Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@23:56:14 GMT

۵۰ درصد کم شنوایی‌ها قابل پیشگیری هستند

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۸۹۳۲

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، گیتا موللی مسئول کمیته مطالعات ناشنوایی و کم شنوایی مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی درباره دلایل ضرورت آگاه سازی جامعه در خصوص کم شنوایی و ناشنوایی، گفت: براساس بررسی‌های انجام شده، تخمین زده می‌شود که تا سال ۲۰۵۰ میلادی، جمعیت افراد کم شنوا و ناشنوای جهان، به بیش از ۹۰۰ میلیون نفر برسد و با روند رو به افزایش جمعیت این افراد در جهان، ضروری است که جوامع آگاهی لازم را در زمینه مسایل مربوط به افراد کم شنوا و ناشنوا و چگونگی ارتباط موثر با آنان را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از نیمی از کم شنوایی‌ها قابل پیشگیری هستند و مداخله زودهنگام برای موفقیت همه کودکان کم شنوا از بدو تولد ضروری است، آگاهی افراد جامعه نسبت به این گونه مسائل می‌تواند به پیشگیری از کم شنوایی‌ها از بدو تولد کودکان کمک کند.

هشدار نسبت به روند رو به رشد کم‌شنوایی و ناشنوایی در ایران | خطرات استفاده از هندزفری

موللی با دعوت از تمامی مراکز، انجمن‌ها و موسسات حوزه ناشنوایی و کم شنوایی برای پیوستن به پویش ملی «آگاه سازی جامعه درخصوص کم شنوایی و ناشنوایی»، افزود: امیدوارم با فعالیت گسترده و یکپارچه تمامی دست اندرکاران حوزه کم شنوایی و ناشنوایی، بتوانیم در زمینه ارتقای آگاهی جامعه نسبت به مسایل مربوط به این حوزه و چگونگی ارتباط موثر با افراد ناشنوا و کم شنوا، گام‌های موثری برداریم.

با توجه به ضرورت آگاهی جامعه نسبت به مسائل مختلف جوانان کم شنوا و ناشنوا، و چگونگی ارتباط موثر با آنان، بزودی پویش ملی آگاه سازی جامعه در خصوص کم شنوایی و ناشنوایی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

کد خبر 549771 برچسب‌ها گوش

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: گوش کم شنوایی و ناشنوایی کم شنوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۸۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۷۴ زورگیر عنف در قالب ۲۱ باند

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: در چند روز گذشته با توجه به اشراف اطلاعات در پلیس آگاهی ۷۴ نفر زورگیر عنف و قاپ زن در قالب در ۲۱ باند دستگیر شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت در جمع خبرنگاران گفت: در چند روز گذشته با توجه به اشراف اطلاعات در پلیس آگاهی ۷۴ نفر زورگیر عنف و قاپ زن در قالب در ۲۱ باند دستگیر شدند.

وی افزود: از مخفیگاه زورگیران بیش ۵۰۰ دستگاه گوشی مسروقه کشف شده که در اسرع وقت تحویل مالباختگان می‌شود.

سردار ولیپور گودرزی گفت: این افراد بیش‌تر سابقه دار بودند و به واسطه هماهنگی خوبی که با دستگاه قضا داریم بعد از تحمل کیفر از زندان آزاد و حتماً با پابند الکترونیک رصد خواهند شد.

وی ادامه داد: از طرح‌هایی که در حال انجام است پایش الکترونیکی مجرمین که در در سایر استان‌ها هم راه اندازی شده و به منطور کاهش جرم و در نهایت باعث رضایت مندی مردم شود.

وی گفت: سرقت مسلحانه کاهش یافته است، اما سلاح در دسترس مجرمان هست و ما در حال برخورد با این افراد هستیم.

سردار ولیپور گودرزی گفت: قانون تشدید مجازات که در حال پیگیری است در این امر مؤثر خواهد بود.

وی گفت: در زمینه کنکور هم کارگروهی تشکیل شده که فراجا هم عضو آن است و حتما اقداماتی برای بهتر برگزار شدن آن انجام می‌دهیم.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۷۴ زورگیر عنف در قالب ۲۱ باند
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • قاتلان مرد ۳۵ ساله در ارومیه دستگیر شدند
  • دستگیری عاملان قتل مرد ۳۵ ساله ارومیه‌ای در تکاب
  • خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی
  • رفتاردرمانی دیالکتیکی برای اختلال شخصیت مرزی
  • این چای برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه شده
  • خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند