Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اصغر جعفری‌روحی در نشست خبری با خبرنگاران که در آستانه روز ملی اورژانس و فوریت‌های پزشکی و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، از فعالیت ۶۱ پایگاه فوریت‌های پزشکی شامل ۲۱ پایگاه شهری، ۳۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه ریلی و اورژانس هوایی خبر داد و اظهار کرد: نخستین پایگاه اورژانس ریلی کشور در خرم‌دره افتتاح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با تاکید بر افزایش کیفیت خدمات توسط مرکز 115 اورژانس افزود: این ارتقای کیفیت در پی افزایش تجهیزات، آمبولانس‌ها و ارائه خدمات متنوع و تخصصی حاصل شده است.

وی از ارائه خدمت به 3 هزار و 300 بیمار مشکوک به کووید 19 توسط اورژانس استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: خدمات اورژانس به بیماران کرونایی توسط آمبولانس‌های ویژه پیش‌بینی شده برای این نوع خدمات ارائه می‌شود که بعد از هر ماموریت ضدعفونی می‌شود.

جعفری‌روحی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان، پیشگام ارائه خدمات درمانی در انتقال بیماران مبتلا به کرونا است، ادامه داد: طبق قانون وزارت بهداشت، انتقال همه بیماران مبتلا از درب منازل و نیز انتقال بین بیمارستانی بر عهده اورژانس ۱۱۵ است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با اشاره به مجهز شدن مراکز اورژانس زنجان، ایجرود و ماهنشان به تجهیزات الکترونیکی از جمله بی‌سیم و سیستم اتوماسیون برای ثبت و ضبط ماموریت‌ها، متصل شدن به سامانه GPS، راه‌اندازی تعمیرگاه مرکزی و سیار  تاکید کرد: این اقدام جزو برجسته‌ترین اقدامات اورژانس استان زنجان محسوب می‌شود چرا که ضمن کاهش هزینه، منجر به تسریع امور هم شده است.

وی فرسوده بودن ناوگان آمبولانس را از عمده‌ترین مشکلات این حوزه دانست و ادامه داد: نیاز به بازسازی ناوگان آمبولانس وجود دارد که با همکاری وزارتخانه میسر است.

جعفری‌روحی اورژانس هوایی استان زنجان یکی از فعال‌ترین اورژانس‌های هوایی اعلام کرد و گفت: اورژانس هوایی با اقدام به موقع به بیماران نیازمند به ویژه مصدومان حوادث خدمات حیاتی ارائه می‌کند که در این راستا اورژانس هوایی در آینده از هواپیما هم استفاده خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با اشاره به انجام ۲۵ هزار ماموریت توسط مرکز اورژانس استان از بدو راه‌اندازی این خدمت افزود:  همه خدمات اورژانس ۱۱۵ استان در هر سطحی کاملا رایگان است.

وی تاکید کرد: در اورژانس تست بیماری کرونا انجام نمی‌شود و بیمار با نظر پزشک داخلی و عفونی در مراکز بهداشتی و درمانی تحت نظر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان زنجان فوریت های پزشکی مدیریت فوریت های پزشکی استان استان زنجان مرکز مدیریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۰۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گفت: براساس بسته‌های حمایتی ابلاغی وزارت بهداشت، خدمات مورد نیاز به بیماران هموفیلی با هدف کاهش هزینه‌های تشخیص و درمان در مرکز آموزشی درمانی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز به عنوان تنها مرکز جامع هموفیلی دانشگاه ارایه می‌شود.
مهرداد شریفی افزود: ویزیت بیماران توسط پزشک فوق تخصص خون و سرطان‌شناسی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، تهیه و توزیع فاکتور‌های انعقادی رایگان، تزریق فاکتور‌های نادر انعقادی و فرآورده‌های خونی، آموزش، مشاوره و مددکاری به بیماران مبتلا به هموفیلی ارائه می‌شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه بیشتر بیماران مبتلا به هموفیلی دارای پیشینه خانوادگی خونریزی هستند، ادامه داد: از مجموع بیماران شناسایی شده، حدود ۴۲۲ نفر به هموفیلی نوع A، بالغ بر ۵۵ نفر به هموفیلی نوع B و حدود ۴۴۱ نفر به سایر اختلالات انعقادی مبتلا هستند.
شریفی گفت: ۶۶۷ مرد و ۲۵۱ مورد زن مبتلا به هموفیلی تاکنون در شیراز و شهرستان‌های استان فارس شناسایی شده‌اند.
به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تغذیه سالم، ورزش منظم و مستمر، پرهیز از استرس و فشار‌های روانی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تا حد قابل توجهی می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های خاص پیشگیری کند.

دیگر خبرها

  • ارائه پنج هزار و ۸۰۰ خدمت بسیجیان جامعه پزشکی در چهارمحال و بختیاری
  • ارائه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ خدمت رایگان از سوی بسیجیان جامعه پزشکی
  • تصادف زنجیره‌ای در اتوبان ذوب‌آهن با ۷ مصدوم
  • تصادف زنجیره‌ای اتوبان ذوب‌آهن با ۷ مصدوم
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • ثبت بیش از ۱۸۲ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ زنجان
  • بیش از ۱۸۲ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ زنجان ثبت شد
  • امروز ۱۰ نفر در سیلاب استان‌های جنوبی آسیب دیدند
  • ارائه خدمات رایگان به بیماران هموفیلی در مشهد
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار