Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت یمن ضمن اعلام سه برابر شدن بیماری‌های قلبی از زمان آغاز حملات ائتلاف سعودی، بر لزوم انجام تحقیقاتی درباره نوع سلاح‌های استفاده شده توسط ائتلاف سعودی تأکید کرد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «طه المتوکل» وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، از زمان آغاز حملات ائتلاف سعودی-آمریکایی به یمن بیماری‌های قلبی سه برابر شده بنابراین لزوم انجام تحقیقاتی درباره نوع سلاح‌های استفاده شده توسط ائتلاف، ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، المتوکل ادامه داد: با افزایش میزان بیماری‌های مادرزادی مرتبط با قلب، خانه‌های شیشه‌ای (مخصوص نگهداری نوزادان) و تجهیزات پزشکی اصلی برای درمان نداریم.

وی تصریح کرد، «یونیسف» تنها ۱۰۰ خانه شیشه‌ای در طول ۶ سال جنگ به یمن داده و این در حالی است که یمن نیاز به ۲۰۰۰ خانه شیشه‌ای برای نوزادان داشته است. یمن امروز دستگاه تنفس مصنوعی ویژه نوزادان زیر یک سال ندارد و این نوزادان به خاطر نبود دستگاه مذکور محکوم به مرگ هستند.

المتوکل در ادامه گفت، سازمان بهداشت جهانی تنها ۲۹ بیمار یمنی را از طریق طرح موسوم به «پل هوایی» به خارج از یمن منتقل کرده است. دستگاه‌های «کاتتریزاسیون» (ویژه تشخیص بیماری‌های قلب) نیز در یمن از رده خارج شده و سازمان بهداشت جهانی حاضر به ارائه این دستگاه به یمن نیست.

وی همچنین بسته بودن فرودگاه صنعاء را لکه ننگی بر پیشانی سازمان ملل و جهان دانست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بیماری های قلبی یمن حمله عربستان به یمن ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۰۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد دیابتی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، علم پیرامون BMI، چاقی، و بیماری مزمن بحث برانگیز است.

آیا یک محدوده شاخص توده بدنی سالم برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ وجود دارد؟ با کمال تعجب، خیر، تحقیقات جدید نشان می‌دهد، BMI سالم می‌تواند با افزایش سن تغییر کند.

در تحقیقات اخیر، دانشمندان بررسی کردند که چه محدوده BMI احتمالاً خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی، از جمله نارسایی قلبی، سکته و سایر عوارض سندرم متابولیک را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کاهش می‌دهد.

آنها دریافتند که برای بزرگسالان میانسال، ۶۵ سال و کمتر، BMI 23-25، بخشی از محدوده طبیعی، با کمترین خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط است. با این حال، برای افراد بالای ۶۵ سال، شاخص توده بدنی بهینه ۲۶-۲۸ بود که با محدوده «اضافه وزن» مطابقت دارد.

«شاویونگ ژو»، محقق ارشد از بیمارستان مرکزی شیانگ یانگ، می‌گوید: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که در نقطه بهینه BMI و خطر مرگ و میر قلبی عروقی بین افراد مسن و غیر مسن مبتلا به دیابت تفاوت وجود دارد. علاوه بر این، ما طیف نسبتاً منطقی از مقادیر BMI را برای تعیین کمترین میزان مرگ قلبی عروقی در میان بیماران مسن و غیر مسن مبتلا به دیابت شناسایی کرده‌ایم که در این جامعه سالخورده ضروری است.»

این مطالعه همچنین یک نقطه BMI بهینه را شناسایی می‌کند که در آن خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی شروع به افزایش می‌کند. برای گروه میانسال، این عدد ۲۴ و برای گروه مسن ۲۷ سال بود.

کد خبر 6079333

دیگر خبرها

  • چند باور رایج و غلط درباره ویتامین‌ها
  • رشد ۲.۵ برابری بازرسی های بهداشت محیط
  • افزایش دو برابری شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی
  • افزایش دو برابری شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳
  • ۱۷ عادتی که برای سلامت قلب ضرر دارد
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد دیابتی
  • رصد پا با هوش مصنوعی برای جلوگیری از نارسایی قلبی
  • نوشیدن چای کامبوچا می تواند به کاهش چربی کمک کند
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل: با تشکیل یک ائتلاف منطقه‌ای در زمان و به گونه‌ای مناسب به مصاف ایران خواهیم رفت