Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه امسال ظرفیت پذیرش ۳۴۰ هزار دانشجو را داریم و ثبت نام نیز تا ۱۷ مهر ماه ادامه دارد اعلام کرد که نتیجه فراخوان جذب مدرسین دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام شده و متقاضیان می‌توانند جهت اطلاع از نتایج به سایت مربوطه مراجعه کنند.

محمد حسین امید ظهر امروز چهارشنبه (۲۶ شهریور ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان با اشاره به پیشرفت‌های اخیر دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد که تثبیت مراکز علمی و کاربردی در چند سال اخیر انجام شده و مراکزی که نیازی به آن‌ها نبود حذف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که ۹۳ هزار مدرس دانشگاه نیز ساماندهی و ارزیابی شدند و اکنون تمامی مدرسان، فرآیندهای لازم در دانشگاه جامع علمی کاربردی را طی کرده‌اند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تصریح کرد که نتیجه فراخوان جذب مدرسین دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام شده و متقاضیان می‌توانند جهت اطلاع از نتایج به سایت مربوطه مراجعه کنند.

وی عنوان کرد که از ۳۱ شهریور ماه سالجاری فراخوان جذب مدرس سال ۹۹ اعلام خواهد شد.

امید ادامه داد که در سال ۹۸ حدود ۴۰ هزار متقاضی مدرسی داشته‌ایم که تنها ۳ هزار نفر پذیرفته شده‌اند که همه مدرک دکتری و کارشناسی ارشد با معدل بالای ۱۶ دارند.

وی خاطرنشان کرد که در استان کردستان ۲ مرکز نوآوری زیرنظر دانشگاه جامع علمی کاربردی وجود دارد که باید به ۴ مرکز نوآوری افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: پذیرش دانشجویان خارجی و ایجاد مرکز علمی کاربردی در خارج  از کشور از دیگر برنامه‌های این دانشگاه است.

وی اظهار کرد که با دانشگاه‌های علمی کاربردی آلمان تفاهم نامه مبادله دانشجو امضا کردیم که سری اول دانشجویان برای اعزام به آلمان آماده هستند و هزینه‌های سفر تا کشور آلمان به عهده خود دانشجویان است.

امید افزود که در همه استان‌ها تفاهم‌نامه تضمین تربیت نیروی ماهر متخصص را به امضا رسانده‌ایم و به همه استانداری‌ها ضمانت می‌دهیم که در این راستا دوره‌ و حتی مراکزی را تبین ‌کنیم.

وی تصریح کرد که در دو سال اخیر یک نمره معدل دانشجویان افزایش پیدا کرده و میانگین سنی سال گذشته دانشجویان نیز به زیر ۲۸ سال رسیده که این گویای آن است که عمده ورودی‌های این دانشگاه از دبیرستان‌ و هنرستان‌ها هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور عنوان کرد که از ۹۳ هزار مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی حدود ۲۵ هزار مدرس در دانشگاه مانده‌اند که این گویای کیفیت گرایی دانشگاه است.

وی با بیان اینکه تنها نظام آموزشی عالی کشور هستیم که هرساله مراکز آموزشی را در ۴ سطح‌ مختلف سطح بندی می‌کنیم ادامه داد که اگر مرکزی دو سال پیاپی در سطح ۴ باشد حذف خواهد شد و این نوعی رقابت برای افزایش کیفیت در بین مراکز علمی کاربردی ایجاد کرده است.

امید خاطرنشان کرد که انجام آزمون‌های هماهنگ سراسری که در سال گذشته در حدود ۲۰ درس صورت گرفته موجب ارتقا کیفیت آموزشی می‌شود و امسال نیز ۲۸ درس به صورت هماهنگ برگزار می‌شود.

وی گفت: برای این درس‌ها جزوه‌هایی به‌روز و رایگان در دسترس قرار گرفته است که دانشجویان می‌توانند به راحتی آن را دانلود کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه با شیوع کرونا و ضرورت استفاده از آموزش مجازی، همه دنیا غافلگیر شدند اظهار کرد که در نیم سال دوم سال تحصیلی اخیر ۱۰۹ هزار درس داشتیم که از توان سیستم‌های ما خارج بود.

وی افزود که در کمترین زمان  توانستیم تصمیم به استانی کردن سامانه‌ها بگیریم و کردستان و یزد و اصفهان و غیره از سامانه‌های جداگانه مجازی جهت برگزاری کلاس‌ها استفاده می‌کنند.

امید تصریح کرد که مدتی پیش دفتر تولید محتوا و یادگیری الکترونیکی ایجاد شد و آموزش مجازی حتی بعد از کرونا بخشی از پروسه آموزش به منظور ایجاد عدالت و کاهش هزینه و افزایش راندمان خواهد بود.

وی عنوان کرد که درحال ایجاد یک سامانه سراسری بدون مشکل برای آموزش‌های مجازی هستیم و از مدرسین خوب کردستانی که آمادگی تولید محتوای سراسری دارند نیز حمایت می‌کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه امسال ظرفیت پذیرش ۳۴۰ هزار دانشجو را داریم و ثبت نام نیز تا ۱۷ مهر ماه ادامه دارد خاطرنشان کرد که به طور میانگین ۲۲۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی درحال تحصیل هستند و تعداد فارغ التحصیلان نیز از مرز ۲ میلیون نفر گذشته است.

وی گفت: در مجموع مقاطع کاردانی و کارشناسی ۸۰۰ رشته مختلف داریم که سبد کاملی از رشته‌های گوناگون را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

امید با اشاره به اینکه تنها ۷ درصد از دانشجویان وارد شده به دانشگاه جامع علمی کاربردی شاغل هستند اظهار کرد که بالاترین نرخ اشتغال در بین تمام نظام‌های آموزشی را با ۷۰ تا ۷۵ درصد از فارغ التحصیلان شاغل داریم که ۲۵ درصد قبلا شاغل بوده‌اند.

وی با بیان اینکه هر ساله از دانشجویان فارغ‌ التحصیل نظرسنجی می‌شود تصریح کرد که در سال گذشته تحصیلی ۲۰ درصد شغل فارغ‌التحصیلان در راستای رشته بوده که در سال تحصیلی اخیر این رقم به حدود ۳۱ درصد رسیده است.

امیدی عنوان کرد که سیاست‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی از جمله اجرای آمایش، موجب شده افراد در زمینه تحصیلی خود بیشتر مشغول به کار شوند.

وی ادامه داد که برای تجمیع دوره های مقطع دار پودمانی مجوز گرفته شده تا دوره‌های پودمان تک درس مرتبط به صورت یک مدرک کاردانی و کارشناسی درآیند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به سراسری بودن شهریه خاطرنشان کرد که شهریه دانشگاه جامع با ۲۰ درصد رشد در سال جدید، بازهم کمترین شهریه در میان دانشگاه‌های کشور خواهد بود.

وی گفت: درمجموع وضعیت دانشگاه‌های علمی کاربردی کردستان خوب است و از میانگین کشوری نیز بالاتر هستند و تنها یک مرکز علمی کاربردی و آن هم به اشتباه جز دانشگاه‌های سطح ۴ بوده است.

امیدی اظهار کرد که رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی اشتغال پذیری مناسبی دارند و دانشجویان می‌توانند رشته‌ی مورد علاقه‌ خود را در میان آنها انتخاب کنیم.

عادل سی‌وسه‌مرده، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان در ادامه این نشست با اشاره به وجود رشته در مقطع کاردانی و در مقطع کارشناسی اظهار کرد که مدرس‌های خوبی در کردستان داریم که همه ۷۰۰ مدرس مورد تایید دانشگاه کردستان بوده‌اند .

وی در پایان با اشاره به مهلت ثبت نام در دانشگاه جامع علمی کاربردی تا ۱۷ مهر ماه یادآور شد که شهریه دانشگاه‌های علمی کاربردی استان بسیار کم بوده و آموزش آن‌ نیز به نسبت شهریه، بسیار باکیفیت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه جامع علمي كاربردي رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور فراخوان جذب مدرس هزار دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۹۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد جدید دانشگاه الزهرا برای نقش‌آفرینی استادان خانم

زهرا ناظم بکائی رئیس دانشگاه الزهرا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا در پاسخ به اینکه با توجه به اهمیت نقش استادان خانم در آیین‌نامه ارتقای اساتید با چه رویکردی باید این امر مهم را پیش گرفت؟ اظهار کرد: آیین‌نامه ارتقا مواردی را در ارتباط با استادان خانم مدنظر قرار داده است، زمان بازنگری پیشنهاداتی را به وزارت علوم ارسال کردیم و تقاضا داشتیم تا نگاه جدیدی به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی استادان خانم وجود داشته باشد و به آنها ضریبی داده شود تا بتوانند فعالیت‌های علمی را در کنار امور خانه‌داری و فرزندآوری انجام دهند. 

وی افزود: بند‌هایی را در آیین‌نامه ارتقای اساتید شاهد هستیم که کمک کننده بااهمیت‌تر جلوه دادن نقش استادان خانم است تا بتوانند مراحل علمی را در کنار سایر وظایف خود انجام دهند، این موضوع می‌تواند زمینه را برای حضور پررنگ‌تر بانوان در جمهوری اسلامی ایران که البته کمرنگ هم نیستند، تحقق بخشد. 

هدفگذاری با دانشگاه‌های ویژه دختران در کشور‌های دیگر

رئیس دانشگاه الزهرا درباره تعاملات بین المللی دانشگاه الزهرا با سایر نهاد‌های علمی اظهار کرد: ارتباطات بین المللی طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها را در سطح استادان، پروژه‌های مشترک پژوهشی، پایان‌نامه‌های مشترک پژوهشی، اجرای دوره‌های آموزشی مشترک و ... را در برمی‌گیرد که در این راستا بانهاد‌های علمی گوناگون در کشور‌های مختلف تفاهم‌نامه‌هایی را منعقد کرده‌ایم و در مرحله اجرای آنها قرار داریم. 

وی افزود: عمده فعالیت‌های بین المللی دانشگاه الزهرا بر محور آموزش و پژوهش است و استادان می‌توانند در حول محور‌های تعریف شده با کشور‌های راغب و دانشگاه‌های خارجی مورد تأیید وزارت علوم ایران تعاملات خود را پیش ببرند. 

ناظم بکائی بیان کرد: دانشگاه‌های ایران در راستای تعاملات بین المللی نقش ارزنده‌ای ایفا کرده‌اند و در تلاش هستند تا از این ظرفیت استفاده کنند. 

وی با بیان اینکه اولویت اصلی برای هدف گذاری دانشگاه الزهرا در تعاملات بین المللی، ارتباطات با دانشگاه‌های ویژه دختران در کشور‌های دیگر است، تأکید کرد: این موضوع هیچ محدودیتی در ارتباط با دانشگاه‌های معمولی ایجاد نمی‌کند؛ بلکه پژوهش و موارد آموزشی و تفاهم‌نامه‌ها در این راستا همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • رویکرد جدید دانشگاه الزهرا برای نقش‌آفرینی استادان خانم
  • لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید
  • انجام پایان‌نامه‌های ارزان‌قیمت و مشکلات دانشجویان
  • اردوی جهادی نوروزی با بیش از ۹۰ دانشجو + تصاویر
  • استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان
  • تجمع جوانان دانشجو و طلبه قم در محکومیت جنایات اسرائیل
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد
  • اعلام جزئیات برگزاری آزمون فرهنگیان
  • تامین خوابگاه یکی از شروط صدور مجوز برای جذب دانشجوی بین‌الملل + فیلم