Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری «الجزیزه»، امروز (چهارشنبه)، به نقل از دادستان کل سودان از کشف و ضبط مواد منفجره مشابه آنچه باعث انفجار بندر بیروت شد، خبر داد.

طبق این گزارش، دادستانی سودان در این خصوص گفت:‌ «۴۱ متهم دستگیر شده‌اند. آنها با خود به اندازه‌ای مواد منفجره حمل می‌کرده‌اند که برای انفجار خارطوم کافی بوده».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستانی کل سودان در ادامه گفت: «مواد منفجره ضبط شده بسیار خطرناک هستند در میان آنها موادی مشابه آن چیزی وجود دارد که بندر بیروت را ویران کرد».

وی در ادامه گفت که مقادیر بسیار عظیمی نیترات آمونیوم در بازرسی‌های شرق نیل کشف شده است.

بیش از یک ماه پیش، بندر بیروت شاهد انفجاری عظیم بود که به ویرانی بخش اعظمی از این شهر و کشته شدن حدود دویست تن و زخمی شدن ۶۵۰۰ نفر از شهروندان این کشور منجر شد. طبق گزارش منابع لبنانی این انفجار در نتیجه انفجار مقادیر زیادی نیترات آمونیوم انبار شده در بندر بیروت به وقوع پیوست که تا به امروز علت این انفجار مشخص نشده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: لبنان سودان مواد منفجره دستگیری نیترات آمونیوم خارطوم دادستان کل سودان بندر بیروت مواد منفجره بندر بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۹۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این پدافند ضدهوایی ایران مشابه بوک روسی است/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پدافندهای ضد هوایی ممکن است برای محافظت از نیروهای دریایی، زمینی و هوایی در هر مکانی استفاده شوند. در این گزارش به مهمترین پدافندهای ضدهوایی کشور پرداخته شده‌است.

سامانه پدافندی سوم خرداد، سامانه‌ای طراحی شده توسط سازمان هوافضای سپاه است که اولین بار در سال ۱۳۹۳ توسط سپاه پاسداران رونمایی شد. طراحی سامانه سوم خرداد به‌طور کلی شباهت خاصی با سامانه پدافنی بوک روسی دارد و این یعنی همه اجزای آن از رادار و موشک گرفته تا سامانه کنترل فرماندهی همگی در یک خودرو تجمیع شده‌اند.

برخورداری از فناوری آرایه فازی در این مورد از مهم ترین سیستم‌های پدافند ایران سبب شده تا سوم خرداد قادر باشد به‌طور همزمان با ۴ هدف درگیر شده و ۸ موشک را به‌سمت آن‌ها هدایت کند. موشک‌های این سامانه نیز از نوع موشک های صیاد ۲ هستند که قادرند اهدافی را در فاصله ۵۰ تا ۷۵ کیلومتری و ارتفاع ۲۵ تا ۳۰ کیلومتری مورد هدف قرار دهند.

در گزارش زرادخانه پدافند موشکی ایران با پدافندهای ضدهوایی کشور بیشتر آشنا شوید.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898219

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • ◄ صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس
  • ۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر در یک ماه نخست سال صادر شد
  • کشف ۳۹ کیلو تریاک از منزل یک قاچاقچی در فردوسیه شهریار
  • این پدافند ضدهوایی ایران مشابه بوک روسی است/ عکس
  • صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر
  • صادرات بیش از ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندر چند منظوره خمیر
  • ساچمه‌های آلوده در جلیقه‌های انفجاری کرمان | افشای ابعاد جدید جنایت تروریستی؛ دلیل عفونت بسیار شدید و عجیب مجروحان مشخص شد
  • مجروح شدن یک شهرک‌نشین صهیونیست در تله پرچم فلسطین+ فیلم و عکس