Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:42:07 GMT

اورژانس کرمانشاه بیش از ۲۴ هزار ماموریت انجام داد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۸۸۹۹

اورژانس کرمانشاه بیش از ۲۴ هزار ماموریت انجام داد

دکتر «هومن رفیعی» روز چهارشنبه به مناسبت ۲۶شهریور روز ملی اورژانس در جمع خبرنگاران افزود: اکنون ۶۳ پایگاه اورژانس در استان کرمانشاه فعال است که از این تعداد ۱۰ پایگاه در شهرستان کرمانشاه شامل ۶ پایگاه شهری و چهار پایگاه جاده‌ای است.

به گفته او ۱۴۴ دستگاه آمبولانس اکنون در استان به مردم خدمات‌رسانی می‌کند که از لحاظ کمیت کمبودی نداریم اما به دلیل حجم بالای تردد شاهد فرسودگی ناوگان هستیم و هزینه نگهداری از این ناوگان بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد نیروی انسانی فعال در کرمانشاه نیز گفت: ۶۸۴نیرو در استان جزو پرسنل فوریت های پزشکی هستند و با کمک دانشگاه علوم پزشکی در آینده نزدیک ۱۱۶ نیروی جدید به این مجموعه اضافه می شود.

وی توضیح داد که ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در استان برای پوشش بیماران حوادث پرتلفات و پرمجروح وجود دارد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به ماموریت‌های پایگاه های جاده‌ای که موارد تصادفی را پوشش می دهند نیز اشاره کرد و گفت: از اول امسال تاکنون یک هزار و ۷۸۲ مورد ماموریت جاده‌ای تصادفی و ۲هزار و ۶۶۰ مورد نیز ماموریت جاده‌ای غیر تصادفی داشته ایم.

او به فعالیت یک پایگاه اورژانس هوایی در استان نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان مرداد ۳۹ مورد پرواز امداد هوایی داشته‌ایم.

ایجاد ۲۰پایگاه در برنامه است

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه سخنانش یکی از برنامه های توسعه‌ای این مدیریت را ساخت ۲۰ پایگاه در شهرستان و ۲پایگاه در شهر کرمانشاه ذکر کرد و گفت: موضوع اصلی در بحث ساخت پایگاه ها، اختصاص زمین است که رایزنی هایی با فرماندار و شهردار کرمانشاه و سایر شهرستان داشته‌ایم که امیدواریم به زودی به توافق برسیم.

رفیعی همچنین با بیان اینکه خدمات اورژانس به صورت کاملا رایگان است، افزود: سازمان اورژانس درآمدزایی ندارد و به این دلیل نیاز به همکاری خیرین برای نگهداری امکانات و تجهیزات از جمله آمبولانس‌ها داریم.

او از رسانه ها خواست فعالیت اورژانس را به مردم بهتر و بیشتر معرفی کنند و خیران را نیز برای کمک به این سازمان غیرانتفاعی سوق دهند.

وی در ادامه همچنین به ارایه خدمات به بیماران کرونایی در استان نیز اشاره کرد و افزود: از زمان شیوع کرونا بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ ماموریت انتقال بیماران مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا در استان داشته ایم.

به گفته او انتقال همه بیماران کرونایی چه در مراکز درمانی و چه در منزل با اورژانس پیش بیمارستانی است.

وی تصریح کرد که در این مدت ۷۳ نفر از همکاران در استان به کرونا مبتلا شده اند که خوشبختانه بهبود یافتند و مورد فوتی نداشته‌ایم.

استان کرمانشاه ۲میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.

۲۶ شهریور در تقویم رسمی کشورمان به عنوان روز ملی اورژانس نامگذاری شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان اورژانس کشور کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان اورژانس کشور کرمانشاه ویروس کرونا سازمان اورژانس کشور کرمانشاه اخبار کنکور داشته ایم جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۸۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان

  حبیب غزنوی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مراسم افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان اظهار کرد: این پایگاه از فروردین ماه امسال فعالیت خود را آغاز کرد و کارکنان عملیاتی آن در همین مدت بیش از ۸۰ ماموریت موفق را به ثبت رسانده اند که امروز شاهد افتتاح رسمی اولین پایگاه اورژانس بانوان هستیم.

وی با اشاره به اینکه این پایگاه نخستین پایگاه اورژانس بانوان در استان سیستان و بلوچستان و پنجمین پایگاه اورژانس بانوان کشور است افزود: این پایگاه همه روزه از ساعت ۷ صبح الی ۱۹ در خدمت بانوان است که با ۴ کارشناس فوریت‌های پزشکی و پرستار فعالیت خود را آغاز کرده است.
به گفته دکتر غزنوی؛ طبیعتاً در استان پهناور سیستان وبلوچستان وجود تنها یک پایگاه اورژانس ویژه بانوان پاسخگو نخواهد بود و در تلاش هستیم تا در آینده‌ای نزدیک بر تعداد این پایگاه در استان بیفزاییم.
حمایت استانداری از ایجاد اورژانس بانوان
دکتر رضا شریفی؛ معاون سیاسی و اجتماعی استاندار نیز در این مراسم گفت: با توجه به ضرورت و نیاز استان در راستای افزایش پایگاه‌های اورژانس بانوان، استانداری سیستان و بلوچستان با تمام توان نسبت به تامین آمبولانس و فضای فیزیکی به منطور ایجاد این پایگاه‌ها اعلام آمادگی کرده و پای کار خواهد بود. 
دکتر عبدالرزاق؛ رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: روزانه بیش از هزار تماس با این مرکز گرفته می‌شود که به طور میانگین ۳۰ درصد تماس‌ها منجر به اعزام آمبولانس و عملیات امدادی می‌شود.
وی ادامه داد: متاسفانه حدود ۳۰ درصد تماس‌ها با اورژانس ۱۱۵ زاهدان را مزاحمت تلفنی شامل می‌شود که ضمن اتلاف وقت و هزینه، موجب می‌شود تا همکاران ما در خدمت رسانی به بیماران واقعی با مشکلات جدی مواجه شوند.
وی افزود: همه همکاران ما در اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تمام توان خود برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر و جلب رضایت مردم در تمامی نقاط به کار گرفته و خالصانه تلاش می‌کنند که امیدواریم در این مسیر سربلند بوده و مورد عنایت خداوند قرار بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • اورژانس جاده مرگ شبانه‌روزی می‌شود!
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • پرواز بالگرد اورژانس کردستان برای امدادرسانی
  • انجام پنج عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز