Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:59:28 GMT

رییس شورای شهر کرج: حساسیت مردم به محیط زیست ستودنی است

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۰۲۷۰

رییس شورای شهر کرج: حساسیت مردم به محیط زیست ستودنی است

اکبر سیلم نژاد روز چهارشنبه در نشست کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج گفت : مخالف تخریب درختان و فضای سبز در حین اجرای فعالیت های شهری و پروژه های عمرانی هستیم و در طراحی ها و برنامه ریزی ها باید به این مسائله توجه کرد.
وی به موضوع احداث  تقاطع غیرهمسطح میدان جمهوری اسلامی کرج ، اظهار داشت: صحبت های مشاور پروژه و سایر عوامل استماع شد و اینکه تلاش می شود آسیب کمتری به فضای سبز و محیط زیست وارد شود، قابل توجه است اما دوستداران طبیعت و شهروندان دغدغه هایی در خصوص آمارهای ارائه شده در رابطه با قطع درختان دارند که باید برای رفع آن تلاش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سلیم نژاد افزود: گرچه در برخی موارد برای احداث پروژه های عمرانی و زیرساختی و تامین نیازهای شهری ناچار به جابه جایی تعدادی درخت هستیم و در سراسر جهان امری پذیرفته شده است اما نحوه طراحی ها و تعیین خط پروژه باید به گونه ای باشد که حتی به بهای افزایش هزینه تمام شده آسیب کمتری متوجه درختان و محیط زیست باشد و انتظار افکار عمومی، رسانه ها و حامیان طبیعت نیز همین مسائله است.

رییس شورای اسلامی شهر کرج گفت:  محدوده میدان جمهوری اسلامی در مرکز شهر کرج یکی از پرترددترین نقاط استان است که از ترافیک عصرگاهی و صبح گاهی رنج می برد و این معضل به آلودگی هوا و محیط زیست نیز دامن می زد لذا اجرای تقاطع غیرهمسطح و انجام فعالیت های عمرانی غیرقابل اجتناب است و در جریان مذاکره با مشاور و مجریان پروژه تلاش خواهیم کرد تا نیاز به جابه جایی درختان به حداقل ممکن برسد.
سلیم نژاد عنوان کرد: از شهروندان و عزیزانی که این روزها موضوع تهدید حیات درختان در محدوده میدان جمهوری اسلامی را پیگیری می کنند که البته مورد تاکید و تقدیر اعضای شورای اسلامی شهر نیز می باشد، تقاضا دارم به روی دیگر سکه و ضرورت انجام تغییرات هندسی و احداث زیرگذر برای ساماندهی ترددها و کاهش ترافیک و راهبندان هم توجه لازم را داشته باشند و اطمینان خاطر می دهم که هر اقدام فنی و کارشناسی برای جابه جایی کمترین اصله درخت برای ساخت طرح مذکور در دستور کار قرار گرفته است.

برچسب‌ها شورای شهر اكبر سليم نژاد استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر استان البرز شورای شهر استان البرز اخبار کنکور محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۰۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد گونه گوزن زرد ایرانی در سایت ارسنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس اداره محیط زیست ارسنجان گفت: سایت پرورش گوزن شهرستان ارسنجان سال ۱۳۹۰ با ۷ راس گوزن در مساحتی به اندازه ۳۰۰ هکتار شروع به کار کرد.

ابراهیمی افزود: آمار این گونه ارزشمند تاکنون به ۱۱۸ راس رسیده که مرهون تلاش‌های محیط بانان است.

او ادامه داد: سرکشی به موقع، علوفه و بازدید از آبشخور‌ها و پایش سایت از عواملی است که در رشد گوزن زرد ایرانی موثر بوده است.

رییس اداره محیط زیست ارسنجان گفت: تاکنون ۲۶ راس به سایت‌های استان خوزستان و داخل استان فارس منتقل شده است.

ابراهیمی افزود: احیای نسل این گونه باارزش و رها سازی به زیست گاه‌های اصلی خود از اهداف پرورش گوزن زرد ایرانی در شهرستان ارسنجان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است
  • آغاز عملیات تکمیل مونوریل قم همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • انتقاد منتخب مردم قم در مجلس از نوع شهرسازی در کلانشهرها
  • افزایش تعداد گونه گوزن زرد ایرانی در سایت ارسنجان