Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید سعید شاهرخی روز چهارشنبه در نشست اعضای کمیسیون هماهنگی بانک‌های همدان اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا آسیب جدی به اشتغال در حوزه های مختلف گردشگری، خدمات و سایر حوزه‌ها وارد کرد که برای حمایت از این واحدها و مشاغل پرداخت تسهیلات کرونایی در اولویت قرار گرفت.

وی بیان کرد: همدان تاکنون ۴۵ درصد سهمیه پیش بینی شده برای پرداخت تسهیلات کرونایی را به بانک ها معرفی کرده است در حالیکه میانگین کشوری این رقم ۶۵ درصد است همچنین از نظر ریالی ۱۶ درصد تسهیلات کرونایی پرداختی داشتیم که نرم کشوری آن ۲۰ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار همدان با تاکید بر اینکه باید این آمار را به بالاتر از نرم کشوری رساند افزود: وظیفه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در این باره سنگین بوده و باید در فرصت باقی مانده نسبت به شناسایی و معرفی واحدها و تشویق و ترغیب اشخاص آسیب دیده از کرونا نسبت به نامنویسی اقدام و بانک ها هم فرایند کار را تسهیل کنند.

شاهرخی ادامه داد: چنانجه برای تسهیل در فرایند پرداخت تسهیلات کرونایی نیاز به مصوبه و پیگیری است موانع و پیشنهادها مطرح شده تا در ستاد تسهیل یا از طریق ستاد ملی کرونا پیگیری و رفع شود.

وی از متصدیان واحدهای آسیب دیده از ویروس کرونا نیز خواست در فرصت اندک باقی مانده تا پایان شهریور نسبت به نامنویسی برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

استاندار همدان خواستار حرکت جدی از سوی دستگاههای اجرایی جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی و گردشگری شد و از بانک ها نیز خواست پرونده‌هایی موجود در بانک را سریع تعیین تکلیف کنند.

شاهرخی بیان کرد: دستگاه‌های نظارتی و قضایی نیز در راستای حمایت از بخش تولید حامی دستگاه‌های اجرایی و واحدها برای روان کردن کارها هستند بنابراین امروز زمان فداکاری مدیران است.

وی گفت: عملکرد همدان در زمینه بند الف ماده ۱۸ خوب بوده است با این وجود فرصتی برای استفاده استانها برای این تسهیلات پیش بینی شده است که باید از این فرصت نیز نهایت بهره را برد.

استاندار همدان افزود: تاکنون از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان ۳۰۰ میلیارد تومان عقد قرارداد و در حال پرداخت است و از دستگاه‌ها انتظار می رود سهم خود از رقم یک هزار و ۸۰۰ میلیاردی را مشخص کنند.

شاهرخی بیان کرد: به منظور حمایت از تولید سه محور زمینه‌سازی برای سرمایه‌گذاری جدید، افزایش ظرفیت واحدهای در حال فعالیت و احیای واحدهای راکد در دستور کار قرار گرفته است که در این راستا نباید تنها به تملک واحد و از بین رفتن سرمایه و فرصت شغلی توجه کرد بلکه باید فعالیت مجدد واحد تملیکی برای بانک بسیار مهم و با اهمیت باشد.


وی گفت: اولویت کشور توجه به معیشت و رونق تولید و اشتغال است که این مهم با حمایت از تولید محقق می شود که در این میان سیاستگذاری دولت و نقش بانک ها مهم، حیاتی و اثر بخش است.

استاندار همدان با بیان اینکه بخش مهمی از حمایت مالی و تامین منابع توسط بانک ها صورت می‌گیرد اظهار داشت: ایران اسلامی هم اینک در جنگ تمام عیار با دشمنان نظام به ویژه آمریکا است و آمریکا با تحریم و فشار سنگین دنبال فروپاشی نظام اقتصادی کشورمان است.

شاهرخی ادامه داد: با حمایت و میدان‌داری بانک ها و پشتیبانی از خط مقدم یعنی کارگران و تولیدکنندگان می‌توان از دستیابی استکبار به اهداف شوم خود جلوگیری کرد.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی ویروس کرونا همدان استانداری همدان سید سعید شاهرخی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی ویروس کرونا همدان استانداری همدان تسهیلات بانکی ویروس کرونا همدان استانداری همدان اخبار کنکور تسهیلات کرونایی استاندار همدان دستگاه ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۸۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی عصر امروز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار لرستان در سخنانی با بیان اینکه مسئولیت در نگاه اسلام سخت گیرانه است و کاسبی نیست که کسی بخواهد در قبال آن کاسبی کند، البته این به معنای انجام ندادن تکلیف نیست، اظهار داشت: استاندار قبل اخلاق مدار بود و توان خود را در انجام مأموریتی که بر عهده داشت به کار گرفتند، برای ایشان قبولی تلاش‌ها و عزت و سلامتی را خواستاریم.

وی گفت: برای استاندار جدید هم که در این مقطع حساس از خدمت گذاری هست، آرزوی موفقیت دارم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه لرستان با وجود داشتن نیروهای انسانی توانمند و ظرفیت‌های های فراوان به علل داخلی و بیرونی، تا وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد، گفت: عمر خدمت گذاری استانداران ما سه سال و اندی است و گاهی ارائه خدمات از سوی آنها به عللی امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه لرستان مانند بیماری است که نیازمند توجه فراوان است، ظرفیت فراوان، آب فراوان، خاک حاصلخیز و … دارد که با آنها می‌توان شرایط استان را تغییر داد، گفت: رئیس جمهور فرمودند لرستان را در محور اشتغال ویژه می‌بینیم، اما این امر محقق نشده است.

وی گفت: در لرستان ۳۵ هزار میلیارد تومان صنایع راکد داریم و همواره این موضوع تکرار شده است، مصوبات مهم سفر رئیس جمهور مانند سد معشوره، راه آهن، چهار خطه ها، پروژه‌های حوزه سیلاب هنوز عملیاتی نشده و بعد از دو سال نارضایتی‌ها خودش را نشان می‌دهد.

گره‌ها در لرستان به دست مرکز نشینان باز می‌شود

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه امیدواریم این مشکلات حل شوند، انتظار این است که وزارت کشور به عنوان مادر وزارت خانه‌ها علل بیرونی وضعیت کنونی لرستان را رفع کند، تصریح کرد: نگاه دولت به لرستان عوض شود، لرستان ظرفیت‌های فراوانی دارد و این در حالیست که صنایع نیمه تمام فراوانی دارد.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه گره‌ها در لرستان به دست مرکز نشینان باز می‌شود، ادامه داد: خبری از عملیاتی شدن مصوبات سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به لرستان نیست و همچنان شاهد انبوه مشکلات، تورم، بیکاری، آسیب‌های اجتماعی و … در لرستان هستیم.

وی با اشاره به نامه نگاری با سران سه قوه برای انتقال مسائل و مشکلات لرستان، بیان داشت: مردم ما نظام را دوست دارند، ولایت مدار هستند، امیدوارم تدابیری اندیشیده شود که عمر خدمت گذاری استانداران ما به عدد قابل قبولی برسد.

کد خبر 6086873

دیگر خبرها

  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • ساخت باندهای دوم محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی شتاب می‌گیرد
  • مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشده است
  • مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشد
  • راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد
  • ۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند