Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین جانشین سپاه صاحب‌الامر (عج) با اشاره اینکه شعار چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس «ما قوی هستیم» است، اعلام کرد: بیش از ۳۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس توسط ارتش، سپاه، ناجا و جهاد سازندگی برگزار خواهد شد.

سرهنگ عباس برزگر امروز ۲۶ شهریور در نشست با اهالی رسانه که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در سالن جلسات معراج الشهدای قزوین برگزار شد، با اشاره به اینکه شعار چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس «ما قوی هستیم» است، اظهار کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری «جنگ، گنج است» و ما باید این گنج را استخراج کنیم؛ عاشورا چند ساعتی بیش نبود ولی امام سجاد (ع) و حضرت زینب توانستند گنج‌های آن را استخراج کرده و پیام عاشورا را به همه دوران‌ها برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما به تأسی از حضرت سجاد (ع) باید از فرصت پیش‌آمده دفاع مقدس استفاده کنیم؛ باید جنگ تحمیلی را بدون تحریف، اغراق و گزافه‌گویی برای مردم بیان کنیم. در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران همه دنیا، از اتحادیه جماهیر شوری گرفته تا شیوخ عرب در یک‌سوی میدان و جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) در سوی دیگر میدان قرار داشتند.

برزگر تصریح کرد: دشمنان انقلاب، از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب برای از میان برداشتن آن تلاش‌های بسیاری کردند، به همین جهت توطئه‌های مختلفی نظیر خلق مسلمانان، خلق عرب و خلق ترکمن را به راه انداختند و درنهایت شهرهایی مانند کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و ایلام را ناامن کردند که نیروهای نظامی و مردمی ما در مقابل دشمنان ایستادند.

وی گفت: به‌طورمعمول جنگ‌های نظامی به دلیل اختلافات مرزی و یا بر سر معادن و انرژی انجام می‌شود؛ عراق نیز به بهانه قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر به ایران حمله کرد.

جانشین سپاه صاحب‌الامر (عج) یادآور شد: معمولاً برآوردهای نظامی برای حمله آفندی با حساب‌وکتاب انجام می‌شود؛ دشمن پیش از شروع جنگ تحمیلی برآوردهایی را انجام داده بود. صدام در تلاش بود ژاندارم منطقه شود و جمهوری اسلامی می‌خواست جلوی جاه‌طلبی برخی از دولت‌ها را در منطقه بگیرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی گاردهای جاویدان و شاهنشاه را منحل کرده بود و علاوه بر آن برخی از عوامل و افرادی در کشور وجود داشتند که عراق با دل‌خوش کردن به آن‌ها دست به حمله زد؛ عراق تنها پادگان‌ها و تیپ‌ها را حساب کرده بود و از قدرت اعتقادی و بسیج مردمی غافل بود. دشمن هم‌افزایی مردم، شجاعت، صداقت و گذشت مردم را محاسبه نکرده بود.

برزگر اشاره کرد: در ابتدای جنگ منافقین ستون‌های انقلاب را ترور کردند ولی محاسبات سیاسی و نظامی آنان غلط بود و از مؤلفه‌های قدرت انقلاب اسلامی غافل بودند؛ ازجمله این مؤلفه‌ها می‌توان به مدیریت امام راحل اشاره کرد. در روزهای نخست جنگ امام فرمودند که چنان سیلی به عراق خواهیم زد که تاریخ فراموش نکند؛ روز بعد شهیدانی همچون بابایی، آبشناسان و دیگر نیروهای انقلابی وارد میدان شدند و با ۱۳۰ فروند هواپیمای ایرانی مکان‌های متعدد را بمباران کردند.

وی ادامه داد: تجهیزاتی که عراق در روزهای نخست جنگ داشت در روزهای پایان جنگ به ۱.۵ برابر افزایش یافت؛ در طول جنگ تحمیلی صدام هر تجهیزاتی را که از دست می‌داد دشمن ۲.۵ برابر آن را در اختیارش قرار می‌داد.

اعزام ۱۵۰۰ کامیون از قزوین برای پشتیبانی جبهه

جانشین سپاه صاحب‌الامر (عج) اضافه کرد: در سال‌های جنگ، قزوین یک شهرستان بود ولی طی یک روز با همت مردم ۱۵۰۰ کامیون از این شهرستان راهی جبهه‌ها شد، اکنون در برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانند افراد خود را به خط کنند ولی امام راحل که حتی یک روز تجربه جنگ نداشت مردم ایران را به خط کرد.

وی تشریح کرد: شکوفایی و خلاقیت استعدادها را در جنگ تحمیلی شاهد بودیم و حضور فرماندهان جوان مانند شهید باقری و شهید حسن‌پور نمونه بارز آن است. از دیگر دستاوردهای جنگ می‌توانیم به رشد فضائل اخلاقی، تحول در صنایع دفاعی، پالایش جدی در سیستم اداری، فعال شدن سیاست خارجی، تحکیم وحدت ملی، کارآمدی نظام و اتحاد و انسجام اشاره کرد.

جانشین سپاه صاحب‌الامر (عج) با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی موجب تضمین استقلال کشور شد، اظهار کرد: تشکیل سازمان بسیج مستضعفین در جهان بی‌بدیل است و جنگ تحمیلی با این نیرو اداره شد. جنگ تحمیلی، دستاوردهای بین‌المللی نظام جمهوری اسلامی را تقویت کرد و موجب اقتدار نظام شد و ثابت کرد که ایران کشوری مستقل و مقتدر است.

وی بیان کرد: استکبار جهانی به دنبال از بین بردن مؤلفه‌های مقاومت و استقامت ایران است؛ شما به‌عنوان اصحاب رسانه بایستی توانمندی و عظمت دفاع مقدس را با هنرمندی منتقل کنید، به همین جهت باید روشنگری و بصیرت افزایی داشته باشید. شهدا با وجود علاقه به خانواده از آنان و حتی از باارزش‌ترین دارایی خود که جانشان بود گذشتند به همین دلیل اکنون ما باید اتحاد و وحدت را در کشور نهادینه کنیم.

برزگر تصریح کرد: برای هفته دفاع مقدس مقرر شده است فضاسازی شهری صورت گیرد؛ صداوسیمای مرکز قزوین نیز با پخش سرود ۳۰۰۰ نفری، مستند مردان هور، مصاحبه با پیشکسوتان و فرماندهان جنگ این هفته را گرامی خواهد داشت.

وی ادامه داد: در کوچه‌هایی که خانواده شهدا ساکن هستند برنامه‌هایی نظیر آبروی محله را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهیم کرد.

جانشین سپاه صاحب‌الامر (عج) عنوان کرد: در هفته دفاع مقدس کتابخانه دفاع مقدس در معراج الشهدای قزوین افتتاح خواهد شد. در این هفته پروژه‌های محرومیت‌زدایی مانند آب‌رسانی، مسجد، غسالخانه، راه‌سازی را نیز افتتاح خواهیم کرد.

برزگر با اعلام اینکه بیش از ۳۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس توسط ارتش، سپاه، ناجا و جهاد سازندگی برگزار خواهد شد، افزود: ۵۵۰ پایگاه مقاومت بسیج فعال هستند که هر پایگاه حداقل یک برنامه را اجرایی خواهد کرد که البته برنامه‌ها با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری جنگ تحمیلی هفته دفاع مقدس جانشین سپاه صاحب الامر هفته دفاع مقدس جمهوری اسلامی جنگ تحمیلی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۸۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز روکش آسفالت آزادراه تهران کرج قزوین

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز از اجرای پروژه لکه گیری و روکش آسفالت در  آزاد راه تهران کرج قزوین خبر داد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی زندی فر روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت اظهار کرد: به منظور افزایش ایمنی کاربران راه در آزادراه تهران کرج قزوین پروژه لکه گیری و روکش آسفالت حفاظتی و روکش آسفالت توپکا در این محور در دستور کار قرار گرفت.

زندی فر افزود: این پروژه به طول ۵۰ کیلومتر در دو باند شمالی و جنوبی در آزادراه تهران-کرج-قزوین حوزه استان البرز در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای  این پروژه اعتباری بالغ بر ۲۱۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده بخش قابل توجهی از پروژه تا پایان سال جاری قابل بهره برداری خواهد بود.

زندی فر خاطرنشان کرد: بر این اساس در طی ایام هفته با هماهنگی پلیس راه محدودیت های تردد در برخی از نقاط آزادراه(باند شمالی و جنوبی) جهت اجرای این عملیات اعمال خواهد شد.

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان البرز گفت: ممکن است در برخی از نقاط آزاد راه که عملیات عمرانی اجرا می شود شاهد ترافیک مقطعی باشیم، ضمن پوزش از هموطنان عزیز به منظور ترافیک ایجاد شده در خواست می شود، ضمن صبوری همکاری لازم را با عوامل راهداری و پلیس راه داشته باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بزرگداشت مقام معلم با اجرای صدها برنامه
  • اجرای بیش از ۸۰ برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج توسط سپاه چالدران 
  • اجرای ۷۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی در مرکزی
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • اجرای ۷۰۰ برنامه توسط سپاه روح الله
  • آغاز روکش آسفالت آزادراه تهران کرج قزوین
  • ️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی