Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر و سخنگوی صنعت برق گفت: مصرف ماهانه مشترکان مبنای بهره‌مندی آنان از تخفیف صد درصدی بهای برق خواهد بود. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با بیان این که بررسی‌های اولیه و کارشناسی طرح برق امید از یکسال پیش آغاز شده بود، اظهار داشت: چنین طرح بزرگی نمی‌تواند خلق الساعه باشد و نیاز به بررسی‌های دقیق و کارشناسی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه این طرح در ادامه سایر اقدامات مدیریت بار بود که توسط صنعت برق اجرا می‌شود، اضافه کرد: تا پیش از این شرایط و برنامه‌ها به گونه‌ای بود که هرچه نیاز مصرف وجود داشت، برای پاسخگویی به آن نیروگاه ساخته می‌شد، اما اکنون مدیریت عرضه و تقاضا به صورت توأمان پیگیری می‌شود به این معنا که اکنون مقداری از مصرف هم مدیریت و میزان سرمایه گذاری‌ها در این حوزه بهینه می‌شود و از این پس پاسخگویی به این نیاز مصرف، به اندازه‌ای تقاضای مدیریت شده خواهد بود.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: یک سوم از برق کشور در حوزه خانگی مصرف می‌شود و درصورتی که مقداری از این مصرف با آموزش، اطلاع رسانی، آگاه سازی و نصب پنل‌های خورشیدی، مدیریت شود، به صرفه خواهد بود.

وی در خصوص نحوه شناسایی مشترکان مشمول این طرح نیز اظهارداشت: مصرف ماهانه مشترکان مبنای بهره مندی آنان از تخفیف صد درصدی بهای برق خواهد بود و ما برای آگاهی مشترکان از طریق ارسال پیامک اقدام خواهیم کرد به طوری که مشترکان پرمصرف نیز از میزان مصارف خود و راهکار‌های کاهش آن آگاه خواهند شد.

رجبی مشهدی با اشاره به این که مشترکان پر مصرف می‌توانند با استفاده از تجهیزات با راندمان بالا و نصب پنل‌های خورشیدی، مصارف خود را بهینه کنند، گفت: همچنین اگر مشترکان خوش مصرف که میان دو گروه کم مصرف و پرمصرف قرار می‌گیرند، بتوانند مصرفشان را کاهش دهند، به آن‌ها نیز پاداش خوش مصرفی داده خواهد شد.

وی درخصوص آنکه آیا اجرای طرح برق امید باعث کاهش درآمد‌های صنعت برق نمی‌شود؟ گفت: این طرح ممکن است در کوتاه مدت مقداری از درآمد‌های صنعت برق را به دلیل ارائه تخفیف صد درصدی به مشترکان کم مصرف کاهش دهد، اما در بلند مدت، با توجه به اختصاص میزان مصارف برق کاهش یافته مشترکان خانگی به بخش تولید، خواهد توانست باعث رونق اشتغال و کارآفرینی و همچنین بهبود درآمد‌های صنعت برق شود.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: سالانه حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه تاسیسات صنعت برق و پاسخگویی به نیاز روبه رشد مصرف برق سرمایه گذاری می‌شود که انتظار داریم با اجرای این طرح مقداری از میزان سرمایه گذاری‌های مورد نیاز در حوزه‌های مختلف صنعت برق کاسته شود.

سخنگوی صنعت برق درپاسخ به این پرسش که آیا این تضمینی وجود دارد که این طرح توسط دولت بعدی نیز اجرا شود یا خیر گفت: برق امید، طرحی اقتصادی است و جنبه سیاسی ندارد و با توجه به نامطلوب بودن شاخص شدت انرژی در کشور، همه دولت‌ها به دنبال بهینه سازی مصرف انرژی بوده و هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: برق امید تخفیف برق بهای برق پنل های خورشیدی سخنگوی صنعت برق برق امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۹۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیماران «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد اسماعیل کاملی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر سازمان بیمه سلامت چه خدماتی به بیماران SMA ارائه می دهد، گفت: با تشکیل صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج، درصورتی که اطلاعات بیماران مبتلا به اس ام ای در سامانه بیماری های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بهره مند می شوند.

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص پوشش دارویی این بیماران گفت: بعد از معرفی بیمار به منظور دریافت دارو از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت به سازمان بیمه سلامت، فارغ از نوع بیمه پایه، با مراجعه بیمار به داروخانه های منتخب از مزایای صندوق بهره مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: بیماران مبتلا به هر سه تیپ بیماری SMA TYPE۱, SMA TYPE۲, SMA TYPE۳ از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج در خصوص خدماتی از جمله آزمایش، پرتوپزشکی، توانبخشی، خدمت پزشک، ویزیت و دارو (بر اساس ضوابط ابلاغی) بهره مند می شوند.

کاملی تاکید کرد: بیماران منتسب به نشان بیماری SMA می توانند با رعایت ضوابطی از مساعدت‌های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات کل استانی، پس از طرح و بررسی و در صورت تایید در کمیته های مربوطه برای خدمات خارج از ضوابط ابلاغی بهره‌مند شوند.

به گزارش وبدا، وی تاکید کرد: هرگونه تغییر آتی در نحوه پوشش مبتنی بر ضوابط ابلاغی از مبادی ذیصلاح خواهد بود.

انتهای پیام

کد خبر: 1225429 برچسب‌ها بیماری اس ام ای

دیگر خبرها

  • کادر فنی فوتبال آبادان مشخص شد
  • معرفی کادر جدید فنی و مدیر تیم صنعت نفت آبادان
  • معرفی کادر فنی و مدیر تیم صنعت نفت آبادان
  • نیازمند ایجاد واحد پژوهشی و فناوری مجزا در کشور هستیم 
  • تغییرات در کادر فنی نفت آبادان: نفتی‌ها با کادری جدید به دنبال بقا در لیگ برتر
  • بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق بیماری‌های خاص-صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • بهره مندی بیماران اس ام‌ای از صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • آیا امسال هم مشترکان برق پاداش خوش‌مصرفی می‌گیرند؟