Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری روسیه، انتخاب "یوشیهیده سوگا" به سمت نخست وزیری ژاپن را تبریک گفته و از آمادگی مسکو برای توسعه همکاری‌های سازنده با توکیو، در عرصه دوجانبه و بین‌المللی خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه، امروز،چهارشنبه، تلگرام تبریکی برای "یوشیهیده سوگا" ارسال کرده و انتخاب وی به سمت نخست وزیر جدید ژاپن را تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری روسیه در این پیام، ابراز اطمینان کرد که تجربه سیاسی غنی رئیس جدید دولت ژاپن و همچنین اعتبار بالای وی، آقای سوگا را در سمت جدید خود یاری خواهد کرد.

پوتین در عین حال بر موفقیت ژاپن و روسیه در توسعه روابط دوجانبه که توسط دولت قبلی ژاپن، به ریاست " شینزو آبه" به دست آمده، تأکید کرده و یادآور شد: «من می خواهم آمادگی خود برای تعامل سازنده در رابطه با موضوعات اصلی دستور کار دوجانبه و بین المللی را مورد تأیید قرار دهم. چنین همکای، بدون شک منافع ملت‌های روسیه و ژاپن را تأمین کرده و به تقویت ثبات و امنیت در منطقه آسیا-اقیانوسیه و به طور کلی در جهان کمک خواهد کرد.»

در همین رابطه، وزارت امور خارجه ژاپن نیز امروز در تفسیری در خصوص تغییر دولت در این کشور، اعلام کرد که مقامات توکیو متعهد به توسعه روابط با مسکو، از جمله درباره موضوع انعقاد پیمان صلح بین دو کشور هستند.

در بیانیه منتشره آمده است: «ما از پیش بینی اوضاع خودداری می کنیم، ولی یادآور می‌شویم که دولت جدید ژاپن، بر اساس منافع ملی خود قصد دارد تا روابط ژاپن و روسیه را در حوزه‌های گسترده سیاسی، از جمله مسئله انعقاد پیمان صلح بین دو کشور و همچنین در عرصه اقتصادی و فرهنگ توسعه دهد.»

اوایل روز چهارشنبه اعلام شد که دولت ژاپن به ریاست نخست وزیر- شینزو آبه ، بطور کامل استعفا کرده و "یوشیهیده سوگا" رسماً نخست وزیر جدید این کشور شد. "توشیمیتسو موتگی" وزیر امور خارجه ژاپن همچنان به کار خود در دولت جدید ادامه خواهد داد.

سوگا رسما نخست وزیر ژاپن شدجابجایی‌ها در کابینه سوگا/ موتگی همچنان وزیر خارجه ژاپن استسفیر ایران: نگرانی از تغییر نخست وزیر در ژاپن نداریم

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ژاپن ولادیمیر پوتین اخبار ژاپن ولادیمیر پوتین نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۸۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک روز ملی جمهوری عربی سوریه به بشار اسد رئیس جمهور و نیز مردم شریف و مقاوم سوریه، تصریح کرد: اطمینان دارم با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان دو کشور می‌توان در جهت توسعه همه‌جانبه روابط و همچنین پایه‌ریزی همکاری‌های منطقه‌ای و گسترش صلح، ثبات و توسعه در منطقه در تمامی زمینه‌ها گام‌های ارزنده‌ای برداشت.

بنابر روایت ایرنا، رئیس دولت در پیام خود همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته کنار دولت و ملت دوست و برادر سوریه خواهد بود و همواره از استقلال و حاکمیت سرزمینی سوریه حمایت و بر خروج اشغالگران از سوریه تاکید می‌کند.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898390

دیگر خبرها

  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • سفر یک وزیر کره شمالی به ایران 
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • پیام رئیس جمهور به زبان اردو
  • رئیس جمهور: به هیچ وجه نمی‌توان بین ملت پاکستان و ایران جدایی انداخت
  • پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت