Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت ضمن اشاره به پذیرش بانوان در رشته فوریت‌‌های پزشکی از مهرماه امسال، از جذب ۲۰۰۰ نیروی اورژانس خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت ودرمان خبرگزاری تسنیم، دکتر سعید نمکی در مراسم افتتاح طرح‌‌های اورژانس به مناسبت 45 سالگی سازمان اورژانس کشور گفت: اورژانس کشور همواره به عنوان اولین خط دفاع و اولین مرحله رسیدگی به مصدومین و سانحه‌‌دیدگان و نیازمندان اورژانسی در حوزه بهداشت و درمان حضور داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال 98 بیش از 18 میلیون تلفن در اورژانس کشور پاسخ داده شد و بیش از 4.5 میلیون مأموریت انجام شد و بیش از 3.5 میلیون زائر اربعین در سال گذشته توسط اورژانس کشور مدیریت شد. امیدواریم بر بیماری کرونا فائق آییم و سال آینده با پای پیاده در اربعین راهی کربلا شویم.

نمکی ادامه داد: در اورژانس کشور توانستند بیش از 26 هزار مورد سکته مغزی را از مرگ حتمی نجات دهند؛ تعداد آمبولانس‌‌ها از 2500 دستگاه به 5700 آمبولانس افزایش یافت. ما هفت پایگاه اورژانس هوایی داشتیم که به 45 پایگاه افزایش یافت. قرار است 2000 نیروی جدید برای اورژانس کشور جذب شوند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: آمبولانس‌‌های دریایی برای ساکنین خلیج همیشه فارس به کار آمد و امسال نیز اورژانس ریلی برای اولین بار در کشور در زنجان راه‌‌اندازی شد و امروز دومین مورد در استان فارس راه‌‌اندازی خواهد شد و این حرکت، زنجیره خدمت‌‌رسانی اورژانس کشور را تقویت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: من از روز نخست که به وزارت بهداشت آمدم یکی از نگرانی‌‌هایم این بود که ما نیازمند پرسنل خانم هستیم و به همین دلیل ما اولین گام را در به کارگیری بانوان در اورژانس کشور برداشتیم و قرار شد از مهرماه امسال، 30 درصد پذیرش دانشجوهای فوریت‌‌های پزشکی از بانوان باشد.

نمکی در پایان به مناسبت روز اورژانس و فوریت‌‌های پزشکی گفت: همه همکارانم در اورژانس کشور با دقت و ایثارگری در همه صحنه‌‌ها از دفاع مقدس تا صحنه‌‌های پرملال سیل و طوفان و سوانح جاده‌‌ای یکی از پیشگامان خدمت‌‌رسانی به مردم بوده‌‌اند من به عنوان وزیر بهداشت، دست همه بزرگواران ایثارگر را می‌‌بوسم.

20 تا 30 درصد تماس‌‌های "اورژانس" مزاحمت‌‌های تلفنی بوده است!/ پیگرد قانونی مزاحمین تلفنیافزایش 2 برابری تماس‌های اورژانس در دوران کرونا/ 5000 ماموریت روزانه در تهران

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت بهداشت اورژانس ویروس کرونا وزارت بهداشت اورژانس اورژانس کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۸۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: واژگونی سواری پراید در مسیر سبزوار - نیشابور منجر به آسیب دیدگی پنج سرنشین این خودرو شد.   مسلم فائق‌ نیا روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: این حادثه بعد از ظهر امروز در پنج کیلومتری شرق سبزوار روی داد که کارکنان اورژانس به محل اعزام شدند.   وی افزود: مصدومان این رخداد توسط کارکنان اورژانس، به بیمارستان امداد و سوانح شهید بهشتی سبزوار انتقال یافتند.   ۶ بیمارستان، ۳۱ مرکز اورژانس شهری و روستایی با ۵۱ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲ دستگاه موتور آمبولانس و یک بالگرد به حادثه دیدگان و بیماران در شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد، خدمات اورژانسی و درمانی ارائه می‌کنند.   سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • واژگونی ۴۰۵ در جاده شهرضا - دهاقان ۶ مصدوم داشت
  • فوت یک نفر در پی غرق شدگی در استخر کشاورزی
  • ۵ مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • مسابقات کوراش بانوان در سطح خوب و با میزبانی شایسته برگزار شد
  • تصادف زنجیره‌ای در اتوبان ذوب‌آهن با ۷ مصدوم
  • تصادف زنجیره‌ای اتوبان ذوب‌آهن با ۷ مصدوم
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • انتقاد اولین مدال‌آور ایران از بی‌توجهی به دوومیدانی بانوان