همچنین کمک به برقراری آتش بس پایدار و تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم فلسطین و غزه در شرایط جاری را حیاتی دانست و بر تداوم تلاش‌ها و تبادل نظر در این زمینه تأکید کرد.

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری ‌های امنیتی در بستر سازمان شانگهای
  • ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشورهای عضو شانگهای برقرار شود
  • ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشور‌های عضو شانگهای برقرار شود
  • تاکید ایران بر آمادگی دفاعی در جهت صیانت از منافع
  • دبیرکل سازمان همکاری شانگ‌های حمله رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد
  • امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تحولات منطقه را بررسی کردند
  • دبیرکل سازمان همکاری شانگهای حمله رژیم اسرائیل را به سفارت ایران در دمشق محکوم کرد
  • قدردانی دبیر کل سازمان همکاری شانگهای از ایران برای تحقق صلح امنیت در منطقه
  • رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری شانگهای
  • گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی