Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر جعفری‌روحی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، گفت: اورژانس و فوریت‌های پزشکی زنجان تاکنون با افزایش کیفیت خدمات ۱۱۵ استان، افزایش تعداد پایگاه‌های اورژانس، افزایش تجهیزات و خدمات اورژانس استان و تجهیزات آمبولانس‌ها، راه‌اندازی کد ۷۲۴ مدیریت سکته‌های حاد مغزی و کد ۲۴۷ مدیریت سکته‌های قلبی در کشور موفق عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از آغاز شیوع بیماری کرونا تاکنون اورژانس استان زنجان، با اعزام آمبولانس‌های مخصوص به بیش از سه هزار و ۳۰۰ بیمار مشکوک کرونایی امدادرسانی کرده است، افزود: ۶۱ پایگاه فوریت‌های پزشکی اعم از ۲۱ مورد شهری، ۳۸ مورد جاده‌ای و یک مورد ریلی و هوایی استان زنجان فعال می‌کنند.

رئیس اورژانس استان زنجان، گفت: افتتاح اولین پایگاه اورژانس ریلی در شهرستان خرم‌دره به صورت پایلوت کشوری جزو شاخص‌ترین افتتاح‌ها در سطح کشور، همزمان با ۱۱۵ پروژه کشوری بوده که امید است در آینده نزدیک واگن ریلی نیز در استان زنجان قرار بگیرد.

جعفری روحی افزود: آمبولانس‌های ویژه اعزام بیماران مشکوک کرونایی به بیمارستان‌ها مجزا بوده و آمبولانس‌های مخصوص کرونا فقط بر بالین بیمار مشکوک کرونایی می‌رود که پس از انجام هر ماموریت نیز توسط کارشناسان نسبت به گندزدایی آن‌ها اقدام می‌شود.

رئیس اورژانس استان زنجان، به مجهز شدن مراکز اورژانس زنجان، ایجرود و ماه‌نشان به بی‌سیم دیجیتال و نیز سیستم اتوماسیون برای ثبت و ضبط ماموریت‌ها، متصل شدن به سامانه GPS، راه‌اندازی تعمیرگاه مرکزی و سیار به عنوان برجسته‌ترین اقدام اورژانس استان زنجان اشاره کرد.

جعفری روحی گفت: فرسوده بودن ناوگان آمبولانس از عمده‌ترین مشکلات در این حوزه بوده که نیاز به بازسازی ناوگان آمبولانس است.

وی افزود: مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان، پیشگام ارائه خدمات درمانی در انتقال بیماران مبتلا به کرونا بوده و بر این مبنا طبق قانون وزارت بهداشت، انتقال همه بیماران مبتلا از درب منازل و نیز انتقال بین بیمارستانی بر عهده اورژانس ۱۱۵ است.

رئیس اورژانس استان زنجان، ابراز داشت: اورژانس هوایی استان زنجان یکی از بهترین و فعال‌ترین اورژانس‌های هوایی در کشور است.

جعفری روحی گفت: ۲۵ هزار ماموریت توسط مرکز اورژانس استان انجام شده و همه خدمات اورژانس ۱۱۵ استان در هر سطحی کاملاً رایگان است و در اورژانس تست بیماری کرونا انجام نمی‌شود و بیمار با نظر پزشک داخلی و عفونی در مراکز بهداشتی و درمانی تحت نظر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اورژانس بانوان در تهران راه‌اندازی شده واست، افزود: زنجان هم آمادگی خود را برای انجام این کار اعلام کرده است.

کد خبر 5025756

منبع: مهر

کلیدواژه: اورژانس ویروس کرونا ویروس کرونا شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا بازگشایی مدارس شیوع کرونا هفته دفاع مقدس توهین به پیامبر گرگان انتخابات مجلس شورای اسلامی کرمانشاه انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم محرم 99 اورژانس استان زنجان آمبولانس ها جعفری روحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۹۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف در جاده حیران با ۵ مصدوم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، عصر دیروز طی تماس با اورژانس و به‌دنبال تصادف کامیون با تاکسی در گردنه حیران، نرسیده به هتل پارلا، روبروی رستوران ایران زمین، بلافاصله یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و آمبولانس‌های ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شدند.
۵ مصدوم این حادثه پس از انجام اقدامات اولیه درمانی توسط فوریت‌های پزشکی نمین، به‌وسیله یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به بیمارستان فاطمی اردبیل منتقل شدند.

دیگر خبرها

  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف زنجیره ای در محور فسا - داراب
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف محور فسا - داراب
  • افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس
  • ناوگان اورژانس دیر با کمک خیرین تجهیز می‌شود
  • تصادف در جاده حیران با ۵ مصدوم
  • تصادف با سه فوتی در جاده یاسوج_ اصفهان
  • بررسی تامین ناوگان حمل و نقل شهری در کمیسیون اصل نود
  • ۵ مصدوم در تصادف رانندگی جاده حیران
  • طولانی شدن زمان تخصیص ارز مشکل عمده پرونده‌های میز گمرک است