Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@22:30:22 GMT

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کرمانشاه معرفی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۸۹۷۵

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کرمانشاه معرفی شد

ایسنا/کرمانشاه سلیمان شیرزادی رییس جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه شد.

طی مراسمی سلیمان شیرزادی به عنوان رئیس جدید دانشگاه فنی و حرفه ای استان کرمانشاه معرفی و از زحمات رضا کیهانی رئیس سابق این دانشگاه قدردانی شد.

به گزارش ایسنا، رئیس جدید دانشگاه فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در این مراسم که امروز (26 شهریور) با حضور معاون دانشگاه فنی و حرفه ای کشور و جمعی از مسئولین استانی برگزارشد، به تشریح مهمترین رویکردهای پیش روی این دانشگاه پرداخت و اظهار کرد: کرمانشاه از جمله کلانشهرهای کشور است که در زمینه توسعه دانشکده های فنی و حرفه ای تا حدودی عقب مانده، لذا در برنامه داریم که در این زمینه گام‌هایی را برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سلیمان شیرزادی تصریح کرد: هم اکنون در سطح استان چهار دانشکده زیرمجموعه دانشگاه فنی و حرفه ای داریم که کافی نیست و باید آنها را افزایش دهیم، برای همین تکمیل پروژه های نیمه کاره کنگاور و سنقر را در دستور کار قرار می‌دهیم. 

وی در ادامه با تاکید براینکه دانشکده های فنی و حرفه ای باید محلی برای تربیت "پنجه های کارآمد" باشند، گفت: باید کاری کنیم که این مراکز اشتغالزا باشند و مطابق ماموریت گرا بودن آنها، دانشجویان پس از تحصیل به راحتی وارد بازار کار شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کرمانشاه تصریح کرد: با همین نگاه مهارت محور می‌توانیم کمبود نیروی متخصص جامعه را جبران کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم بازنگری و تقویت رشته های موجود در این دانشگاه، گفت: در چهار دانشکده فنی و حرفه ای کرمانشاه 41 رشته کاردانی و 22 رشته کارشناسی با 4200 دانشجو داریم که باید مطابق با نیاز روز بازار در برخی از این رشته ها بازنگری هایی داشته باشیم و براین اساس رشته های جدیدی را هم تعریف کنیم. از سوی دیگر روی راه اندازی رشته های بین رشته‌ای هم کار کنیم.

شیرزادی به هم مرز بودن کرمانشاه با کشور عراق هم اشاره ای کرد و گفت: می‌توانیم از این فرصت برای آموزش مهارت به دانشجویان عراقی هم استفاده کنیم و تبادل دانشجو داشته باشیم.

وی در ادامه اعلام کرد: همچنین بنا داریم تا با پیگیری های لازم به عنوان چهارمین استان کشور آزمایشگاه مرکزی دانشگاه را راه اندازی کنیم که مرکزیت غرب کشور را نیز خواهد داشت.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کرمانشاه افزود: طی سالهای گذشته برای راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه قدم‌های مثبتی برداشته شده که تلاش می‌کنیم آنها را به سرانجام برسانیم.

وی همچنین ایجاد نظم و انضباط و شفافیت مالی، زمینه سازی برای ارتقاء درآمدهای پایدار، افزایش سهم پژوهش دانشگاه، ورود عمیق تر به آموزش های مجازی، برگزاری وبینارهای تخصصی ملی و بین لمللی، تاسیس بنیاد خیرین، گسترش فضای شور و نشاط، حمایت از تشکل های صنفی دانشجویی و کانون های فرهنگی، اعتماد به دانشجویان، برون سپاری خدمات دانشگاه، ایجاد فضاهای فرهنگی و تفریحی برای دانشجویان، تشویق بخش خصوصی برای احداث خوابگاه و... را از دیگر برنامه های پیش روی خود در دانشگاه فنی و حرفه ای استان خواند.

رضا کیهانی رئیس سابق دانشگاه فنی و حرفه ای استان به علت کسالت در مراسم تودیع خود حضور نداشت.

دانشگاه فنی و حرفه ای کرمانشاه به عنوان قدیمی ترین دانشگاه استان از سال 1346 فعالیت خود را آغاز کرده و از آن زمان تاکنون 10 نفر روی صندلی ریاست آن نشسته‌اند.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه فنی وحرفه ای تودیع و معارفه كرمانشاه استانی علمی و آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای کرمانشاه دانشگاه فنی و حرفه ای استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۸۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، گفت: بر اساس پیگیری‌های مستمر صورت گرفته در وزارتخانه بهداشت رشته تحصیلی پرستاری به رشته‌های دانشگاه آزاد واحد بوشهر بازگشت داده شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سعید رازقی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در حال حاضر حدود 17 هزار دانشجو در واحد‌ها و مراکز شهرستانی دانشگاه آزاد اسلامی استان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در واحد بوشهر حدود 7 هزار دانشجو تحصیل می‌کنند، گفت: بر اساس افق مد نظر ما از مهرماه امسال هر واحد دانشگاهی در پذیرش دانشجو 20 درصد افزایش خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر افزود: نیروهای نخبه و کارآمد از گنجینه‌های این استان محسوب می شوند که باید متناسب با ظرفیت‌های موجود رشته‌های دانشگاهی ایجاد شوند.

وی از صدور مجوز فعالیت رشته پرستاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر خبر داد و عنوان کرد: بر اساس پیگیری‌های مستمر صورت گرفته در وزارتخانه بهداشت رشته تحصیلی پرستاری به رشته‌های دانشگاه آزاد واحد بوشهر بازگشت داده شده است که در مرحله اول حدود 14 نفر دانشجو پذیرش خواهند شد.

رازقی با اشاره به اینکه به‌زودی تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با هلدینگ‌های نفت و گاز قرارگاه خاتم‌الانبیا منعقد خواهد شد خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه به‌منظور گسترش فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه صورت می‌گیرد و از اتفاقات تاثیرگذار در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر خواهد بود.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور برای ورود به قراردادهای آموزشی و پژوهشی نفت و گاز در حوزه پروژه‌های قرارگاه باید با هماهنگی و نمایندگی دانشگاه آزاد بوشهر فعالیت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر خاطر نشان کرد: این دانشگاه به تازگی در جشنواره مهدویت و امامت (مشاعره) در میان دانشگاه‌های ممتاز کشور قرار گرفت.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری
  • پیشنهاد تغییر نام دانشگاه «فنی حرفه‌ای» به «مهارت» قابل پیگیری است
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • حسینی: تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • وعده صادق یک نمونه از نتایج ملموس «ما می توانیم» بود
  • رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان