Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:20:14 GMT

تفاهم نامه بهره برداری از نخستین سمن سرای پایتخت امضا شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۰۵۶۴

تفاهم نامه بهره برداری از نخستین سمن سرای پایتخت امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت نظری رئیس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد شهر تهران در این مراسم، با اشاره به اینکه این مرکز بستری برای   تقویت مشارکت اجتماعی و حمایت از سازمان های مردم نهاد است، گفت: سمن سرا به عنوان مکانی برای فعالیت نهادهای مردمی و کنشگران مدنی راه اندازی شد و این مرکز می تواند فرصتی برای تمرین فعالیت های اجتماعی و مشارکتی سازمان های مردم نهاد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه پیش بینی شده تا پایان سالجاری  در همه مناطق  ۲۲ گانه سمن سرا راه اندازی می شود، افزود: فعالیت نهادهای مردمی و سمن ها، کارهای داوطللبانه و خیرخواهانه ای است که جامعه ما را زیست پذیرتر می کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اقدامات موثر شهرداری منطقه ۲ در حمایت از فعالین حوزه سلامت، فعالان در بخش اوتیسم و...، بیانگر رویکرد  و اهتمام مدیریت  منطقه به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است  و راه اندازی نخستین سمن سرا در این منطقه می تواند تبلور این رویکرد باشد.

در ادامه این مراسم، رسول کشت پور شهردار منطقه دو، با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد یکی از مهم ترین بسترهای بروز و نمایش مشارکت شهروندان است، افزود: در دنیای امروز دستیابی به پیشرفت مستلزم بهره مندی از عقلانیت، مشارکت عمومی است و تشکل های مردمی و سازمان های مردم نهاد این ظرفیت را برای تقویت مشارکت اجتماعی فراهم می کند.

وی راه اندازی سمن سرا  را گامی نخست برای تقویت  سرمایه اجتماعی در منطقه  برشمرد و گفت: امروز ما از مشارکت واقعی شهروندان محروم هستیم و این مسئله نیازمند توجه جدی و تلاش در آموزش شهروندی و توسعه مفهوم شهر نشینی است و امید می رود باهمکاری سازمان های مردم نهاد در ارائه آموزش به شهروندان و ایجاد تغییر در رفتارو سبک زندگی شهرنشینی بتوانیم بخش عمده ای از مشکلات شهری را مرتفع کنیم.

کشت پور با تاکید بر ضرورت تقویت نهادهای مدنی، از آمادگی مدیریت منطقه برای توسعه همکاری با سازمان های مردم نهاد خبردادو گفت: راه اندازی دو همراه سرای بیمار و همچنین مرکز حمایت از بیماران اوتیسم از دیگر اقدامات منطقه دراین زمینه است و  خدماتی که دراین مراکز با همکاری سمن ها ارائه می شود می تواند الگوی مناسب برای مشارکت پذیری سازمان های مردم نهاد باشد.

کد خبر 5025861

منبع: مهر

کلیدواژه: رسول کشت پور حجت نظری منطقه 2 شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران آغاز سال تحصیلی ویروس کرونا قوه قضاییه کمیته امداد امام خمینی وضعیت راهها محسن حاجی میرزایی سال تحصیلی جدید پلیس راهور سند تحول بنیادین آموزش و پرورش متروی تهران آیت الله سید ابراهیم رئیسی سازمان های مردم نهاد راه اندازی سمن سرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۰۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود

به گزارش خبرآنلاین البرز ؛ سیدامیر فتاحیان با بیان این مطلب در نشست مشترک معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج و نمایندگان وزارت دفاع، اداره کل راه و شهرسازی و سایر مسئولان ذیربط که در سالن جلسات معاونت عمران برگزار شد، ضمن تقدیر از همکاری های وزارت دفاع در اجرای طرح های مختلف استان از جمله؛ امتداد بلوار ماهان اظهار داشت: موضوعات حقوقی مربوط به اراضی موسوم به باغ ارتش که طی سنوات گذشته تاکنون مورد بحث و بررسی بوده است، با طرح در صحن شورای اسلامی شهر کرج بزودی تعیین تکلیف شده و امتداد بلوار ماهان زیر بار ترافیکی می رود.

وی افزود: وزارت دفاع در سطح استان البرز به منظور اجرای طرح های مختلف عمرانی همکاری مطلوبی با مسئولان استان داشته است که این روحیه با توجه به اهمیت انتفاع عمومی مردم در راستای تسهیل در تردد بسیار حائز اهمیت است.

فتاحیان خاطر نشان کرد: خوشبختانه به واسطه مدیریت نماینده عالی دولت در استان هم افزایی و وحدت رویه مطلوبی میان مدیران دستگاه های اجرایی حاکم است که ثمره آن خدمت مورد انتظار مردم از نظام جمهوری اسلامی را رقم می زند.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری البرز در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد با اجرای پروژه بلوار ماهان که با هدف تامین ارتباط ترافیکی در موازات خیابان شهید بهشتی در حال احداث است زمینه لازم برای تسهیل در عبور و مرور شهری و همچنین کاهش بار ترافیکی منطقه فراهم می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899001

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود
  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم