Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@10:06:49 GMT

تدوین پیش نویس سند جامع پیشگیری از فساد اداری و اقتصادی

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۹۹۱۴

تدوین پیش نویس سند جامع پیشگیری از فساد اداری و اقتصادی

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا ساوری، افزود: شفاف‌سازی گردش اطلاعات مالی و اداری در دستگاه های اجرایی، تسهیل و دسترسی افراد ذی‌ربط به این قبیل اطلاعات، جلوگیری از تعارض و تزاحم منافع، پیشگیری از ایجاد رانت و انحصار در معاملات دستگاه‌های اجرایی، تقویت مسئولیت پذیری در انجام تکالیف قانونی، افزایش مشارکت آحاد جامعه، ارتقاء آگاهی‌های پیشگیری از فساد، بازنگری و اصلاح ساختارهای سازمانی و بهبود فرایند رسیدگی‌های قضایی، به عنوان مهمترین راهبردهای پیشگیری از فساد اقتصادی و اداری در سند مذکور گنجانده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم کشور بیان کرد: این پیش نویس با هماهنگی و همکاری جامعه پیشگیری کشور و دستگاه‌های عضو شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم و با بهره‌گیری از دیدگاه های کارشناسی اساتید و افراد خبره در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در برگیرنده ۱۲ راهبرد اساسی و ۱۲۷ اقدام اجرایی ذیل راهبردهای مذکور تهیه شد.

ساوری افزود: این سند نقشه راه پیشگیری از جرایم، فساد اقتصادی، اداری و صیانت از نظام اداری، حقوق عامه و حفظ حقوق بیت المال در راستای طرح تحول قوه قضاییه است و مطالب و مفاد مندرج در آن با استناد به قوانین و مقررات و ضوابط و اسناد بالادستی تنظیم شده است.

مشاور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اظهار کرد: به منظور اجرای راهبردهای ۱۲ گانه سند مذکور مجموعاً ۱۲۷ اقدام اجرایی در قالب جدول عملیاتی شامل مجری اصلی، نهادهای همکار، وظایف مجری اصلی و نهادهای همکار، مستندات قانونی و زمان‌بندی اجرای برنامه‌ها تنظیم شده است.

وی اظهار کرد: در تدوین پیش نویس سند یاد شده مجموعاً ۳ جلسه کارشناسی و یک جلسه کمیسیون پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء سلامت اجتماعی ذیل شورایعالی برگزار و بالغ بر ۸۰۰ نفر ساعت کار کارشناسی و مدیریتی انجام شده است.

پیش نویس سند مذکور در دستور کار جلسه آتی شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم کشور است که پیش بینی می شود پس از طرح و تصویب نهایی آن با امضای سران سه قوه به مرحله اجرا گذاشته شود.

کد خبر 5025760

منبع: مهر

کلیدواژه: فساد مالی فساد اقتصادی شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران آغاز سال تحصیلی ویروس کرونا قوه قضاییه کمیته امداد امام خمینی وضعیت راهها محسن حاجی میرزایی سال تحصیلی جدید پلیس راهور سند تحول بنیادین آموزش و پرورش متروی تهران آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیشگیری از وقوع جرم پیش نویس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۹۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ تهران با بیان این مطلب که طرح پاکسازی و جمع‌آوری علف‌های خشک و هرز در دستور کار معاونت خدمات شهری منطقه قرار گرفته است، افزود: بخش‌هایی از اراضی بوستان جنگلی سرخه‌حصار به سبب بارش‌های بهاری پوشیده از علف‌های هرز شده‌اند که با گرم شدن هوا و پایان فصل بهار خشک و امکان آتش سوزی افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: در راستای مدیریت و پیشگیری از وقوع احتمالی حریق در اراضی جنگلی منطقه ۱۳، اقدامات کنترلی شامل علف زنی و علف تراشی، ایجاد آتش بر و همچنین آمادگی کامل اکیپ‌های اجرایی اطفای حریق در بوستان جنگلی سرخه‌حصار و اراضی خجیر به صورت مداوم و مستمر آغاز شده است.

شهردار منطقه ۱۳ تهران خاطرنشان کرد: حذف به‌موقع علف‌های هرز و ممانعت از رشد بی رویه آنها، راهکار ساده‌ای است که جهت پیشگیری هر حادثه احتمالی از آتش سوزی در فصل گرما و به هدر رفتن منابع مالی و زیست محیطی خواهد شد.

کد خبر 6085744

دیگر خبرها

  • رقابت روسیه و آمریکا در سازمان ملل بر سر استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا ‎‌
  • دادستانی از اقدامات شهرداری‌ها حمایت قضایی می‌کند
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند
  • پیشگیری از وقوع سیل در ابرکوه
  • عوامل بحران‌آفرین معرفی شوند
  • جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
  • تدوین بسته‌های خدمتی در برنامه سلامت خانواده