Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده روسیه در سازمانهای بین‌المللی در وین، فضای شورای حکام آژانس هنگام بررسی گزارش راستی‌آزمایی در ایران را مثبت اعلام کرد و افزود هیچ طرفی عملاً با تلاش‌های مضحک آمریکا همراه نیست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در «وین» در رشته توییت‌هایی به انعکاس فضای شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هنگام بررسی گزارش راستی‌آزمایی در ایران پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توییتی در این خصوص نوشت: شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بررسی گزارش راستی‌آزمایی در ایران را با توجه به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل آغاز کرده است. لحن مثبت است. اتحادیه اروپا حتی قاطع‌تر حمایت از توافق هسته‌ای را اعلام کرده است. تروئیکای اروپایی موضع منفی خود درباره اسنپ‌بک را تکرار کرد. مذاکرات ادامه دارد.

او در توییتی دیگر درباره ۴ نکته اصلی مباحث شورای حکام در خصوص راستی‌آزمایی در ایران، نوشت: پشتیبانی از آژانس؛ حمایت از توافق هسته‌ای که باید حفظ شود؛ ضرورت بازگشت ایران به اجرای کامل (تعهدات)؛ تاسف به دلیل موضع آمریکا.

دیپلمات روس در توییتی دیگر فضای شورای حکام در ارتباط با تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را اینطور توصیف کرد: مباحث در شورای حکام تایید می‌کند که عملاً هیچ‌کس تلاش‌های مضحک آمریکا برای نشان دادن خود به عنوان یک مشارکت‌کننده خودخوانده برجام را جدی نمی‌گیرد. واشنگتن سال ۲۰۱۸، زمانی که از توافق هسته‌ای خارج شد، خود را از این جایگاه محروم کرد.

پیش از این مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای خطاب به رئیس شورای حکام ابراز امیدواری کرد توافق ایران و آژانس به تقویت اعتماد دوجانبه منتهی شود.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جدیدترین گزارش خود که ده روز پیش در اختیار اعضای شورای حکام قرار گرفته تأیید کرده که میزان این ذخائر در حال حاضر ۲۰۱۵ کیلوگرم است که نسبت به گزارش فصلی قبل این نهاد بین‌المللی ۵۳۴ کیلوگرم افزایش یافته است.

در این گزارش همچنین تصریح شده میزان ذخائر آب سنگین ایران به کمتر از ۱۳۰ تُن که میزان ذخائر مجاز برای این مواد ذیل توافق هسته‌ای برجام است. بدین‌ترتیب میزان ذخائر آب سنگین ایران برای اولین بار بعد از اعلام کاهش تعهدات این کشور به مفاد توافق هسته‌ای در محدوده مجاز در برجام قرار گرفته است.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آژانس اتمی همچنین گفته میزان ذخائر اورانیوم غنی‌شده ایران به بیش از ۱۰ برابر میزان مجاز در برجام رسیده است.

مسئله دیگر در گزارش این نهاد بین‌المللی که در بیانیه گروسی هم به آن اشاره شد، اجازه ایران برای دسترسی به دو سایت است. آژانس اتمی در گزارش مدعی شده ایران اجازه دسترسی به یکی از این دو سایت برای نمونه‌برداری‌های محیطی را داده و بازرس‌های این سازمان طی روز‌های آینده در ماه سپتامبر و در تاریخی که بر سر آن با ایران توافق حاصل شده، از سایت دیگر هم دیدن کرده و نمونه‌برداری انجام خواهند داد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی انرژی اتمی شورای حکام ایران آژانس بین المللی انرژی اتمی راستی آزمایی در ایران توافق هسته ای میزان ذخائر شورای حکام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۰۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است

سازمان همکاری اسلامی گزارش کمیته مستقل بررسی درباره آنروا را پاسخی روشن به برخی اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه آنروا با هدف متوقف کردن نقش آن و پاک کردن مساله پناهجویان فلسطینیدانست.

به گزارش ایسنا، کمیته مستقل بررسی عملکرد آنروا به این نتیجه رسید که آژانس به اصل انسانی بی‌طرفی پایبند بوده و نقش محوری در حمایت از امدادرسانی‌ها و اقدامات انسانی برای میلیون‌ها پناهجوی فلسطینی ایفا می‌کند.

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای ضمن استقبال از نتیجه گزارش کمیته مستقل بررسی درباره عملکرد آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد، تاکید این گزارش بر این نکته که آنروا مکانیزم‌ها و اقداماتی موثری را برای تقویت ارزش‌های سازمان ملل و اصول انسانی در پیش می‌گیرد، به منزله پاسخی روشن به برخی اقدامات از جمله تحریک اسرائیل علیه آنروا با هدف متوقف کردن نقش آن و پاک کردن مساله پناهجویان فلسطینی است که اسرائیل به عنوان طرف اشغالگر به اتخاذ آنها عادت کرده است.

به گزارش سایت «النشره»، سازمان همکاری اسلامی در ادامه بیانیه خود، ضمن تقدیر از موضعگیری کشورهایی که از کمک‌های مالی جدیدی به آنروا خبر دادند، از تمامی کشورهایی که توقف حمایت‌های مالی‌شان از آنروا را اعلام کردند، خواست در تصمیمات خود تجدیدنظر کرده و کمک‌ها را از سر بگیرند تا تضمین شود آنروا می‌تواند به انجام وظیفه خود در ارائه خدمات اساسی به میلیون‌ها فلسطینی ادامه دهد.

همچنین این سازمان بار دیگر تاکید کرد، وجود آژانس آنروا و تداوم نقش آن با اولویت امداد و کمک گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی و یکی از عناصر ثبات در منطقه است.

سازمان همکاری اسلامی در پایان بار دیگر بر پایبندی‌ به حمایت کامل از نقش آژانس آنروا بر اساس موضعگیری ثابت خود در حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین از جمله حق بازگشت، حق تعیین سرنوشت، حق تشکیل کشور مستقل‌شان بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل
  • ادعای بی‌اساس گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران تکرار شد
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی در «اس‌اندپی»کاهش یافت